Auteur Topic: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus  (gelezen 8754 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Gepost op: 22-03-2020, 19:59:03 »
Bespreek hier de derde opdracht uit de derde aflevering.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 23:46:12 door D*N »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2020, 20:38:38 »
De minotaurus ::bravo::

Interessante opdracht. Ondanks dat ze in de boeken de info vinden, denk ik dat Dorien en Els hier toch weinig invloed hebben.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 20:49:39 door Hulpmol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2020, 21:03:03 »
Bart is ook de enige die dit spel een beetje snapt denk ik  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2020, 21:07:01 »
Bart is ook de enige die dit spel een beetje snapt denk ik  ::rofl::

Jolien moet ook haar mond een beetje houden door die walkie talkie. ;D

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2020, 21:24:52 »
Bart neemt hier weer de leiding zoals we van hem gewend zijn.  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2020, 22:17:25 »
Salim verdacht. Hartslagen verspelen.

Communicatie / overleg slecht. Advies om hartslag omlaag te brengen komt pas als hij terug is.

Coaching Jolien niet verdacht.

Laure hoge hartslag terwijl ze stilstaat. Hartslagen op. Gevangen?

Jolien krijgt met moeite haar hartslag omlaag. Blijft even stilzitten. Geeft wel vroeg haar woord door. Keert terug. Dat is (volgens Bart) wel verdacht.

Bart probeert ook Kerberos. Hij is heel kalm. Wil geen communicatie. Verdacht? Nou nee, hij communiceert en overlegt schijnbaar goed.

Alina geeft het woord goed door. Jolien en Els veranderen het woord. Het wordt door de controlepost niet zo goed doorgegeven als Alina het doorgeeft aan de controlepost.

Alina gepakt zonder dat zij het beest heeft kunnen omschrijven.

Bart 2e run. Passeert het monster. Wordt snel gepakt door de Minotaurus.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 22:25:56 door molE13 »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2020, 23:17:57 »
De Mol wil niet in de bibliotheek. Er hoeft tussen de anderen maar één iemand te zitten met verstand van de Griekse mythologie om buitenspel gezet te worden. Als liefhebber van de Griekse mythologie kan ik er wellicht wat slechter over oordelen welke beesten bekend of obscuur zijn, maar van de harpij en Kerberos vond ik opvallend dat niemand die kende. Dus wat mij betreft gaat hier een streep door Dorien. En de Mol gaat natuurlijk sowieso niet zeggen dat hij de beesten wél kent.

Hier is veel discussiëren en stoken Mols, dat zorgt ervoor dat iedereens hartslag omhoog gaat.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2020, 23:48:31 »
Ik mag de vergelijking eigenlijk niet maken, maar vind het wel erg grappig:

WIDM, kandidaten verdienen €200: "Nou jongens, toch goed gedaan. We hebben in ieder geval wat verdient."

De Mol, Kandidaten verdienen €1000: "We hadden dit echt anders moeten aanpakken."


En ik vind het ook altijd leuk als je cameramensen in beeld ziet. Ik weet ook niet waarom.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2020, 23:58:12 »
Bart is ook de enige die dit spel een beetje snapt denk ik  ::rofl::
En die het ook eigenhandig om zeep helpt met z'n geschreeuw pfff ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2020, 00:00:01 »
Zijn commentaar maakt de Anderen zeker niet rustiger, nee.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2020, 00:17:06 »
De sphynx klopt volledig niet, waardoor de kandidaten 2 verkeerde helften hadden om geldcombinaties mee te maken (ik geloof dat het Alina is die de sphynx bij elkaar heeft geraapt, zij was ook degene die zei: 'Dit weet je al, sfinx'). Het kan natuurlijk zo zijn dat er nog iets gewisseld mocht worden nadat de combinaties die geen geld waard waren samengesteld waren, ik kan zo gauw even niet terugvinden of dat mocht. De 2 helften waaruit de sphynx bestond hoorden bij de harpij en de chimera. De harpij en de chimera hadden dus zelfs als het juiste puzzelstuk terug was gebracht geen geld opgeleverd als deze fout niet was gecorrigeerd. Salim gaf harpij door en Laure liep het bordje chimera voorbij.

Ik vind Laure bij deze opdracht niet heel verdacht. Ze is als tweede aan de beurt en laat zichzelf afgaan door de Minotaurus. Door af te gaan geeft ze alle invloed over het verdere spelverloop uit handen. Ook geeft ze geen informatie door terwijl ze sowieso al een lijn had gekozen die op dat moment geen geld had kunnen opleveren als het juiste puzzelstuk was teruggebracht.

Alina vind ik verdacht omdat zij de volledig foute sphynx lijkt te hebben samengesteld en omdat ze 1500 hartslagen verspeelt (al geeft ze wel een wezen waarmee geld verdiend kan worden, echidna, correct door). Blijkbaar heeft ze gezegd dat haar hartslag normaal gesproken laag is, maar toch maakt ze de 1500 hartslagen snel op.

