Poll

Wie had eigenlijk het eerste rode scherm?

Bart
Christian
Jolien

Auteur Topic: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk  (gelezen 26739 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #60 Gepost op: 6-04-2020, 17:04:21 »
Christian had al een meerderheid van stemmen op zak. Salim Alina en hij zelf stemmen Jolien en Dorien had in de vorige ronde ook al Jolien gestemd en die zou ook mee gaan. Alleen Jolien ging voor Christian. Dus waarom zou Christian als hij rood had nog gaan switchen naar Alina. Absurd.
Christian had groen, als mol of als kandidaat. Blijven over Bart en Jolien. Bart had de verkeerde mol.
En Christian legt de verdenkingen richting Alina. Dus Christian als mol kan prima. Dorien trouwens ook.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #61 Gepost op: 6-04-2020, 17:25:26 »
Transcriptie (als hulpstuk voor analyses)

Gilles: Vrienden, dit wordt geen gewone eliminatie. Dit wordt er eentje die voor vuurwerk gaat zorgen. Letterlijk. [boem knal] De afvaller kan er vanavond voor zorgen dat er iemand anders naar huis moet. Ik roep jullie nu een voor een tot bij mij. En ik laat jullie het resultaat van jullie eliminatietest zien.

Gilles als voice-over: De kandidaten krijgen elk om beurt heel subtiel de kleur van hun eliminatiescherm te zien. Bij een van hen is dat rood. En die kandidaat moet dus eigenlijk naar huis. Maar vanavond krijgt de afvaller een kans om zich te redden. Als de anderen hem of haar niet ontmaskeren.

De kandidaten zien hun scherm in deze volgorde:

Bart (kleur scherm onbekend)



Dorien (groen scherm zo blijkt later)



Christian (kleur scherm onbekend)



Alina (groen scherm zo blijkt later)



Salim (groen scherm zo blijkt later)



Jolien (kleur scherm onbekend)



Gilles: Iedereen kent zijn resultaat. Er zijn vijf groene vuurpijlen. En één rode. Jullie krijgen drie kansen om de rode pijl van de afvaller af te schieten. Als dat lukt dan moet die naar huis en dan verdienen jullie 2000 euro. Als het drie groene pijlen zijn die jullie afvuren en dus niet die van de afvaller dan verdienen jullie niks. En dan moeten jullie de vijf resterende eliminatievragen hier invullen op het strand.

Gilles als voice-over: De eliminatietest telde vanavond maar 15 vragen in plaats van 20. Als ze de pijl van de afvaller niet afschieten, de rode dus, moet iedereen vijf nieuwe vragen invullen op het strand.

Gilles: En dan worden alle scores herberekend. Met andere woorden, een herkansing voor de afvaller.

Gilles als voice-over: De groep krijgt die kansen om de afvaller te ontmaskeren. Na elk rondje van vijf minuten moeten ze één pijl met een naam afvuren.

Gilles: Drie pijlen, drie kansen. De tijd gaat nu in.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 17:28:42 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #62 Gepost op: 6-04-2020, 17:25:36 »
Ronde 1

Christian: Ja, dus om de vijf minuten moeten we iemand hebben eigenlijk hè.
Jolien, Dorien en Salim: Ja.
[Dorien draait hoofd naar Bart]
Bart: Ik had groen.
Jolien: Dorien?
Dorien: Ik had ook groen.
Christian: Ik had groen.
Alina: Ik had groen.
Salim: Ik had ook groen.
Jolien: Ik had ook groen.

Gilles als voice-over: Iedereen een groen scherm. Dat kan natuurlijk niet. Want er is wel degelijk een afvaller. En die heeft duidelijk besloten om hierover te liegen.

Bart: Om heel eerlijk te zijn, ik had wel iets gezien bij u, Salim.
Salim: Ja? Dan mag je mijn pijl neerleggen, ik heb er geen enkel probleem mee.
Jolien: Ik denk dat ik een reactie heb gezien bij Dorien.
Dorien: Je mag ook mijn pijl neerleggen.
[Dorien draait hoofd naar Bart]
Bart: Ja, van mij ook. Maakt mij niet uit.
Alina: Ik vond dat jij, Salim, wel, allez, heel snel terug op je plaats zat. Dat is het enige.
Salim: Ja, als je groen krijgt is het snel gedaan hè.
Christian: Ja, ik ga ook gokken bij u.
Dorien: Bij mij? [lichaamstaal: Mij best.]
[Aftelklok op 01:42]

Gilles als voice-over: Als de kandidaten niet binnen de vijf minuten beslissen wordt er geen pijl afgevuurd. En hebben ze dus een kans minder om de afvaller te ontmaskeren.

