Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69296 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #540 Gepost op: 4-05-2020, 00:22:34 »
Hoe hoog of hoe laag de pot staat is voor mij echt geen criteria. Elk seizoen is anders en heeft opdrachten die plots wel slagen voor erg veel geld. Dus ik ga niet de eindpot gaan vergelijken tussen bepaalde seizoenen.

Au fond heb je gelijk, maar d'n Gilles legde die link - zeer helaas in navolging van de NL versie - wel degelijk: een historisch lage pot, DUS een heel goede mol. Terwijl je met bijvoorbeeld Dorien in je ploeg geen mol meer nodig hebt.

Terwijl ik nu wel met open mond stond te kijken naar de manier waarop Alina onder de radar bleef en toch zo goed kon mollen!

Maar wáár dan?
1.1: trekt anoniem Bruno over de streep om op de vrijstelling te bieden (maar Bruno's bod maakte uiteindelijk geen verschil)
2.2: slaagt erin de sleutelpositie bij het spelbord te krijgen en zeer effectief te mollen door Salim weg te houden van de Reus (en in zijn plaats Dorien en Jolien te sturen  ::rofl::), en aan te dringen op een onhandige derde speler bij Koning Sisyphos.
2.3: neemt de verkeerde taart mee naar de bruiloft.
3.3: slaagt erin het vertrouwen te winnen van de groep en veel hartslagen te verspelen, én zich te laten vangen door de Minotaurus.
4.2: leidt weliswaar iedereen succesvol om de tuin door voor te wenden dat ze heel hard meedoet in de gym (hoewel ze slechts half zoveel calorieën verbrandt als de rest), maar de groepsinzet blijkt uiteindelijk zodanig dat de opdracht tóch slaagt.
4.3: wordt door Gilles met een codewoord ingeseind dat Salim en Dorien voor de pasvragen zijn gegaan, en hoeft zelf weinig anders te doen dan met de rest volhouden dat zij het eerst gesprongen is.
5.2: rijdt één poortje aan diggelen, wint 500 euro maar saboteert succesvol op de tarmac, zodat er niets verdiend wordt.
5.3: krijgt gedaan dat een meerderheid denkt dat zíj een rood scherm had (hoewel dit vooral aan Joliens gedrag lijkt te hebben gelegen), zodat de kans dat de juiste pijl wordt afgeschoten kleiner wordt en er geen 2000 euro wordt verdiend.
6.3: weet vanachter glas Jolien zodanig om te tuin te leiden dat deze de bankroetstolp optilt.
7.3: kent de precieze inhoud van de koffers, en hoeft na Joliens actie niets meer te doen.


Op de eerste na zijn dit volwaardige, zij het niet allemaal even spectaculaire molacties. Maar erg veel zijn het er niet, zeker niet op 23 opdrachten. En ik twijfel er niet aan dat ze bij de graafopdracht bewust geen foute antwoorden heeft gecorrigeerd, en dat ze allemaal onzinfoto's gemaakt heeft tijdens de jacht op Willy Sommers, dat ze bewust de Balalaikavraag fout beantwoord heeft, en dat ze Christian heeft opgejuind om nog een derde keer naar binnen te gaan bij de supermarkt.


Maar dat hebben we allemaal niet te zien gekregen. En niet gezien = niet gebeurd. Om met Bart te spreken: 'Ik zijt n'en harde'.

« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 00:24:31 door Michmol »
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #541 Gepost op: 4-05-2020, 00:23:01 »
Op een of andere manier heb ik de indruk dat we niet alles hebben gezien van Alina: de muziekopdrachten, het stelen van boodschappen, de fotografie-opdracht met Bart, zelfs geen ouzo?

