Auteur Topic: [kandidaat] Els  (gelezen 8825 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[kandidaat] Els
« Gepost op: 1-03-2020, 20:52:00 »


Lerares

Leeftijd: 51

Woonplaats: Tielt

De ouderdomsdeken van de groep komt uit West-Vlaanderen. Met vier volwassen dochters zijn de vrouwen aan de macht ten huize Els, al heeft ze sinds kort ook een eerstekleinzoontje. Els geeft les in het eerste leerjaar en is geëngageerd: ze is al jarenlang voorzitster van Femma in Aarsele.

Bron: wieisdemol.be

Filmpje op vier.be: https://www.vier.be/de-mol/els
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 22:10:05 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2020, 18:50:35 »
Zal wel de moeke van de groep worden denk ik zo.
Als docente denk ik dat ze de groepsdynamiek wel kan sturen/overzien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2020, 14:33:29 »
ELS:
- 51 jaar, Aarsele (Tielt) en ze is een lerares.
- Doet mee omdat ze het een heel tof spel vindt. Ze heeft vroeger eens met de familie het spel gespeeld en sindsdien is het altijd een droom geweest om met het programma mee te doen.
- Ze heeft al heel lang bang van honden, zeker als ze blaffen.
- Ze zou een goede Mol zijn omdat mensen die haar kennen ze niet als mogelijke Mol zouden beschouwen, want ze is een open boek. De meesten weten niet dat ze heel goed kan zwijgen als het nodig is.
- Ze zou geen goede Mol zijn omdat ze misschien toch een beetje te open boek is.
- Haar doel is om de Mol te vangen. Ze wil zover mogelijk in het spel geraken en haar grenzen verleggen.

Onze mama van dit jaar! Als ze een kandidaat zou zijn, denk ik dat ze het wel redelijk zal doen, maar dat ze op een bepaald moment toch zal afvallen door de anderen die denk ik toch iets slimmer en beter het spel zullen spelen, maar ik laat me graag verrassen!
Als de makers ieder jaar voor een ander type willen gaan als Mol, dan is het dit jaar een heel goed moment om eens een moederfiguur tot Mol te benomen. Ze zou het ook zeker weten kunnen; mensen vertrouwen haar snel, kinderen noemen haar mama (of ook wel oma  ::rofl:: ) , ze is voorzitster van Femma, dus ze kan ze ook leiding geven. Kortom, ze heeft veel goede punten om een verrassende Mol te zijn!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2020, 23:18:48 »
Het lieve omaatje dat ondertussen mollenstreken uithaalt? Zou mij niks verbazen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2020, 23:30:35 »
Els is heel verdacht. Het leek mij alsof ze schrok van de opmerking die Bart tegen Christian maakte. Je bent precies een grootten. Op dat moment waren ze nog allemaal geblinddoekt. Achteraf in de biecht zei Christian ook dat 1 iemand hem precies voor tweede maal zag. Ik dacht aan Els want zij verschoot precies niet dat Christian klein is.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2020, 02:26:03 »
Els is heel verdacht. Het leek mij alsof ze schrok van de opmerking die Bart tegen Christian maakte. Je bent precies een grootten. Op dat moment waren ze nog allemaal geblinddoekt. Achteraf in de biecht zei Christian ook dat 1 iemand hem precies voor tweede maal zag. Ik dacht aan Els want zij verschoot precies niet dat Christian klein is.

Dit viel mij ook op! Het was niet alsof ze schrok. Ze was zelfs aan het lachen. Mijn voorlopige mol

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2020, 18:45:50 »
Els is ook mijn mol! Ik vind haar op het eerste oog totaal geen moltype, en de laatste (WI)DM-jaren hebben me geleerd dat dát juist het type is. Onschuldig, gespannen en lief ogend... da's het type.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2020, 20:57:28 »
Ze leek me ook niet echt (goed weten hoe) te reageren op het rode scherm van Gilles.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2020, 21:20:37 »
Ze is zo schattig!!! Ik hoop heel erg dat ze er lang in blijft. Hoe ze daar zat bij de eliminatie, zo lief! ::love::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2020, 00:43:23 »
Net even de aflevering teruggekeken en ik zie Els in de opdrachten niets doen wat ik echt verdacht vind. Ze draagt ook niets bij om het oriëntatie raadsel op te lossen in opdracht 1 (zowel geen goed als fout antwoord). Ook vind ik haar erg stilletjes en afzijdig tijdens groepsoverleg. Ik zie haar wanneer de gehele groep samen is gekomen om het oriëntatie cijferslot te kraken niets zeggen. Ook wanneer men kritiek levert op Bart omdat hij 10200 euro uit de pot heeft gespeeld houdt zij zich afzijdig. Ze biedt zich niet aan voor de sleutelpositie in opdracht 3. Voor het groepsoverleg op het eiland is ze überhaupt niet aanwezig dus daar heeft ze ook geen invloed op. Wanneer Bart haar verder zegt dat ze in een keer in de zwemband springen moet omdat Bart en zij anders te laat op het eiland aankomen, doet zij dit. De enige mogelijke verdachte actie tijdens de opdrachten van Els in de hele aflevering is dat zij in het water valt....

