Auteur Topic: Aflevering 1: Alfa  (gelezen 11532 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2020, 00:56:16 »
Wat zou ik het toch grappig vinden dat er in die doos (van Pandora, want de muziek zegt al to good to be true) en enorme verfbom zit die afgaat zodra ze geopend wordt  ::rofl:: :P

Verder zeer amicale, maar ook bloed fanatieke groep. Jammer van de eerste afvaller :( En wat een tof begin van de serie  ::ok::  En die droneshots, de Nederlandse vind ik beter omdat ze iets rustiger zijn, maar deze zijn ook echt flitsend en goed ::love::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2020, 01:00:40 »
En wat kunnen die Belgen weer vloeken  ::rofl::
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2020, 01:01:49 »
En wat kunnen die Belgen weer vloeken  ::rofl::

Dat valt mij als Belg dus echt niet op he. ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2020, 01:11:30 »
Dat valt mij als Belg dus echt niet op he. ::rofl::

Begrijp me niet verkeerd: ik maal er niet om, maar voor een volk dat zijn taal steeds moet bevechten zijn het f*ck en daarvan afgeleide combinaties niet van de lucht. En 'doemme' natuurlijk  ::rofl::
Woosie down?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2020, 01:11:48 »
Ik vond wel dat de groep erg koeltjes reageerde op Bart zijn actie. Ik deed daar wel even een Joke/Cathy type missen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2020, 01:13:42 »
Begrijp me niet verkeerd: ik maal er niet om, maar voor een volk dat zijn taal steeds moet bevechten zijn het f*ck en daarvan afgeleide combinaties niet van de lucht. En 'doemme' natuurlijk  ::rofl::

Ik had het niet fout begrepen. Het is een terugkerend dingetje ieder jaar he. ;D Enkel wanneer een kandidaat in een kapel vloekt, dan denken we er bij na dat dat misschien niet handig is. ;D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 9-03-2020, 01:14:07 »
YES!!!!!!!!!

Wat een heerlijk heerlijk heerlijk begin weer!!!

Had ik al gezegd dat ik het zo heerlijk vond? Anders bij deze!

Op de afvaller en de vrij drukke montage na was dit echt een van de betere afleveringen van de Mol ooit! Hele toffe groep, mooie gelaagde opdrachten die wél te begrijpen zijn nog steeds. Actie, angst, hoogtes, puzzels, groepsdynamiek, mysterieus gekonkel,

De twist met de Mol en de doos op het einde. Ja, zó maak je dit programma. Ik hoop dat bepaalde mensen meelezen..
 ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 01:22:08 door Rämon »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 9-03-2020, 01:18:54 »
Leuk al die lovende reacties, maar nogmaals de mededeling: dit kan ook zonder anderen naar beneden te halen. Feedback op de Nederlandse versie hoort hier niet thuis, daarvoor moet je de switch knop bovenaan het forum gebruiken.

Thank you ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 9-03-2020, 01:28:38 »
Leuke eerste aflevering! Ben benieuwd wat er in de kist zit..  ::vergroot::
Ben jij de mol?

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 9-03-2020, 01:59:17 »
De doos lijkt me een verwijzing naar de doos van Pandora, een verhaal uit de Griekse mythologie.

Pandora, die een van de goden gekregen doos onder geen beding open mocht maken, kon haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en opende de doos, waarna er onheil over de hele wereld neerdaalde.
Het openen van de doos bij de Mol lijkt me dan ook niet zonder consequenties.

Voor meer informatie:
https://historiek.net/de-doos-van-pandora-mythologie/65031/

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2020, 02:31:56 »
Wow wow wow wat een geweldige aflevering weer en wat is alina een topmeisje ::bravo::::love::

Wat een opdrachten en wat een geweldige muziek en cinematische shots. Ik ben weer helemaal in love.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2020, 02:45:32 »
Waanzinnige eerste aflevering zeg, fantastisch! Twee lange opdrachten met meerdere deelopdrachten, alles duidelijk uitgelegd en in beeld gebracht, een fanatieke groep en dan de kist op het einde. WAUW! ::oink:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 9-03-2020, 10:42:41 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Frankje Lapi

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 9-03-2020, 11:24:10 »
Welkom  ::zwaai::

En met die tijden ben ik het wel enigszins eens. In het verleden zijn er ook wel eens opdrachten in de laatste minuut geslaagd. Heel erg knap om een 1/2 uur durende opdracht zo goed te timen. Dat kan bijna niet, maar ergens geloof ik het ook wel of maakt het me gewoon niet uit.

Een van de redenen dat ik de Mol echt vooral kijk als (bijna) een soort intrigerende, meeslepende fictieserie. Waar Wie is de Mol? voor mij vooral/alleen nog leuk is omdat ik obsessief probeer erachter te komen wie de Mol is, is de Vlaamse Mol meer een soort kijkbeleving met een verhaallijn, veel filmischer. Ik vind oprecht wie de Mol is niet het belangrijkste, verre van. Vind die ontknopingsaflevering zelfs meestal de teleurstellendste. Het is meer een prachtige beleving, waar er toevallig iemand nog wat saboteert.

En deze aflevering was weer genieten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #54 Gepost op: 9-03-2020, 11:54:50 »
Ik heb hetzelfde. Vond de mol in 2017 niet de allerbeste, maar dat seizoen!  ::love:: ::love:: ::love::
Altijd blij dat het nogsteeds 'het verslag van een reis' is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #55 Gepost op: 9-03-2020, 12:02:31 »
Ik vind het qua mol ontdekken nog wel lastig omdat ik ook met het idee zit dat als ze zover in de min staan dat de mol prima gewoon alles goed kan doen deze aflevering om vertrouwen te winnen. Wat dat betreft is alleen het gedrag deze aflevering interessant en niet zozeer de molacties.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #56 Gepost op: 9-03-2020, 12:27:26 »
Oh als iemand hier eigenhandig 1000 euro of zo had gepakt, waar het niet had gehoeven zou die bij mij echt nog steeds dalen aks kandidaatmol ongeacht dat ze nog in de min staan. Bijvoorbeeld de helpende hand van Bruno aan Dorien ( gek he vorig jaar was het ook een Bruno die ik om dje reden al vroeg doorstrepen kon) was echt te kandidaats.

Verder vind ik de groep wat raar acteren om juist Dorien en christian als laatste die abseil te laten maken.

Wat een geweldig idee met het afkopen van de vrijstelling en de doos van Pandora .

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #57 Gepost op: 9-03-2020, 13:28:48 »
Wow zo vet, ik weet niet eens waar te beginnen  ::bravo:: Wat een verademing, enne who needs a twist opening. Dit was zo mooi, spannend, vermaak, heerlijk, grappig, psychologisch. Dank!!!
Meer L

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #58 Gepost op: 9-03-2020, 13:57:42 »
Wauw, ook ik heb genoten van deze prachtig in beeld gebrachte aflevering!!
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukeman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1: Alfa
« Reactie #59 Gepost op: 9-03-2020, 13:58:14 »
Toch maar even een account aangemaakt (ik dacht dat ik er nog één had van tig jaar geleden maar kon die niet meer vinden).
Ooit belandde ik per ongeluk tijdens het zappen in de allereerste aflevering van de eerste Vlaamse Mol en volg het programma sindsdien.

Wat een geweldige aflevering gisteren. Mooie gelaagde opdrachten, duidelijke uitleg en ruim de tijd genomen om de opdrachten in beeld te brengen. De creativiteit spat ervan af. Hulde aan de makers!

« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 14:11:43 door D*N, Reden: onnodige vergelijking »