Hoe dan ook: ze heeft het fantastisch gedaan!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 00:25:07 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #542 Gepost op: 4-05-2020, 00:23:24 »
Inderdaad een van de betere mollen wat mij betreft en in België kunnen de mollen er sowieso wat van. Ik stel trouwens voor dat we een BV-er naturaliseren tot BN-er en die volgend seizoen de mol maken bij WIDM. Vind WIDM niet slecht, maar De Mol 4 is Champions Leage, WIDM eredivisie.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #543 Gepost op: 4-05-2020, 00:23:47 »
Echt een acteertalent. Zelfs nu je wéét dat ze de mol is en je kijkt die scenes terug, was het nooit op haar gezicht of in haar gedrag te merken dat ze de mol was. Zo naturel en onverdacht binnen de groep, terwijl ze vanaf afl 2 wel veel gemold heeft. Ben ook een groot fan en wat Convans schrijft; echt een wow-gevoel bij haar. Spectaculaire mol juist door haar overtuigende acteerwerk. Je kunt mollen slecht vergelijken maar de laatste keer dat ik zo'n gevoel had was met onze eigen mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ook een hele sympathieke meid. Ik had graag nog gehoord of Alina acteerde in de auto dat ze zo geïrriteerd was tegen haar moeder of dat ze echt opgefokt was. Denk het eerste. Het viel wel op toentertijd al, zo'n humeurtje  ::rofl::

Had ook graag nog wat gezien over de paparazzi opdracht bijvoorbeeld, maar we zullen via de site op extra beelden moeten wachten waarschijnlijk. Ook chapeau voor de vele hints die hier op het forum correct zijn ontdekt. Ik kan me niet herinneren of de Russische oplichter-hint was ontdekt of niet (oef die was lastig te vinden). Maar het omgekeerde Ik ben De Mol roepen uit dat vliegtuig hádden we waarschijnlijk moeten kunnen vinden. Geweldig goede en leuke hint!

Jammer dat dit seizoen en deze superleuke groep alweer achter ons liggen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #544 Gepost op: 4-05-2020, 00:28:22 »


Maar wáár dan?

Maar dat hebben we allemaal niet te zien gekregen. En niet gezien = niet gebeurd. Om met Bart te spreken: 'Ik zijt n'en harde'.

Ik kan je mijn visie van alle opdrachten wel eens uit de doeken doen, maar je zal er wel moeten bijnemen dat dit al vanuit een Alina-tunnel geïnterpreteerd is ;)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #545 Gepost op: 4-05-2020, 00:31:29 »
Ik vond het wel jammer inderdaad dat we zo weinig molacties terugzagen. Er waren er echt wel meer.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #546 Gepost op: 4-05-2020, 00:34:05 »
Ik kan je mijn visie van alle opdrachten wel eens uit de doeken doen, maar je zal er wel moeten bijnemen dat dit al vanuit een Alina-tunnel geïnterpreteerd is ;)


Zoals uit mijn bericht blijkt kan ook ik bij nagenoeg elke opdracht wel een molactie voor Alina verzinnen, maar dat wil ik niet hoeven doen. Ik wil het zien, en ín de aflevering, niet erna op extra beelden of via interviews of vragen op de fandag (de ervaring leert bovendien dat alles wat ná de ontknoping nog wordt gezegd door de mol of kandidaten hoogst onbetrouwbaar kan zijn). De Mol is een televisieprogramma, en wat de montage niet haalt, wordt geacht nooit gebeurd te zijn.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #547 Gepost op: 4-05-2020, 00:34:58 »
Ik vond het wel jammer inderdaad dat we zo weinig molacties terugzagen. Er waren er echt wel meer.