Ik vraag me af of de mol zo weinig zou mollen in een aflevering... ja, de mol heeft weliswaar al 10200 euro uit de pot gespeeld, maar het is ook niet fair naar de kandidaten toe om vervolgens achterover te gaan leunen een hele aflevering lang.

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2020, 06:30:46 »
Net even de aflevering teruggekeken en ik zie Els in de opdrachten niets doen wat ik echt verdacht vind. Ze draagt ook niets bij om het oriëntatie raadsel op te lossen in opdracht 1 (zowel geen goed als fout antwoord). Ook vind ik haar erg stilletjes en afzijdig tijdens groepsoverleg. Ik zie haar wanneer de gehele groep samen is gekomen om het oriëntatie cijferslot te kraken niets zeggen. Ook wanneer men kritiek levert op Bart omdat hij 10200 euro uit de pot heeft gespeeld houdt zij zich afzijdig. Ze biedt zich niet aan voor de sleutelpositie in opdracht 3. Voor het groepsoverleg op het eiland is ze überhaupt niet aanwezig dus daar heeft ze ook geen invloed op. Wanneer Bart haar verder zegt dat ze in een keer in de zwemband springen moet omdat Bart en zij anders te laat op het eiland aankomen, doet zij dit. De enige mogelijke verdachte actie tijdens de opdrachten van Els in de hele aflevering is dat zij in het water valt....

Ik vraag me af of de mol zo weinig zou mollen in een aflevering... ja, de mol heeft weliswaar al 10200 euro uit de pot gespeeld, maar het is ook niet fair naar de kandidaten toe om vervolgens achterover te gaan leunen een hele aflevering lang.


Hierin heb je gelijk. Ik moet andere afleveringen zien of ze zo stil blijft. Indien ja is ze de mol niet.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2020, 10:42:22 »
Ik zie dit niet als mol gedrag of kandidaat gedrag. Bepaalde mensen zijn nu eenmaal extraverter en dat is Els ( en ook Salim) weer net niet .

Vanuit de wat terughoudende positie is het mogelijk wel eenvoudiger om de dynamiek van de groep in de proeven sneller te doorzien.  En dus afwijkende gedragingen van de mol zouden vanaf de zijlijn makkelijker gespot kunnen worden dan vanuit het midden van de hektiek van de opdracht .

Echter als een persoon zich volledig aan een opdracht onttrekt of meermaals geen aandeel pakt in de bespreking van tactiek , wordt de kans dat dit de mol is voor mij wel aanzienlijk kleiner.  Tot nu toe zou Els door haar afwachtende houding wat lager op het lijstje kunnen staan, maar het lachen op de opmerking van Bart over de lengte van christian en het gesprek in Vilvoorde heffen dit toch wel op.   


Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2020, 18:35:40 »
Ze zegt op dit moment nog niet heel veel. Ze lijkt me wel een heel lief persoon, dus ik zou meer van haar willen zien. :)

Qua non-verbale communicatie zou ik niet afstrepen, ook qua molacties zou ze het kunnen zijn (loslaten bij de laatste opdracht).

Maar ik moet echt nog meer van haar zien voor ik kan zeggen of ik haar verdenk of niet.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2020, 23:59:54 »
Zij is haast té verdacht, met haar sleutelpositie in beide mislukte deelopdrachten op de bruiloft... Anderzijds is er iets gespeelds aan haar lieve ouderedamesimago. 'Ik hab voor d'ierste kier 'ne Red Bull hedronk'n' was wel een beetje over de top wat dat betreft.  ::vergroot::
Woosie down?

Offline duon

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2020, 00:22:43 »
Els die als lerares niet ziet dat 7 glazen samen een zeshoek vormen vind ik wel vreemd. Ik vond dat ze in deze aflevering erg als mol over kwam. Misschien wel ietsje te, maar het blijft verdacht.
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2020, 01:58:38 »
Ik krijg nog steeds geen molgevoel bij haar.

