My 50 cents en ik denk een samenvatting van de afgelopen dagen voor de mensen die geen tijd hebben om alles te lezen:
-Ron Boszhard en Nikkie de Jager lijken me inmiddels 100% zeker. Interviews uit het molboekje komen overeen (angst voor muizen = Ron en de diesel = Nikkie). Silhouetten kloppen precies zoals ik ze had voorgesteld. Het lijken mij ook gewoon "logische" namen voor een all-star seizoen.
-Peggy Vrijens lijkt mij ook een naam die erbij zit. We hebben niet zo veel namen van de oude seizoenen (alles van vóór seizoen 11) en van die oude seizoenen vind ik Peggy ook wel een "all-star" naam. Het tweede silhouet komt redelijk overeen met haar (al zou het me niet verbazen als het iemand anders is). Haar mysterieuze "binnenkort op tv, maar mag er nog niks over zeggen", is inmiddels nog steeds niet gebeurd. Ik zou zeggen dat zij 90% zeker is als ik er een percentage aan moest verbinden.
-Vanaf nu beginnen de meer onzekere namen in mijn ogen. Tygo Gernandt. Hij zat totaal niet op onze radar tot het interview in het molboekje. Die zou perfect overeenkomen met hem. Ik vind hem zelf alleen nog niet op één van de posities van de groepsfoto passen. Echter, we hebben ook nog niet kunnen ontdekken of hij nou op de Penoza première was (film waar hij in speelde), waarschijnlijk niet aangezien hij op geen foto te vinden is. Wat mij betreft 75% zekerheid.
-Nog iemand die op de Penoza première niet was is Sigrid ten Napel. Zij speelt één van de hoofdrollen in de film, en het is dus helemáál raar dat zij niet op de première is. Ze verklaarde daarover dat ze in
Brazilië/Uruguay was voor filmopnames. Geen waterdichte theorie, want op Instagram doet ze
alsof ze in Hongarije is. Vaag, maar ik zou haar ook een 75% zekerheid geven.
-Horace Cohen. Logische naam want Rick vindt hem leuk, stilte, silhouet, trust nobody, past bij de silhouetten. 70% zekerheid.
-Dan Nadja Hüpscher. Zij is vaag, want ze heeft wel een Instagramstilte, maar ze heeft ook een zieke man thuis zitten. Nu weet ik niet precies hoe ernstig het is, maar als hij er stabiel aan toe was, heeft hij misschien tegen Nadja gezegd van "ga maar voor wat afleiding". Het is gewoon erg raar dat Nadja plots mensen waar ze normaal niets mee te doen heeft gaat volgen of liken. Ron, Peggy. Dat komt niet voor niks toch? Ik zou haar 60% zekerheid geven.
-Ellie Lust komt volledig overeen met één van de silhouetten. Echter heeft ze een boek uitgegeven in de periode en wat interviews zijn er te vinden van die periode. Het zou wel goed kunnen, want ze is ook echt een all-star naam. Ook een 60%-je.
-Sebastiaan Labrie. Zou overeenkomen met het persoon met één kind en de silhouet met het petje. Zijn vader (of schoonvader, geen idee) is overleden toch in oktober? Heel naar, dus daardoor twijfelachtig. Al kan het ook weer zijn dat hij voor afleiding toch mee doet. Op een gegeven moment zul je toch "door" moeten met je leven. Ik geef hem 55%.
-En dan als laatste en laagste op het lijstje Patrick Martens. Qua volgers en likes klopt hij in het plaatje. Hij zou ook in het silhouettenplaatje kunnen passen én komt uit een seizoen waar nog geen andere kandidaat uit komt. Patrick is dolenthousiast over WIDM, heeft ook Moltalk nog gepresenteerd, en uit de eerdere seizoenen vind ik hem ook echt een all-star naam. Alleen zou hij wat dingen hebben gedaan in opnametijd wat hem twijfelachtig maakt. Heel lastig dit. Ik geef hem een 50% kans.
Nog wat gevalletjes waarvan ik niet denk dat ze meedoen maar het eventueel wel kan (allemaal minder dan 50% kans imo): Jeroen Kijk in de Vegte, Daniël Boissevain, William Spaaij.