Ja, dat denk ik ook. Misschien dat het komt dat ze voor een andere vorm moesten kiezen voor de reünie en dat er daardoor minder tijd was om alle mol-acties uit te lichten. Toch nog een evaluatie-puntje.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #548 Gepost op: 4-05-2020, 00:36:12 »
Maar Michmol dan zijn we het eens toch? Ik vind ook dat er te weinig getoond is, maar ik wou gewoon Alina verdedigen ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #549 Gepost op: 4-05-2020, 00:38:44 »
Ja, dat denk ik ook. Misschien dat het komt dat ze voor een andere vorm moesten kiezen voor de reünie en dat er daardoor minder tijd was om alle mol-acties uit te lichten. Toch nog een evaluatie-puntje.  ;)


Dat las ik elders ook, maar dat verband zie ik niet. Juist vanwege de omstandigheden hadden ze heel veel materiaal uit Griekenland kunnen tonen, inclusief molacties. Nu blijken ze verleden week zelfs nog extra camera's geplaatst te hebben in de huizen van de drie finalisten om de reacties van de families op de finale te zien. Dat leverde mooie, grappige en ontroerende beelden op, maar die had ik graag opgegeven voor een handvol extra molacties (die er ongetwijfeld zijn, maar waar men om onnaspeurbare redenen voor heeft gekozen deze niet te tonen).

Maar Michmol dan zijn we het eens toch? Ik vind ook dat er te weinig getoond is, maar ik wou gewoon Alina verdedigen ;)

We zijn het zeer eens  ;)
En Alina kan in mijn ogen weinig fout doen  ::love::  maar deze aflevering heeft haar gewoon (te) weinig recht gedaan.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 07:48:14 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #550 Gepost op: 4-05-2020, 00:49:08 »

Dat las ik elders ook, maar dat verband zie ik niet. Juist vanwege de omstandigheden hadden ze heel veel materiaal uit Griekenland kunnen tonen, inclusief molacties. Nu blijken ze verleden week zelfs nog extra camera's geplaatst te hebben in de huizen van de drie finalisten om de reacties van de families op de finale te zien. Dat leverde mooie, grappige en ontroerende beelden op, maar die had ik graag opgegeven voor een handvol extra molacties (die er ongetwijfeld zijn, maar waar men om onnaspeurbare redenen voor heeft gekozen deze niet te tonen).

Ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Daarin hadden ze ook een andere keuze in kunnen maken. Of misschien de aflevering iets langer maken, dat had ik ook niet erg gevonden.  :D

Nu voelt het nog niet helemaal ‘af’.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #551 Gepost op: 4-05-2020, 00:53:08 »
Ik kan me echt lastig voorstellen dat als ze nog echt goede beelden hadden van molacties, of beelden met veel belang dat ze dat er dan bewust uithouden. Dus was er of te weinig tijd, of was er niet veel belangrijks meer om te tonen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #552 Gepost op: 4-05-2020, 00:55:54 »
Ja, ze waren ook niet groots he de andere molacties. Ze waren gewoon klein en subtiel. Levert mss niet de beste tv op

Online Brent

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #553 Gepost op: 4-05-2020, 00:56:57 »
Uiteraard is het programma vooral gericht als familietelevisie, het gemoedelijke is voor Vlamingen nog steeds heel belangrijk en ik vind dat ze dat uitstekend hebben neergezet!

Natuurlijk willen wij als mollenjagers zoveel mogelijk te weten komen en zien, maar daar zit een heel groot percentage van de kijkers niet op te wachten. Zij willen naast de mollenacties ook de rauwe emoties van de afgevallen kandidaten zien en hoe blij ze zijn om elkaar nog eens te kunnen zien en samen te lachen. Hints of details doen er dan niet toe, hoewel die ook netjes worden getoond! Ik denk dat dat ook het mooie en mysterieuze is aan dit programma, waardoor het ons en vele anderen elke keer weer weet te boeien!
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 00:58:45 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #554 Gepost op: 4-05-2020, 01:03:22 »
Ja, ze waren ook niet groots he de andere molacties. Ze waren gewoon klein en subtiel. Levert mss niet de beste tv op

Wat ze allemaal uitspookte bij de muziekopdrachten vond ik allesbehalve subtiel.  ::rofl::
Maar misschien is dat er niet ingekomen, omdat die opdracht uiteindelijk is geslaagd? Ik vind wel dat ze ook hierin meesterlijk heeft gemold.

