Poll

Wie is niet de Mol?

Alina
28 (25.5%)
Bart
48 (43.6%)
Jolien
34 (30.9%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 9141 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Poll] Wie is NIET de Mol?
« Gepost op: 9-03-2020, 12:24:13 »
Wie is NIET de Mol? En waarom niet? ::vergroot::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 9-03-2020, 12:26:33 »
Ik ken al die namen nog niet. Ik denk die wat oudere vrouw met kort grijs haar niet.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #2 Gepost op: 9-03-2020, 12:32:48 »
Ik heb Bruno, jolien en Salim gestemd .

Bruno is de helpende hand bij het meteorapad voor Dorien en ik denk dat dat een mol niet zo zou doen.

Jolien geeft advies aan Dorien en alina om even te bezinnen en vindt dan de oplossing voor omgedraaide toren van Hanoi. ( kanttekening  wat was er over gebleven als de deelopdrachten niet waren gehaald, dus is op weg Helpen hier wel enkel onmols? )

En Salim tot nu toe te afwachtend, haalt zelf al paar keer zijn culturele afkomst aan en dat vind ik te politiek voor de mol.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2020, 12:34:03 »
Tot nu toe durf ik alleen Alina, Jolien, Dorien, Christian en Laure af te strepen. En klein beetje Salim ::rofl::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2020, 12:36:58 »
Bruno is de helpende hand bij het meteorapad voor Dorien en ik denk dat dat een mol niet zo zou doen.

Ik moet ineens denken aan

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2020, 12:39:30 »
Op dit moment heb ik bij sommige kandidaten meer een molgevoel dan bij andere. Iemand volledig afstrepen durf ik nog niet, maar Alina, Jolien, Bruno, Bart en Laure staan niet op mijn verdachtenlijstje. Salim vind ik lastig in te schatten, hij had qua posities en acties in opdrachten veel overeenkomsten met Laure maar aangezien hij naar mijn idee niet zo’n open boek is als zij zet ik hem nog even in een grijs gebied. Verder probeerde hij wel actief mee te denken over hoe ze die klok moesten luiden, vraag me af hoe effectief een menselijke pyramide nu werkelijk was geweest.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2020, 12:39:52 »
Jolien, that's it ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2020, 12:50:10 »
Ik moet ineens denken aan

Goede call, Heinz . Maar daar was het inderdaad vertragend om dat te doen. Hier vraag ik me af wat Dorien had gedaan aks ze geen hulp kreeg. Haar gedrag paste in elk geval precies in de rol waarvan ik vooraf had gezegd dat ze zou gebruiken, een klunzig type die erg onhandig overkomt. Voorlopig komt het bij over als nepmollen van Dorien, maar we zullen zien.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2020, 13:07:51 »
Jolien, Laure, Bart, Christian
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2020, 13:28:45 »
Jolien, that's it ::rofl::

Hetzelfde.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2020, 13:32:01 »
Hetzelfde.
Gezien de poll moeten we haar dan misschien toch maar verdenken. Uiterst verdacht dat iemand zo onverdacht is  ::vergroot::

Offline duon

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2020, 13:34:40 »
Bruno is de helpende hand bij het meteorapad voor Dorien en ik denk dat dat een mol niet zo zou doen.

Hier zou ik Bruno nog niet om wegstrepen, heel veel sneller leek het met zijn hulp nou ook weer niet te gaan.