Verder vind ik Salim en Jolien hier verdacht. Salim geeft informatie door waaraan de groep eigenlijk niets heeft en komt zonder puzzelstuk terug. Jolien geeft nuttige informatie door maar komt niet ver, praat vaak storend door de portofoon tijdens de beurt van anderen en start discussies wat voor onrust kan zorgen.

Edit: nog een ding dat opvalt aan de sphynx is dat die in de eerste instantie wel het juiste onderstuk heeft, maar dat later het juiste onderstuk voor het verkeerde is omgewisseld (ik heb niet gezien door wie).

« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 00:30:27 door Saskiaax95 »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2020, 00:20:47 »
Prachtige opdracht! Salim toch wel erg verdacht door als eerste te gaan met een hoge hartslag. Bart jaag je snel op de op kast en Salim stookt het vuurtje meteen op.
Iedereen wordt dan Nerveus. Laure ook verdacht omdat ze het bordje niet zag staan.
Dorien en Els minst verdacht in de bibliotheek met weinig invloed op het spel.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2020, 00:21:29 »
Geweldige opdracht waar vast veel is gemold (en niet door Dorien..).

Ik weet niet wie het initiatief nam, in het begin, maar er was, zoals later bleek, absoluut geen goeie tactiek uitgedacht. Iedereen riep maar wat (vooral Bart idd).

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2020, 00:30:52 »
De Mol wil niet in de bibliotheek. Er hoeft tussen de anderen maar één iemand te zitten met verstand van de Griekse mythologie om buitenspel gezet te worden. Als liefhebber van de Griekse mythologie kan ik er wellicht wat slechter over oordelen welke beesten bekend of obscuur zijn, maar van de harpij en Kerberos vond ik opvallend dat niemand die kende. Dus wat mij betreft gaat hier een streep door Dorien. En de Mol gaat natuurlijk sowieso niet zeggen dat hij de beesten wél kent.

Hier is veel discussiëren en stoken Mols, dat zorgt ervoor dat iedereens hartslag omhoog gaat.


Opvallend ook dat ze die plaatjes die niets opleverden, allemaal goed hebben. Is de mol die
plaatjes aan het leggen geweest?
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2020, 00:34:14 »
Jolien, Salim en Christiaan hadden in ieder geval goed begrepen dat je bij de start moest terugkeren om invloed te hebben op het spel c.q. te zien wie er invloed uitoefende op het spel. Dat was grotendeels Jolien. Bart stond daar ook heel lang.
Jolien die nog effe lekker boos gaat doen dat Salim al vertrokken is. En later weer een felle discussie met Bart. Alina was hierdoor van slag en ging ergens zitten kalmeren. Bart's hartslag was eerst relatief laag, maar na de ruzie was deze duidelijk een stuk hoger.
En Jolien heeft iedere kans om de lopende kandidaten aan hun kop te zeuren gegrepen.
Dit was wel heel opvallend.

Christian maakt ook heel veel stampij op een onredelijke manier. In discussie met Bart, terwijl de bedoelingen van Bart goed leken te zijn. Maar het is wel steeds de kandidaatse Bart die discussieerd.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 25-03-2020, 07:35:14 door foxhunter »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #15 Gepost op: 23-03-2020, 01:04:22 »
Hier schrijf ik Bart echt definitief af. Hadden ze meteen naar hem geluisterd dan was deze opdracht geslaagd denk ik.

Vooral Jolien en Salim werken tegen, Alina en Christian in mindere mate. Laure vooral in de achtergrond

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #16 Gepost op: 23-03-2020, 10:11:24 »
Toen ik zag dat Els en Dorien in de bibliotheek zaten vielen ze voor mij allebei meteen als mol af. Ik kan me écht niet voorstellen dat de mol daar gaat zitten, want je hebt totaal geen vat op de opdracht en je kan het eigenlijk alleen maar goed doen.

Wel een haat/liefde-verhouding met Bart zeg. Wellicht zou ik ook zo staan gillen in de porto's, dus dat vond ik echt geweldig. Als ik kandidaat zou zijn zou ik waarschijnlijk echt woest op hem zijn geworden

 ::joehoe::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2020, 10:25:01 »
Na de opdracht komen ze (Salim, Jolien? < terugzien) met de betere tactiek door de eerste ronde een aantal te laten 'verkennen' met weinig hartslagpunten. Ik kan me voorstellend dat je als kandidaat behoorlijk hoog in je hartslag zit en het vergt erg veel oefening om je hartslag kunstmatig hoog te houden lijkt mij, tenzij je heftig mee gaat doen in een verhitte discussie, dan gaat je hartslag wel omhoog. Daarom vond ik de grens van 120 best laag voor zo'n adrenalineopdracht. Als Mol ben je in control en kan je hartslag laag blijven. Daarom Bart verdacht. Toch nog op het laatst afgetikt worden door de minotaurus. Maar ook Jolien verdacht vanwege het veroorzaken van onrust.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2020, 10:42:53 »
Gilles en de minotaurus


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2020, 10:46:25 »
Leuk  ::ok::
Staat er nou een mol op zn arm getatoëerd? (nee het is een muis...)