Poll

Wie had eigenlijk het eerste rode scherm?

Bart
Christian
Jolien

Auteur Topic: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk  (gelezen 27085 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #160 Gepost op: 25-04-2020, 21:05:17 »
Waaruit leid je af dat Bart voor aanvang van deze eliminatie op Jolien zat?

Uit dit soort momenten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #161 Gepost op: 25-04-2020, 21:17:00 »
De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat hij zeker is van zijn verdenking op Alina. Als haar vuurpijl dan groen wordt, heeft hij bevestiging en hoeft hij zich geen zorgen te maken over de laatste 5 vragen. Is het rood, dan weet hij dat hij door het oog van de naald is gegaan.
Dit vind ik zooo onlogisch......Christian doet er alles aan om de rode pijl de lucht in te laten gaan. Hij heeft zelf groen en wil niet het risico lopen slachtoffer te worden als de laatste 5 vragen ingevuld moeten worden. Hij heeft een punt als hij aangeeft dat degene met het rode scherm meer informatie heeft en dus de test kan corrigeren met de laatste 5 vragen.

Dorien en Salim hadden al groen, Christian zelf ook. Hij verdenkt  Bart en wil dat Joliens pijl de lucht in gaat. Hij kan het niet winnen van Jolien en probeert dan Alina. Zijn reactie  na het afvallen van Salim " dit is absurd" geeft  volgens mij aan dat hij bang was voor dit scenario.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #162 Gepost op: 25-04-2020, 21:35:05 »
Dit vind ik zooo onlogisch......Christian doet er alles aan om de rode pijl de lucht in te laten gaan. Hij heeft zelf groen en wil niet het risico lopen slachtoffer te worden als de laatste 5 vragen ingevuld moeten worden. Hij heeft een punt als hij aangeeft dat degene met het rode scherm meer informatie heeft en dus de test kan corrigeren met de laatste 5 vragen.
Maar er was toch een meerderheid voor Jolien? Of zie ik dat verkeerd. In feite brengt hij door zo'n rare switch te maken alleen maar zichzelf in gevaar. Ik kan alleen maar bedenken dat hij zeker was van zijn zaak.

En ervan uitgaande dat hij in aflevering 7 nog steeds op dezelfde persoon zat en Jolien verdacht van het rode scherm, kan hij alleen Alina of Bart als Mol verdacht hebben.

Uit dit soort momenten.
Interessant wel. Maar heb je nog zo'n voorbeeld? Ik heb er naar gezocht maar ik kon het niets concreets kunnen vinden verder. Zou het wel graag weten want dan kan ik tenminste vol voor Alina gaan ::hypocriet::
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #163 Gepost op: 25-04-2020, 22:09:24 »
Interessant wel. Maar heb je nog zo'n voorbeeld? Ik heb er naar gezocht maar ik kon het niets concreets kunnen vinden verder. Zou het wel graag weten want dan kan ik tenminste vol voor Alina gaan ::hypocriet::

Nee, erg concreet is het niet te maken dat Bart Jolien zou verdenken tot aan de pijl. Het blijft bij momentjes als dit en bij de Minotaurusopdracht (zie wat berichten onder het gelinkte bericht) en is erg op gevoel gebaseerd.

Sowieso vind ik het bij De Mol vaak erg lastig om goed in te schatten wie nou wie verdenkt. Ze weten het erg goed geheim te houden. Ik hou zelfs de mogelijkheid open dat in aflevering 7 naast Alina ook Bart en Christian Jolien (die nog altijd mijn Mol is) verdenken. Christian biecht bijvoorbeeld over de dag dat hij met Alina uit stelen ging dat hij zich geamuseerd heeft vandaag en dat hij iets minder bezig was met het spel. Dat is toch raar als je met je Mol op stap bent? (Vervolgens uit hij wel een verdenking dat Alina veel spullen wilde pakken maar dit doet hij alles behalve met overtuiging. "Dat maakt haar in mijn ogen weer eh wat verdacht.")

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #164 Gepost op: 25-04-2020, 23:30:23 »
Over de switch van Christian.

Stel, Christian verdenkt Bart en heeft zelf groen. Hij wil niet de test voltooien (extra kans op eliminatie) en is, zoals vaker, op zoek naar geld voor de pot. Dan kan hij nu alleen nog kiezen tussen Jolien of Alina. Hij kiest Jolien maar die geeft vervolgens zo'n geloofwaardig betoog, dat hij zich oprecht bedenkt en switcht naar Alina. Zijn doel is geen test maken en geld in de pot krijgen.

Vind ik geen vreemd verhaal.

Dat maakt voor mij de kans weer groot dat Jolien de initiële afvaller was en haar vege lijf op eigen kracht heeft gered door Christian te overtuigen.

