Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 68867 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2020, 23:39:48 »
Alina begint wel een wensmol te worden! Na aflevering 2 en 3 te bekijken vind ik het echt een nek-aan-nek-race met Jolien en toch nog het derde paard Salim.

Alina vind ik dan wel weer erg sluw hoe ze bij de gravers terechtkomt in aflevering 3

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #61 Gepost op: 30-03-2020, 23:49:48 »
Na het afvallen van Els kwam ik hier voorzichtig binnenwandelen.
En nu denk ik dat ik in deze tunnel blijf!

Het zit hem vooral in haar reacties. Zeker nadat de calorieën-opdracht dreigde te mislukken. Ik meende een triomf te zien (maar dat moet ik nakijken). En daarna in spanning met de drankjes. Ze reageerde als een blije kandidaat toen het gelukt was, maar wel wat traag ofzo.

En die biecht: een mol die moeite heeft dat anderen zeggen dat het een slechte mol is.
Zoiets lijkt mij echt een vrouwen-opmerking  ::rofl:: (ik ben trouwens ook een vrouw, haha, dus niet beledigend bedoeld)
Maar zoiets zou Bart bijvoorbeeld toch nooit zeggen?

En verder: bijna te laat aankomen, anderen na het parachute-springen meteen opstoken om te liegen (wantrouwen scheppen).

Net als Jolien met een neutraal gezicht kunnen liegen... Ik ga hier voorlopig niet weg.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #62 Gepost op: 31-03-2020, 09:14:49 »
Bij de reactie video van vorige aflevering (toen Gilles zei je mag mee met De Mol) viel me bij Alina op dat haar reactie zeer geschokt is en dat ze zegt dat ze "helemaal aan het beven is".
Zij is ook één van diegene waar we de dialoog niet volledig zien.
Dus ik hoop dat Gilles haar eigenlijk net de boodschap gaf "Jij wordt onze mol dit seizoen". Dan zou ik haar reactie veel beter kunnen plaatsen  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #63 Gepost op: 31-03-2020, 09:54:53 »
Gifje erbij:


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #64 Gepost op: 31-03-2020, 10:20:48 »
Maar waarom zou ze al weten dat ze mee mag, maar niet dat ze de mol is?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #65 Gepost op: 31-03-2020, 12:01:36 »
Dus ik hoop dat Gilles haar eigenlijk net de boodschap gaf "Jij wordt onze mol dit seizoen". Dan zou ik haar reactie veel beter kunnen plaatsen  ::jaja::
Dat kun je wel hopen, maar dat is niet de insteek. Die beelden waren een voordeel dat ze konden verdienen. En Gilles zegt ook expliciet dat de mol hier moet veinzen dat hij een boodschap krijgt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #66 Gepost op: 31-03-2020, 12:19:24 »
Het volgende aan opvallende acties heb ik op de kandidatenpagina van Alina gezet. Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom.

Aflevering 1:

  • Biedt 5400 euro voor de vrijstelling
  • Vliegt met de een-na-hoogste snelheid uit de bocht met de Aquaspeed Extreme
  • Probeert staand op de schouders van Gilles de klok al te luiden op het moment dat Bart en Els nog niet op het eiland zijn
  • Slaagt er in om de klok binnen de tijd te luiden met alle kandidaten op het eiland waardoor er 10 x 400 = 4000 euro verdiend wordt
Aflevering 2:

  • Vormt met Bruno het duo "met geluk in het spel" dat de trappen niet zou hoeven beklimmen
  • Stelt voor drie personen bij Griekse goden te zetten (waardoor voor 250 euro gespeeld zou worden) maar Bruno houdt dit tegen, en kiest voor Christian en Laure om de vragen te beantwoorden (wat met behulp van tips zou lukken)
  • Wil twee personen tegenover de reus zetten en stemt in met Bruno's keuze voor Jolien en Dorien (die van de reus zouden verliezen)
  • Stemt in met Bruno's keuze om Bart tegenover de boogschutter te zetten (die het aan zou durven)
  • Stemt in met Bruno's keuze om drie personen de ballen te laten ontwijken en zet Laure bij Els (die geraakt zou worden) en Salim die als gevolg van de eerdere keuzes sowieso ingezet moeten worden
  • Kiest er alle keren voor om met het verdiende geld te gokken met de dobbelstenen (wat steeds goed uitpakt)
  • Kiest samen met Laure de verkeerde bruidstaart waardoor ze geen 1000 euro verdienen
Aflevering 3:

  • Bouwt samen met Jolien een toren van stenen ter waarde van 500 euro met een nadeel voor het andere team erin maar omdat het andere team eerder stop roept, wordt er om de inzet van de andere toren (1400 euro, geen nadeel) gespeeld
  • Zegt niet creatief en handig te zijn en belandt in het groepje dat gaat graven
  • Twijfelt terecht over de foutieve plaatsing van de zandloper en de bril op de tijdlijn (maar drukt niet door)
  • Twijfelt of het fetabeeld van Laure dat van haarzelf is maar herkent daarna haar juiste beeld aan haar vlecht
  • Is zeker over het fetabeeld van Bart
  • Geeft Echidna door en wordt aan het eind van de lijn op het moment dat ze het bordje pakt uitgeschakeld door de Minotaurus
Aflevering 4:

  • Denkt dat het Griekse instrument balalaika heet ondanks dat dit Russisch klinkt waardoor ze naar een verkeerde metrohalte gaan en tijd verspillen
  • Vult Christians goede ingeving "Kelly" aan tot "Kelly Clark" waar Christian weer "Kelly Clarkson" van maakt
  • Springt tegen Laure die achter haar staat aan waardoor een poging touwtjespringen mislukt en slaagt er daarna met Christian en Laure in om het een minuut lang vol te houden (ter waarde van 1000 euro)
  • Gokt juist welke laatste halte (de echte naam van Slongs) ze moeten nemen omdat deze dichtbij het eindpunt is
  • Komt met Christian en Laure net op tijd bij het eindpunt aan waardoor ze 1750 euro verdienen en ook de 3000 euro van de golfers verdiend wordt
  • Vindt (nadat Christian naar het bijbehorende fitnessapparaat wijst) de telefoon waarmee ze de eters kunnen bellen
  • Sluit geen deal met ondervragers Dorien en Salim en houdt zich aan de afspraak om te liegen over wie er niet gesprongen heeft
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 10:20:13 door Heinz »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #67 Gepost op: 31-03-2020, 14:15:40 »
Bedankt Heinz!  ::ok::

Aanvulling op de laatste aflevering: ze lijkt weinig in beeld te komen bij de fitness. We zien haar roeien (vrij langzaam volgens mij, maar misschien is dat subjectief).

De afspraak om te liegen heeft ze volgens mij zelf bedacht. Dus is het vooral haar eigen afspraak.  ::vergroot:: (hoeft niet per se mols of onmols te zijn, maar wel opvallend)
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 14:27:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #68 Gepost op: 31-03-2020, 14:19:16 »
Wensmol Alina! Alleen blijft dat antwoord bij Slongs me echt dwarszitten, gemiste kans toch! Jammer, maar wat zou ik haar een leuke mol vinden  ::bravo::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2020, 14:27:47 »
Bedankt Heinz, ik zie Jolien niet echt zitten als mol. De enige met goeie "molacties"" is Bart. Alina heeft meer het karakter voor een mol. Misschien verwachtten we teveel spektakel. Alina is -als ze de mol is- meer van het subtiele mollen en van het vertrouwen wekken denk ik.. Wel spannend dat de mol niet echt makkelijk te ontmaskeren is ::). Ik heb nog even om te bedenken wie in afl 5 mijn mol wordt...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #70 Gepost op: 31-03-2020, 14:29:58 »
Wensmol Alina! Alleen blijft dat antwoord bij Slongs me echt dwarszitten, gemiste kans toch! Jammer, maar wat zou ik haar een leuke mol vinden  ::bravo::

Maar door dat antwoord, kwamen ze ook bij de laatste opdracht en dat kostte veel tijd. Ik denk dat ze erop gegokt had om te laat aan te komen (en ondertussen wel haar best heeft gedaan om vertrouwen te geven), verkeerde gok misschien? ::vergroot::

Oei, ik zit hartstikke vast in deze tunnel, ondanks dat er ook wel dingen zijn die tegen haar spreken als mol.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 14:31:54 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #71 Gepost op: 31-03-2020, 14:31:54 »
Maar door dat antwoord, kwamen ze ook bij de laatste opdracht en dat kostte veel tijd. Ik denk dat ze erop gegokt had om te laat aan te komen (en ondertussen wel haar best heeft gedaan om vertrouwen te geven), verkeerde gok misschien? ::vergroot::

Oei, ik zit hartstikke vast in deze tunnel.  ::rofl::

Dus je denkt dat ze anders niet meer naar de laatste opdracht zouden gegaan zijn? Hmmm zo had ik het nog niet bekeken. Geweldige molactie dan  ::rofl::

Een juist antwoord geven om tijd te rekken, geweldig!
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 14:34:20 door Convans »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #72 Gepost op: 31-03-2020, 14:35:06 »
Dus je denkt dat ze anders niet meer naar de laatste opdracht zouden gegaan zijn? Hmmm zo had ik het nog niet bekeken. Geweldige molactie dan  ::rofl::

Zou kunnen...  ::vergroot:: Volgens mij was het vooral belangrijk om op tijd te zijn. Dan maakt het ook niet uit of je 2 of 3 opdrachten doet, zolang je maar te laat binnenkomt (als mol)...