Jolien: Ja, OK, stemmen.
Christian: Djeezes.
Bart: Dorien dan? Ik weet het niet hè.
Jolien: Ja...
Bart: Is dat goed?
Dorien: Dat is goed.
Jolien: Iedereen akkoord?
Christian: Dat is goed.
Jolien: Alina?
Alina: Voor mij is dat goed.
Jolien: OK.

Gilles als voice-over: Als de pijl van Dorien rood is, is zij de afvaller en moet ze naar huis.

[Doriens pijl is groen]

Christian: Proficiat, ge zijt door.
Dorien: Ja.
Christian: Of misschien niet.
Dorien: Ja, of misschien niet.

Gilles als voice-over: Dorien is dus niet de afvaller. De kandidaten hebben nog twee kansen om uit te vissen wie aan het liegen is.

Ronde 2

Christian: Hoe kunnen we dit voorkomen dat we een groene pijl afschieten de volgende keer?
Bart: Daarstraks zeiden we Salim. Ik weet niet of dat nog geldt?
Salim: Van mij mag je 'm afschieten maar dan ga je allemaal heel teleurgesteld zijn als ge de kleur gaat zien. Dat meen ik oprecht.
Christian: Dan zijn we nog een pijl kwijt.
Salim: Maar ja, er is één iemand aan het liegen hè mannen. Daar moeten we ook niet rond de pot over draaien hè.
Alina: En goed aan het liegen hè.
Salim: En Jolien, als we uw pijl omduwen?
Jolien: Ja, dan ga je ook groen hebben. En jij, Christian?
Christian: Bij mij ook groen.
Bart: Willen we dat eens testen?
Christian: Ik zou dat echt niet doen.
Jolien: Ik vind u nerveuzer dan anders, ik heb u nog niet nerveus gezien in heel dit spel.
Dorien: Ik juist niet.
Bart: Ik wel eigenlijk.
Dorien: Ja?
Bart: Ja.
Dorien: Oei.
Christian: Ik heb echt geen goesting om nog eens vijf vragen in te vullen.
Salim: Anders zeggen we om de beurt een naam hè mannen.
Jolien: Ja, om de beurt een naam.
Salim: En dan is het eerlijk hè.
Jolien: Bart. [geeft hem de beurt]
Bart: Salim.
Jolien: Dorien. [geeft haar de beurt]
Dorien: Jolien.
Christian: Salim.
Alina: Ik pak ook Salim.
Salim: Eh, Jolien.
Jolien: Salim.
Salim: Dan mag je mijn pijl omverduwen.

[Salims pijl is groen]

Dorien: Oh, mannekes.

Gilles: Laatste kans.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 17:30:43 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #63 Gepost op: 6-04-2020, 17:25:47 »
Ronde 3

Bart: Who's next?

Gilles: Als de volgende pijl groen is, is iedereen terug in de gevarenzone.