En we missen het graven.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #555 Gepost op: 4-05-2020, 01:11:37 »
Uiteraard is het programma vooral gericht als familietelevisie, het gemoedelijke is voor Vlamingen nog steeds heel belangrijk en ik vind dat ze dat uitstekend hebben neergezet!

Waarom dat specifiek voor Vlamingen zou gelden is mij niet helemaal duidelijk, maar de groep is dit jaar (wederom) bijzonder goed gekozen. Zelfs ontastbare en moeilijk te scripten elementen als de chemie tussen de kandidaten en de onderlinge dynamiek zijn verbluffend goed in beeld gebracht.


Natuurlijk willen wij als mollenjagers zoveel mogelijk te weten komen en zien, maar daar zit een heel groot percentage van de kijkers niet op te wachten. Zij willen naast de mollenacties ook de rauwe emoties van de afgevallen kandidaten zien en hoe blij ze zijn om elkaar nog eens te kunnen zien en samen te lachen. Hints of details doen er dan niet toe, hoewel die ook netjes worden getoond!

Hier vlieg je m.i. een beetje uit de bocht. Over percentages (laat staan 'heel grote') van kijkers die ergens op zitten te wachten is volgens mij niets concreets bekend. Voor emoties (al dan niet 'rauwe') was dit seizoen vrij veel aandacht, niet in de laatste plaats tijdens de terugblik, dus fans van gemoedelijkheid kwamen ruimschoots aan hun trekken. Maar dat betekent toch niet dat daarnaast niet een aantal vragen kan worden beantwoord? Zou dat heel grote percentage kijkers dat kickt op rauwe emoties zich werkelijk gedegouteerd afwenden van de televisie als getoond wordt hoe Alina haar best heeft gedaan zoveel mogelijk foto's te maken van plekken waar Willy Sommers niet stond?

Ja, ze waren ook niet groots he de andere molacties. Ze waren gewoon klein en subtiel. Levert mss niet de beste tv op

Een molactie hoeft ook niet groots te zijn, denk ik. Bij de Nederlandse versie valt in een paar seizoenen op dat een deel van de molbiechten pas achteraf is ingesproken, en dat men daar quasi-passende beelden bij heeft gezocht (er wordt ontzettend veel materiaal gedraaid dat op de vloer van de montageruimte terechtkomt). Daar heeft (bijna) nooit iemand een probleem van gemaakt, dus dat had hier makkelijk gekund. En wat Tunneltelevisie ook al aangeeft: de verkeerde antwoorden bij de muziekopdracht in de metro was weinig subtiel. Dat had makkelijk met een leuke molbiecht opgefluft kunnen worden tot een volwaardige molactie. En daarvan zijn nog wel meer voorbeelden te verzinnen, zoals de winkeldiefstal of het tellen van de drachmes (waar we vorige week molbeelden van zagen!).
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 07:50:57 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
Woosie down?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #556 Gepost op: 4-05-2020, 07:26:00 »
Natuurlijk worden de acties van Alina nu op een weegschaaltje gelegd, en blijven we met een aantal vraagtekens zitten. Ik heb er zelf ook. Bij de metro bijvoorbeeld was het misschien niet zo handig om meteen gretig Clark te zeggen op Kelly... Als ze het gevoel had daar getest te worden door meestertester Christian, had ze ook haar mond kunnen houden. Er was nog altijd een kans geweest dat Christian de achternaam echt niet wist. Een minuut lang touwtje springen hoeft ook niet perse te lukken. De beste actie daar vond ik die bij het zingen, zorgen dat die 20 toeschouwers niet gehaald worden en ondertussen lekker tijdrekken. Het is balanceren op een dun koord natuurlijk, want als je boven komt met 500 euro en de andere groep heeft de volle 3.000 euro dan komt jouw groep onder de loep te liggen. Achteraf dus misschien precies goed gespeeld! En een beetje pech gehad met de tijd.
Ik vond zelf de wat meer gedurfde acties het mooist, en die zullen me ook het meest bijblijven, zoals bij Blind Rijden. Ga er maar aan staan, met je moeder achterin de auto. ::rofl:: Subliem gespeeld daar! Evenals bij het Diner met de Mol. De taart ook, uit de kunst! Kon niet beter gespeeld zijn. Ik had het mooi gevonden als ze die lef bij nog net wat meer opdrachten had laten zien toen ze toch vrij lang onverdacht bleef, maar ik kan het ook wel begrijpen en waarderen dat ze voorzichtig te werk bleef gaan. Dat past ook meer bij haar stijl, uiteindelijk. Van wat we van haar gezien hebben, en daarbij opgeteld dat fantastische acteerspel (nog even een trapje hoger dan dat van de mol van vorig jaar, dat ook al ongelooflijk goed was!), neem ik met een tevreden gevoel en een heel diepe buiging voor Alina afscheid van dit seizoen. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Online Brent