Ik vind het onmols van haar dat ze tijdens de discussie over het openen van de doos zegt dat de consequentie daarvoor sowieso negatief gaat zijn voor de hele groep (dit ontmoedigt de kandidaten om de doos te openen). Ook vind ik dat ze de vierde en vijfde bal wel erg goed ontwijkt tijdens de wandeltocht.. als ze de mol is, had ze zich hier makkelijk af kunnen laten gaan. Uiteindelijk mislukt die opdracht wel door haar maar ik krijg bij het terugkijken het idee dat dit meer ligt aan dat Salim haar zicht blokkeert dan aan haarzelf. Daarnaast toont ze weinig initiatief bij de trouwerij, ze laat Christian de uitvoering van de opdracht bedenken. Het is verder Christian die haar naar de foto toestuurt, zij neemt hier niet het initiatief toe (ze vraagt zelfs nog of hij wel nog bij de toren kan ('Kan je eraan?') wat suggereert dat zij het ook prima gevonden had als hij in zijn eentje de foto had omschreven). Ik vind verder dat er weinig mis is met haar omschrijving van de foto. Ze geeft een cruciaal detail (dat de vrouw lang haar heeft) goed door ondanks dat dit niet duidelijk op de foto te zien is. Aangezien er maar een vrouw op de drie foto's was die lang haar had, hadden Alina en Laure op basis van dit cruciale detail de goede taart moeten kiezen naar mijn mening.

Ik vind haar verder nog steeds erg afzijdig tijdens groepsoverleg... tijdens de discussie over de doos, bij het bepalen welke twee kandidaten geluk in het spel hebben en bij bepalen wie in welk groepje komt bij de trouwerij zegt ze eigenlijk zo goed als niets. Tijdens aflevering 1 bemoeide ze zich ook niet met het groepsoverleg en de mol is vaak wel actief betrokken bij het groepsoverleg en bij rolverdelingen tijdens opdrachten. Ze staat laag op mijn verdachtenlijstje.


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2020, 03:03:07 »
De hint van de alfabetische volgorde + haar slechte acteerwerk en sleutelposities duwen mij deze tunnel in.

Wel mooi dat ze Els toe vertrouwen om als enige alleen te slapen. Jammer dat het bewaakt werd door de dames, anders had het voor mooie beelden kunnen zorgen.

Heel toevallig dat Els niet ging kijken, terwijl ze alleen sliep. Ik denk dat de productie Els heeft gewaarschuwd.

Ze is heel onhandig en het dikt Het heel erg aan. Ik bedoel, je kan ballen ontwijken op een soepele manier, maar ze kan niet op een soepele manier expres ballen aanraken is wel duidelijk ::rofl::. Ze was er zelfs een paar keer dichtbij. En het glas omduwen was ook heel obvious.

Ik hoop het trouwens echt niet dat ze de mol is. Ik heb echt niks met zulke mollen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2020, 22:21:23 »
Els speelt deze aflevering 2 het meeste geld weg.
Op de Vradeto trappen de bal aanraken en dus weer naar beneden moeten. Eerst ging ze achter Laure staan, maar die liet haar vriendelijk naar voren gaan en toen achter Salim en dan de bal niet zien. 2 minuten buiten de tijd binnen, Els heeft daaraan bijgedragen. Liep soms achteraan.
Bij de verdeling van de opdrachten zou ze zo te zien samen met Christian gaan. Christian wil haar testen (naar aanleiding van Aflevering 1: iemand zag mij precies voor de 2e keer) en stuurt Bruno naar het dansen. Het lijkt alsof Salim Joline en Bruno - de lange mensen - worden weg gedirigeerd bij de enige proef waarbij dat handig zou zijn. Ik betwijfel het.
Els breekt een glas, 500 euro weg, en beschrijft niet het ringbaardje van de bruidegom, een uniek gegeven. En dame donkerbruin? Ik vond het donkerblond. Een andere foto was donkerbruin. De bruidegom wordt ook als donkerbruin omschreven, maar heeft zwart haar. Weer 1000 euro weg.
Els wordt vertrouwd door de groep maar Christian test haar met de foto. En Christian begon ook met de driehoekige opstelling van de glazen. Leek ook een test, en daarna zei hij begin maar met iets. Misschien krijgt dit duo nog een vervolg.


« Laatst bewerkt op: 19-03-2020, 09:19:34 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2020, 22:49:15 »
Els wordt vertrouwd door de groep maar Christian test haar met de foto. En Christian begon ook met de driehoekige oostelling van de glazen. Leek ook een test, en daarna zei hij begin maar met iets. Misschien krijgt dit duo nog een vervolg.

Dat zou best eens kunnen. De interessante biecht van Christian voor de test van aflevering 1 zou best eens over Els kunnen gaan nadat zij haar blinddoek afdeed. Christian: "Ik ga heel mijn leven lang al om met nieuwe mensen die ik nog nooit heb gezien. En ik weet ook wel hoe mensen ermee omgaan als ze mij voor de eerste keer zien. En dus vandaag was het opvallend vond ik dan, een bepaalde persoon zag mij precies voor de tweede keer... En dat ga ik niet vergeten." Hij lijkt haar goed in het oog te houden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Els
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2020, 23:02:37 »
knappe analyse deze keer