En het is ongetwijfeld geen populaire mening en ik zeg het met alle respect maar ik zie oprecht niet in hoe mensen Jolien na deze eliminatie nog kunnen verdenken. Om aan te voeren dat het een soort van ultiem mol is kandidaat was om een andere groene pijl, bijvoorbeeld die van Christian, om te krijgen en zo alle verdenkingen definitief van je af te werpen terwijl je eigen groene pijl evengoed had gekund, zonder dat je molmasker gevaar zou lopen, gaat mijn pet werkelijk te boven. Het zal ongetwijfeld wel ergens voorkomen in een van de 1000 onnavolgbare scenario's van deze onvolprezen makers. ::ok::

ps Ik heb al een schoen met wat peper en zout klaarstaan hoor.

« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 23:51:09 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #165 Gepost op: 26-04-2020, 04:22:22 »
Over de switch van Christian.

Stel, Christian verdenkt Bart en heeft zelf groen. Hij wil niet de test voltooien (extra kans op eliminatie) en is, zoals vaker, op zoek naar geld voor de pot. Dan kan hij nu alleen nog kiezen tussen Jolien of Alina. Hij kiest Jolien maar die geeft vervolgens zo'n geloofwaardig betoog, dat hij zich oprecht bedenkt en switcht naar Alina. Zijn doel is geen test maken en geld in de pot krijgen.

Vind ik geen vreemd verhaal.
Helemaal niet vreemd zelfs, zeker een mogelijkheid. ::jaja:: Wat dan een rol zal hebben gespeeld bij Christian om te switchen is dat Jolien zei: 'gooi maar om dan. Ik meen het serieus'. Zou wel briljant gespeeld zijn van Jolien.
We weten dat Jolien in die aflevering nog 3 verdachten had, en de test op 2 heeft ingevuld. Die zou ze dan na het rode scherm hier niet meteen hebben teruggebracht tot 1, want in afl. 7 had ze er nog steeds 2. Dan moet Jolien wel heel onzeker zijn geweest over haar mol, maar het kan.
EDIT: Jolien zegt in afl. 7: ‘Het klinkt een beetje triestig, maar in de voorlaatste aflevering ben ik eigenlijk altijd nog op twee mensen en niet op één iemand. Maar als ik op mijn gevoel afga, dan is het Christian. En dan ging ik vanavond gewoon op Christian ingezet hebben’.
Als je met nog 3 tegenspelers op 2 mensen zit, is dat dan triestig? Valt wel mee, dacht ik. Tenzij je in afl. 5 een mooie kans hebt gehad om de mol te ontdekken.
Dit vind ik zooo onlogisch......Christian doet er alles aan om de rode pijl de lucht in te laten gaan. Hij heeft zelf groen en wil niet het risico lopen slachtoffer te worden als de laatste 5 vragen ingevuld moeten worden. Hij heeft een punt als hij aangeeft dat degene met het rode scherm meer informatie heeft en dus de test kan corrigeren met de laatste 5 vragen.
Er zijn weinig dingen zeker hier, maar dit vind ik ook zonneklaar. Als Christian groen had en na een lange discussie met Jolien concludeert dat zij ook groen had, dan switcht hij naar degene waarvan hij denkt dat die rood zal hebben. Dus dan was Bart zijn mol, want die liet hij links liggen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2020, 06:58:17 door Newbie2 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #166 Gepost op: 26-04-2020, 11:19:16 »
Misschien is Jolien (als ze het rode scherm had) wel geswitcht van Salim op Dorien (of andersom) en zat Salim ook totaal fout (en Dorien ook) waardoor ze zich toch nog gered heeft? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #167 Gepost op: 26-04-2020, 12:11:24 »
Zou toch wel een beetje onzinnig / flauw zijn dat zij Christian hierover ondervroeg als zij zelf de rode pijl had? Wat volgens mij al voor iedereen die het wil zien duidelijk was werd bij die ondervraging nog eens bevestigd volgens mij: Christian was zo zenuwachtig omdat hij de rode pijl had.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #168 Gepost op: 26-04-2020, 12:33:10 »

Als je met nog 3 tegenspelers op 2 mensen zit, is dat dan triestig? Valt wel mee, dacht ik.

Komt in Nederland wel vaker voor. In België is het eerder zeldzaam, maar volgens mij redelijk actief als iedereen de mol laat op het spoor is. Heel wat kandidaten hebben een nogal groot all-in animo. Het enige wat wring bij Jolien is dat als ze effectief rood had, ze twee kandidaten wel vrij zeker kon afstrepen. Daarna houdt ze er weer maar eens twee over. Ze wist het dus volgens mij echt niet, want Christian had groen en Bart zat naar mijn gevoel al op Alina, en had dus ook groen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #169 Gepost op: 26-04-2020, 22:42:22 »
Christian zei dus ''hij is door mij naar huis''.
Deze jongen had dus het rode scherm, en hij is daar Alina gaan verdenken dan?
Verklaart wel dat hij een switch maakte naar Alina, omdat zij sowieso een groen scherm zou hebben.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #170 Gepost op: 26-04-2020, 22:44:41 »
Christian zei dus ''hij is door mij naar huis''.
Deze jongen had dus het rode scherm, en hij is daar Alina gaan verdenken dan?
Verklaart wel dat hij een switch maakte naar Alina, omdat zij sowieso een groen scherm zou hebben.