Zelf durf ik nog niemand echt weg te strepen aangezien ze toch al in de min zijn begonnen, maar als ik één iemand moet kiezen is het Jolien vanwege eerder genoemde redenen in dit topic
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #12 Gepost op: 9-03-2020, 15:45:40 »
Ik blijf nog even voorzichtig: JolienBruno en Bart zijn het niet.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 20:01:30 door B&W »

Offline MolHunter81

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #13 Gepost op: 9-03-2020, 16:08:14 »
Ik ben op dit moment nog zeer voorzichtig, maar Els en Bart staan wel onderaan mijn lijstje. Bart door zijn vrijstelling en dat hij daar €10.200,- voor over had en Els is gewoon een gevoel.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #14 Gepost op: 9-03-2020, 16:13:50 »
Uiterst verdacht dat iemand zo onverdacht is  ::vergroot::
Haha, ik denk ook andersom : Bruno, Bart en Christian vallen mij t meeste op en geven me de meeste molvibes, .... dus die zijn t niet...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #15 Gepost op: 15-03-2020, 19:45:25 »
Uitslagen van de poll voorafgaand aan aflevering 2:

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #16 Gepost op: 15-03-2020, 23:13:40 »
Er kan weer gestemd worden.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2020, 11:48:29 »
Ik had het hier nog niet geplaatst, maar ik zal het toch nog even doen.

Wie is de Mol NIET? - Aflevering 1

Voor iedere actie die voor mij 'kandidaats' lijkt, ga ik een kandidaatspunt geven. Wie op het einde het minst aantal punten heeft, zou dan de Mol moeten zijn. Dit puntensysteem heb ik nog nooit toegepast, dus het is nog de vraag of het effectief gaat werken.

Opdracht 1 - Deal met de Mol
- MOLPOSITIE: Ik denk dat de Mol hier niet te veel wil opvallen en dat hij/zij daarom niet als hoogste of als laagste zal bieden. Ook een veel te opvallend laag bod, zoals 400 euro, heeft totaal geen zin en is heel raar. Daarom ken ik kandidaatspunten toe aan Bart (10.200 euro), Gilles (0 euro), Christian (0 euro) en Jolien (400 euro).
- Bij het moment wanneer de kandidaten te horen krijgen dat ze meegaan, heb ik besloten om geen kandidaatspunten uit te delen. Ik was geneigd om Salim en Jolien een punt te geven omdat ze heel spontaan reageerden, maar hier kan Gilles evengoed hebben gezegd "Jij gaat mee als Mol" of de Mol zelf kreeg toen ook voor het eerst te horen dat hij al meteen in actie moest schieten. Dus hier voor niemand een punt.
- Bij het 'Salim vs Selim' ga ik ook geen punten uitdelen aan Salim of een andere kandidaat. Als Salim de Mol zou zijn, is het logisch dat hij wordt aangesproken als SAlim en niet als SElim. Gilles De Coster of wie er daar dan ook zit, moet doen alsof de Mol de kandidaten nog nooit heeft ontmoet en als hij dan SElim zou zeggen, dan kunnen we al stoppen met zoeken. Als Salim de Mol niet is, dan wist de andere kandidaat al helemaal niet dat je zijn naam moest uitspreken als SElim.

