Niet spectaculair? Ik ga weer alleen maar tienen uitdelen in het opdrachtenoverzicht. Hoe doen ze het elke keer toch?
Echt? Ik vond de opdrachten echt minder deze aflevering. Vooral de paparazzi-opdracht eigenlijk. Ik had het denk ik leuker gevonden als alles 6 bezoekers rondliepen en gefotografeerd moesten worden. Door de verdeling van bedragen waren de bezoekers hier letterlijk "second thought" en krijgt Willy Sommers alle aandacht, terwijl dit de bezoekersaflevering is. Wat doet die zanger in De Mol? Daarnaast snapte ik de rol van de verkenners niet, want uiteindelijk moesten ze toch in duo's opereren. Dus die verkenningsronde leek een overbodige onderneming.
Dus nee, ik vond deze opdracht niet goed in elkaar zitten. Het had me veel leuker geleken als de bezoekers de zogenaamde "BV" zouden zijn geweest, en dan 2 per locatie zodat ze alle 6 aan bod komen. (Dat was ook wat ik verwachtte toen ze over een BV begonnen. In stijl met "de kenner" die in WIDM2011 de ververs-plakkersopdracht moest beoordelen.)
Bij de vliegveldopdracht vond ik het raar dat de bezoeker achterin en de verkeersleiding eenzelfde taak hadden (de auto's sturen) waardoor er conflict of interest was en basically Christian en de moeder van Alina tegen elkaar moesten strijden om de gratie van Alina. Dat vond ik ook hier niet zo veel toevoegen. Het computerspelletje in de verkeerstoren vond ik ook een raar los element dat er maar bij lijkt te zijn verzonnen om de bezoekers maar iets te doen te geven.
Liever had ik gezien dat de 6 bezoekers de chauffeurs waren en de 6 kandidaten de verkeersleiding waren die van bovenaf de auto van hun eigen bezoeker konden aansturen ofzoiets, en dat bij het uitrollen op de landingsbaan, de kandidaten vanuit de toren hun bezoekers de snelheid instrueren. Bovendien was er met 6 auto's en geen mol achter het stuur die de snelheid manipuleert, ook iets meer strategie mogelijk qua snelheidskeuze.