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #557 Gepost op: 4-05-2020, 07:28:20 »
Waarom dat specifiek voor Vlamingen zou gelden is mij niet helemaal duidelijk, maar de groep is dit jaar (wederom) bijzonder goed gekozen. Zelfs ontastbare en moeilijk te scripten elementen als de chemie tussen de kandidaten en de onderlinge dynamiek zijn verbluffend goed in beeld gebracht.


Hier vlieg je m.i. een beetje uit de bocht. Over percentages (laat staan 'heel grote') van kijkers die ergens op zitten te wachten is volgens mij niets concreets bekend. Voor emoties (al dan niet 'rauwe') was dit seizoen vrij veel aandacht, niet in de laatste plaats tijdens de terugblik, dus fans van gemoedelijkheid kwamen ruimschoots aan hun trekken. Maar dat betekent toch niet dat daarnaast niet een aantal vragen kan worden beantwoord? Zou dat heel grote percentage kijkers dat kickt op rauwe emoties zich werkelijk gedegouteerd afwenden van de televisie als getoond wordt hoe Alina haar best heeft gedaan zoveel mogelijk foto's te maken van plekken waar Willy Sommers niet stond?
Het doelpubliek van De Mol is uiteraard het Vlaamse publiek en daar wordt ook op ingespeeld. Je geeft in de onderstaande alinea zelf een mooi voorbeeld hoe de makers kozen voor Willy Sommers, wat echt duidelijk een Vlaamse keuze is zegmaar. Het zou me bijvoorbeeld niet verbazen mochten ze bij de Nederlandse WidM voor een internationale artiest kiezen in plaats van een BN’er. De makers weten wat Vlamingen willen, en geven hen dat ook.

Persoonlijk denk ik dat het merendeel van de vragen beantwoord is. Als ik straks ga werken en ik heb het met een collega over De Mol, dan denk ik dat we het vooral gaan hebben hoe goed dit seizoen was en wat voor een goede mol Alina was. Er zal heus niemand van het grote publiek klagen dat gisteren niet getoond werd hoe Alina gemold zou hebben bij die winkelopdracht bijvoorbeeld. Al die details, daar zit het overgrote publiek (zie hierboven) niet echt op te wachten. Het is uiteraard wel altijd mooi meegenomen. Ze zouden natuurlijk ook niet gedegouteerd zijn (dat zeg ik trouwens ook niet). Het is een leuke extra, maar facultatief en niet broodnodig voor het grote publiek.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 07:30:59 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #558 Gepost op: 4-05-2020, 07:37:35 »
Ah Gilles gaat er uiteindelijk wel volledig terecht uit. All in gaan op de meest opvallende kandidaat van aflevering  ::ohno::
Gewoon niet slim van hem.

Gilles zat het seizoen ervoor ook vanaf de eerste aflevering op de goede mol. Misschien verklaart dat wel deels zijn overmoed. Maar inderdaad niet slim.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #559 Gepost op: 4-05-2020, 08:50:04 »
Terwijl je met bijvoorbeeld Dorien in je ploeg geen mol meer nodig hebt.
Zoveel deed Dorien niet eens fout ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human