Opdracht 2 - Groepsfoto in Meteora
- MOLPOSITIE: Gilles komt hier in de vrije positie en dat zou ik als Mol niet willen. Als je hier molt, dan valt het te veel op. Ook zou ik hier niet bij de opdracht 'logisch denken' willen zijn. Als hier één iemand de oplossing weet, is het een kwestie van het goed uit te voeren en dan heb je geen invloed als Mol. Daarom zou ik liever bij de oriëntatie of mensenkennis willen staan. Bij deze opdrachten is het makkelijker om tijd te rekken. Kandidaatspunten voor Gilles, Dorien, Jolien en Alina.
- Jolien zegt Gilles zijn naam alvorens hij zichzelf - op beeld - heeft voorgesteld. Er zijn dus forummers die denken dat ze voorkennis had en dus wist dat hij Gilles is en vrij zou zijn rondlopen. Ik denk dat ze in de tijd dat ze daar al stonden al met elkaar hadden gepraat, want als ik naar Gilles zijn reactie kijk, vond hij het niet raar dat ze zijn naam kende. Hier dus voor niemand kandidaatspunten.
- Christian roept als eerste om hulp en dat zou ik niet doen als Mol. Hier geef ik een kandidaatspunt aan Christian.
- Bruno sprak in de tweede opdracht Salim aan als SAlim, maar als je die bordjes met daaronder de namen de hele tijd hebt zien staan, vind ik het normaal dat je SAlim zegt i.p.v. SElim. Mensen vergissen zich soms of vergeten iets, zeker Bruno die graag nepmolt. Geen punten.
- Bruno geeft in het begin aan dat het kaarten bij hem zou kunnen passen, maar later zetten ze dat bij Christian. Na het proberen van een code roepen ze weer door wie er kaartspeelt, totdat Laure erbij komt dat het eerder goochelen zou kunnen zijn. Kandidaatspunt voor Laure.
- Jolien haar reactie op de vraag van Gilles "Is er iemand van jullie die aan paardrijden doet?" lijkt mij heel spontaan, want ze denkt dat ze iets met een paard moeten doen. Ook reageert ze heel spontaan dat zij bij de mellowcakes hoort. Een kandidaatspunt erbij voor Jolien.
- Alina haar reactie toen Gilles het had over een vlag lijkt mij ook heel spontaan. Ook hoe ze de dingen over het paard en de gitaar was aan het door roepen vond ik heel kandidaats. Hier geef ik dus een extra kandidaatspunt aan Alina.
- Jolien komt met de juiste oplossing bij het 'logisch nadenken', dus zij verdient hier een kandidaatspunt.
- Laure komt bij de oriëntatie-proef op het idee dat de laatste Mechelen moet zijn. Een kandidaatspunt voor Laure.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2020, 11:48:37 »
Opdracht 3 - Aquaspeed extreme
- MOLPOSITIE: Als Mol zit ik liever in de lucht, want dan heb je de controle over de snelheid door het geven van juiste of foute antwoorden. Kandidaatspunten voor Alina, Bart, Bruno, Els, Gilles, Jolien, Laure en Salim.
- Alina haar spontaniteit verdient hier weer een kandidaatspunt.
- Bart heeft het heel goed gedaan. Hij was heel snel bij het eiland om zo de kandidaten die in de zee waren beland te brengen naar het eiland en hij zorgde er in de laatste minuut voor dat er nog 800 euro bij kwam door Els en zichzelf nog op tijd naar het eiland te brengen. Als Mol had hij hier gerust nog wat kunnen vertragen, dus een kandidaatspunt voor Bart.
- Alina kon heel moeilijk aan het touwtje van de bel. Als zij de Mol is, dan valt het totaal niet op als het haar niet lukt om de bel te luiden. Daarom een kandidaatspunt voor Alina.
- Als je als Mol bij de groep op het water zit, kan je in beide scenario's mollen. Als je meteen bij het eiland geraakt, kan je daar makkelijk tijdrekken. Als je naar de reddingsboei wordt gebracht, kan je mogelijk 400 euro uit de pot spelen, want zo hard valt het niet op als je bij een hoge snelheid valt. Maar hier bepalen wat je op voorhand doet, is heel moeilijk. Tenzij we de Mol in aflevering 10 zien oefenen op een aquaspeed extreme, maar dat denk ik niet.
- Bij deze opdracht vind ik het persoonlijk moeilijk om te zien wie er kandidaat is en wie niet.

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 1

De tussenstand van dit schema komt redelijk overeen met mijn verdachten lijstje. Ik heb mijn best gedaan om het zo objectief mogelijk te doen, maar er zitten zeker ook een paar dingen bij die subjectief zijn.
Volgens dit schema zijn Alina en Jolien met 5 punten kandidaten. Dit denk ik ook. Bart en Laure hebben 3 punten achter hun naam staan. Christian heeft er 2 en Bruno, Dorien, Els en Salim hebben er maar 1. Bruno zal dit voornamelijk hebben doordat hij vooral nepmolt naar mijn gevoel.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2020, 17:42:13 »
Stem ook hier nog snel even want aflevering 3 staat voor de deur! ::boogie::

Edit: Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 19:27:30 door Heinz »