De sphynx klopt volledig niet, waardoor de kandidaten 2 verkeerde helften hadden om geldcombinaties mee te maken (ik geloof dat het Alina is die de sphynx bij elkaar heeft geraapt, zij was ook degene die zei: 'Dit weet je al, sfinx'). Het kan natuurlijk zo zijn dat er nog iets gewisseld mocht worden nadat de combinaties die geen geld waard waren samengesteld waren, ik kan zo gauw even niet terugvinden of dat mocht. De 2 helften waaruit de sphynx bestond hoorden bij de harpij en de chimera. De harpij en de chimera hadden dus zelfs als het juiste puzzelstuk terug was gebracht geen geld opgeleverd als deze fout niet was gecorrigeerd. Salim gaf harpij door en Laure liep het bordje chimera voorbij.
Ik vind Laure bij deze opdracht niet heel verdacht. Ze is als tweede aan de beurt en laat zichzelf afgaan door de Minotaurus. Door af te gaan geeft ze alle invloed over het verdere spelverloop uit handen. Ook geeft ze geen informatie door terwijl ze sowieso al een lijn had gekozen die op dat moment geen geld had kunnen opleveren als het juiste puzzelstuk was teruggebracht.
Alina vind ik verdacht omdat zij de volledig foute sphynx lijkt te hebben samengesteld en omdat ze 1500 hartslagen verspeelt (al geeft ze wel een wezen waarmee geld verdiend kan worden, echidna, correct door). Blijkbaar heeft ze gezegd dat haar hartslag normaal gesproken laag is, maar toch maakt ze de 1500 hartslagen snel op.
Verder vind ik Salim en Jolien hier verdacht. Salim geeft informatie door waaraan de groep eigenlijk niets heeft en komt zonder puzzelstuk terug. Jolien geeft nuttige informatie door maar komt niet ver, praat vaak storend door de portofoon tijdens de beurt van anderen en start discussies wat voor onrust kan zorgen.
Edit: nog een ding dat opvalt aan de sphynx is dat die in de eerste instantie wel het juiste onderstuk heeft, maar dat later het juiste onderstuk voor het verkeerde is omgewisseld (ik heb niet gezien door wie).