Wat ik trouwens ook vreemd vond, was dat ze tijdens de karaoke tegen het publiek zei dat ze maar 10 seconden hoefden te staan/luisteren. Dat maakt het ook niet makkelijker om extra geld binnen te halen. (want als 10 mensen staan te luisteren, zijn ze alweer weg voordat je de andere personen zover hebt om te blijven staan)

Edit: volgens mij heeft ze de pech dat de groep heel sterk is.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 14:40:36 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #73 Gepost op: 31-03-2020, 14:39:57 »
Wat ik trouwens ook vreemd vond, was dat ze tijdens de karaoke tegen het publiek zei dat ze maar 10 seconden hoefden te staan/luisteren.
Ja, ze had beter kunnen zeggen dat ze minstens een half uur moesten luisteren, dan was het storm gelopen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #74 Gepost op: 31-03-2020, 14:41:45 »
Ja, ze had beter kunnen zeggen dat ze minstens een half uur moesten luisteren, dan was het storm gelopen.

Haha, het was wel wat vals denk ik om echt lang de aandacht vast te houden. Maar een minuut was beter geweest denk ik, om die opdracht te laten slagen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #75 Gepost op: 31-03-2020, 16:07:58 »
Aanvulling aflevering 2: stelt voor om bij de Griekse goden 3 personen in te zetten, waardoor ze maar voor 250 euro zouden spelen.


Maar daar zit ik dan meteen een beetje mee. Waarschijnlijk hadden ze dan 2 personen overgehouden voor de laatste opdracht (ballen), waardoor ze die niet voor 1000 maar voor 500 euro hadden gespeeld. Aan de andere kant was die laatste opdracht met 2 personen misschien wel veel beter te doen geweest. Dus daar kan je een beetje twee kanten mee uit. :-\\

Verder vind ik haar keuzes (Laure en Christian bij de Griekse goden) niet heel verdacht. Als mol zou ik denk ik geprobeerd hebben om Christian over te houden voor de opdracht met de ballen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #76 Gepost op: 31-03-2020, 16:20:39 »


Maar daar zit ik dan meteen een beetje mee. Waarschijnlijk hadden ze dan 2 personen overgehouden voor de laatste opdracht (ballen), waardoor ze die niet voor 1000 maar voor 500 euro hadden gespeeld. Aan de andere kant was die laatste opdracht met 2 personen misschien wel veel beter te doen geweest. Dus daar kan je een beetje twee kanten mee uit. :-\\

Ze mochten toch nadat iedereen geweest was, mensen gebruiken die al ingezet waren. Daarom moesten Salim en Els bij de laatste en kon Laure een tweede keer.

In theorie kon iedereen al geweest zijn (3 bij Griekse goden, 3 bij de reus en 1 bij de boogschutter) en konden ze dan vrij kiezen wie ze wouden bij de laatste
klaar voor de strijd

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #77 Gepost op: 31-03-2020, 16:40:33 »
Dan had ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat ze er maximaal 1 opnieuw in mochten zetten. Maakt het voorstel van Alina dan wel wat verdachter (want minder geld). ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #78 Gepost op: 31-03-2020, 18:22:32 »

Verder vind ik haar keuzes (Laure en Christian bij de Griekse goden) niet heel verdacht. Als mol zou ik denk ik geprobeerd hebben om Christian over te houden voor de opdracht met de ballen.

Je neemt Christian zo wel weg voor het armworstelen en je kan Laura bij de laatste proef gewoon opnieuw inzetten. Dit was sowieso niet de proef die ging foutlopen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #79 Gepost op: 31-03-2020, 19:11:08 »
Bedankt Heinz!  ::ok::

Aanvulling op de laatste aflevering: ze lijkt weinig in beeld te komen bij de fitness. We zien haar roeien (vrij langzaam volgens mij, maar misschien is dat subjectief).

De afspraak om te liegen heeft ze volgens mij zelf bedacht. Dus is het vooral haar eigen afspraak.  ::vergroot:: (hoeft niet per se mols of onmols te zijn, maar wel opvallend)

Met veel plezier gedaan! Je aanvullingen vind ik iets te vaag om toe te voegen. Deze heb ik wel nog toegevoegd:

Aanvulling aflevering 2: stelt voor om bij de Griekse goden 3 personen in te zetten, waardoor ze maar voor 250 euro zouden spelen.