Wat Bart en Jolien zeggen bij Café de Mol lijkt te bevestigen dat Christian rood kreeg. Jolien had Alina door naar aflevering 3, Bart begon haar te verdenken bij de paparazzi/luchthaven opdracht. Dus dan moet het wel Christian zijn geweest.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #171 Gepost op: 26-04-2020, 22:47:27 »
Wat Bart en Jolien zeggen bij Café de Mol lijkt te bevestigen dat Christian rood kreeg. Jolien had Alina door naar aflevering 3, Bart begon haar te verdenken bij de paparazzi/luchthaven opdracht. Dus dan moet het wel Christian zijn geweest.
Hij was ook de enige die niet wilde dat zijn pijl werd neergelegd. Kan niet anders.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #172 Gepost op: 26-04-2020, 22:56:43 »
Ja, Christian lijkt inderdaad de logische rode geweest zijn.
Dit op basis van het tijdstip van verdenking van de mol door Jolien en Bart.

Sterk van Jolien dat ze hier Christian door had.
Slim om dan over te schakelen naar Alina, om zichzelf nog een kans te geven (en te grijpen). Hij stond haar wsl als tweede verdachte op zijn lijst.

Geluk voor hem dat Jolien en Bart hierin meegingen, want zij konden vermoeden dat hierdoor een extra vragenronde kwam.
(War natuurlijk geen probleem is als je overtuigd bent van je mol)

Mooi kadootje van hen voor Christian, maar als zij er zeker van waren dat Christian de mol niet was, dan is het mooi extra info voor hen.
Had Alina rood, moesten ze veranderen van mol. Had Alina groen, dan zit de kans er goed in dat ze het juist hadden en werd mss een andere speler naar huis gestuurd, waaraan ze mss twijfels hadden.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2020, 23:51:06 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #173 Gepost op: 26-04-2020, 23:01:41 »
Vooral benieuwd hoe Christian dan toch hier achter Alina als mol is gekomen.
Als je kijkt hoe Alina het speelde is dat knap van haar. Gewoon stil zijn en nerveus doen, niemand heel verdacht maken. Dan vind ik het knap van Christian dat hij toch haar er tussenuit pikte.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #174 Gepost op: 26-04-2020, 23:37:04 »
Dan toch nog iets goed ::rofl:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #175 Gepost op: 27-04-2020, 10:29:48 »
Ik ben ook benieuwd naar wie het rode scherm had maar uit wat we nu weten kun je niet zo snel concluderen dat Christian rood had. Jolien heeft tot in de finale getwijfeld, zo zeker was ze niet van haar mol. Tegen Gilles zei ze dat ze  Alina steeds meenam in haar testen en omdat ze de vragen opgeschreven had kon ze uiteindelijk deduceren. Ze had in deze aflevering nog meerdere verdachten.  Het kan heel goed dat ze toch rood had en corrigeerde in de laatste 5 vragen naar Alina. Haar genoegzame lachje nadat ze groen had kan daar op duiden.

Hopelijk weten we het volgende week.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #176 Gepost op: 27-04-2020, 10:33:53 »
Zoals Reflektor hierboven al schreef:

In de vooruitblik naar volgende week zien we Christian zeggen: "Die gast is door mij vertrokken." Dit moet wel over Salim gaan lijkt me.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #177 Gepost op: 27-04-2020, 10:56:12 »
Zoals Reflektor hierboven al schreef:

In de vooruitblik naar volgende week zien we Christian zeggen: "Die gast is door mij vertrokken." Dit moet wel over Salim gaan lijkt me.

Ooh dat heb ik gemist. Dan is het wel duidelijk ja.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #178 Gepost op: 27-04-2020, 11:12:09 »
Wat het wel ingewikkeld maakt om zo'n puzzel op te lossen, is dat kandidaten 1-op-1 met de camera blijkbaar ook niet altijd de waarheid spreken. :) Vorige week zei Christian al in CDM dat hij Dorien zogenaamd verdacht vanwege de verrekijker, omdat een mol dat ook zou doen. En in afl. 7 zei hij dat … de mol moest zijn omdat hij er anders allang uit had gelegen. Maar allang. Twee eliminaties dus! ::rofl::.

Het is dan grappig genoeg Christian zelf geweest, en niet de productie of de mol, die er voor zorgde dat ik toch weer ging twijfelen aan zijn rode scherm.

EDIT: Misschien bedoelde Christian met al lang: al zeker.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 12:42:37 door Newbie2 »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #179 Gepost op: 27-04-2020, 11:49:30 »
Direct na de aflevering was ik van mening dat Christian het rode scherm had en Bart niet zichzelf leek. Hiermee had ik, als ik dit gevoel serieus had genomen en rustig was blijven nadenken, op Alina uit kunnen komen maar dat deed ik dus allemaal niet..

Patrick M. momentje om volgend jaar rekening mee te houden ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.