De hele beredenering van snelheden van christian en Bart is volledig logisch, de nul euros als test en dan Met geld de echte runs maken.
Volgens mij is dit niet zo. In de eerste plaats weet je nooit exact welke snelheid de testrijder had. Weet hij het zelf wel precies. Een paar km/h afwijking heb je al gauw. Dan heb je nog een reactiesnelheid.
Hoe wil je de snelheid reproduceerbaar binnen + of - 1.3 km/h nauwkeurigheid houden? En om te beginnen moet je dus exact weten bij welke snelheid je precies midden in het x3 vak uitkomt.
En dan heb ik het nog niet over verschillen in gewicht van de auto + inzittenden, bandenspanning, tegenwind etc. Je hebt al snel een verschil van 1 km/h. Nee, het is volslagen idioot om te proberen in het x3 vak te komen. En de mol weet dit ook. Het lijkt allemaal heel plausibel maar als je de moeite neemt om je er meer in te verdiepen kom je tot een heel andere conclusie. Daarom heb ik ook die analyses gedaan! Meten is weten (dat geldt niet alleen voor de corona crisis).
Ik durf zelfs te beweren dat als je dezelfde bestuurder de opdracht geeft om alle 4 de auto's met zeg 75 km/h door het take-off punt laat gaan, je zal zien dat de spreiding minstens zo groot zal zijn als het 3x vak.
EditWat ik trouwens ook verdacht vind is dat Bart al meteen roept dat Alina veel te traag gaat, terwijl ze toch met bijna dezelfde snelheid dan Salim over het take-off punt gaat. Misschien dat Salim sneller optrok, maar toch. Op het moment dat Alina over het take-off punt gaat heeft Bart er nog steeds een hard hoofd in dat zij snel genoeg is. Als Bart de mol is dan weet hij waarschijnlijk dat je met 70 km/h niet in het x3 vak komt en dat Salim dus sneller heeft gereden. Dan weet hij dus ook dat Alina met 70 dit vak niet gaat halen. Dekt hij zich al bij voorbaat in door te roepen dat Alina niet snel genoeg gaat?