Christian: En die rooie heeft veel meer informatie hè. 
Jolien: Hm-hm.
Salim: Hm-hm.
Christian: Want die weet dat 'm fout zat.
Jolien: Hm-hm.
Alina(?): Ja.
Bart: Iedereen terug een naam zeggen?
Jolien: Ja.
Alina: Ja.
Christian: Jolien, begin jij een keer.
Jolien: Ja, Christian. Sorry.
Salim: Eh, poeh, ja ik vind iedereen eigenlijk verdacht hier om eerlijk te zijn. Dat is het ding. Dus eh-
Jolien: OK, maar je moet wel kiezen.
Christian: Salim.
Salim: Ik kies ook Jolien.
Jolien: Kies je mij?
Salim: Ja.
Jolien: OK.
Alina: Ja, ik ga ook voor Jolien.
[Jolien toont hand die niet bibbert]
Alina: Sorry.
Christian: Eh, ja, Jolien. Sorry.
Dorien: Ja, dan maakt het niet meer uit hè.
Jolien: Kijk, ik kan gerust mijn hand tonen. [toont hand] OK, ik ben wel een beetje aan het trillen. [iemand lacht] Maar ik ben echt niet serieus aan het trillen hè. Mag ik vragen waarom je aan mij denkt? Wat heb je gezien van reactie, wat heb je gezien nu in het gesprek waardoor je denkt: Jolien denkt dat ze naar huis gaat.
Christian: Ik weet het niet. Ik vind dat je me ineens uit het niets viseert.
Jolien: Maar ik vind dat jij heel nerveus overkomt. Dus ik vraag aan u vindt gij dat ik heel nerveus overkom?
Christian: Ik vind dat het heel makkelijk is om iemand, als je in het nauw zit, wat gij dus zijt, direct iemand aanduidt. En dat vind ik verdacht.
Jolien: Ik denk niet dat ik dat gedaan heb.
Christian: Ik vind m'n eigen niet nerveuzer als normaal en eh, ik heb groen gekregen. Ik zou het gewoon stom vinden om daar een pijl voor af te geven en vijf vragen opnieuw in te vullen.
Jolien: Ja, en ik van hetzelfde.
Christian: En de manier waarop jij nu met mij spreekt is al anders dan normaal. Je zijt veel aanvallender, je zijt veel eh. Je voelt dat.
Jolien: OK, maar ja, doe maar. Echt serieus, doe maar...
Christian: En dus buiten Jolien en mij: Bart of Alina komt niet meer ter sprake?
Dorien: Ja.
Alina: Ja, ik heb groen, gelijk al de rest hè.
Bart: Gelijk iedereen. Dan kun je nog eens een rondje doen hè.
Jolien: Ja.
[aftelklok op 40 seconden]
Christian: Ik ben eh, ik ben van gedacht veranderd. Ik ga niet meer op u stemmen.
Jolien: OK.
Alina: Op wie dan?
Christian: Ik denk Alina.
Alina: Waar komt dat ineens vandaan?
Dorien: Hoe kome gij nu ineens bij Alina? [stem op achtergrond]
Christian: Ik weet niet. Omdat ik babbel met Jolien en ik verander. Dat kan toch?
Jolien: Ja.
Christian: Ik babbel met u (Dorien), ik verander. Ik heb niet zo veel met u gebabbeld of u niet veel gehoord Alina en dan verander ik naar u.
Salim: Ik ga ook switchen, ik ga ook naar Alina gaan. [stem op achtergrond] Ik switch ook. Ik switch ook mannen, ik ga naar Alina.
Alina: Wat is deez' ineens?
Jolien: OK, dan smijten we Alina haar naam omver. Ik doe ook op Alina dan.
Alina: Ja, dat is echt verspilling hè.
[met 7 seconden over gooit Bart de pijl van Alina om]

Gilles als voice-over: Als Alina een rode pijl heeft, moet ze naar huis. En verdient de groep 2000 euro. Maar als ook deze pijl groen is, heeft de afvaller zich voorlopig gered.

[Alina's pijl is groen]

Bart: Fuck.
[Alina gebaart zie je wel]
Bart: Pff...
Alina: Goed gespeeld hè.

Gilles: Drie groene pijlen. Dat wil zeggen dat de eliminatietest zo meteen verder gaat. Dat wil ook zeggen dat Bart, Christian of Jolien, een van die drie, een kans krijgen om hun vel te redden. En dat Dorien, Alina en Salim niet zeker zijn dat ze straks ook nog altijd groen zullen hebben. Ik wens jullie alles zes veel succes.

Gilles als voice-over: Iedereen moet nu de vijf resterende eliminatievragen invullen. Een unieke kans voor de afvaller. Want na die vijf extra vragen worden alle scores herberekend. Alles kan dus veranderen. En de afvaller weet van zichzelf dat hij of zij daarnet de slechtste score had. Een aanwijzing die de anderen niet hebben. Wist de afvaller gewoon niet genoeg over zijn of haar hoofdverdachte? Of durft hij of zij het roer helemaal om te gooien en alles in te zetten op een nieuwe verdachte?

De reacties op de vuurpijlen nadat de vijf laatste vragen gemaakt zijn:

Jolien



Christian



Bart



Salim

« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 17:35:40 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2020, 17:44:04 »
Ik ga ook voor Bart als rode scherm. Hij kan zelfs geen gezichtsuitdrukking meer uitbrengen na zijn onverhoopte redding.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2020, 17:52:00 »
Inderdaad. Gilles zei ook als voice-over dat de kandidaten "heel subtiel" de kleur van hun scherm te zien kregen. Dat zal dus waarschijnlijk geen rode of groene glans gegeven hebben.
Dat er in de voice-over (die na de opnames wordt toegevoegd) sprake is van "heel subtiel" duidt er volgens mij op dat ze bij het bekijken van de opnames gezien hebben dat de kleur van het scherm te zien is in de bril van Jolien. Logisch om dan de woordjes "heel subtiel" toe te voegen om deze fout te maskeren. Sowieso duidelijk dat Christian het rode scherm had en Bart heeft per definitie een groen scherm.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2020, 18:03:20 »
Ik dacht in eerste instantie ook dat Christian het rode scherm had. Maar waarom dan switchen naar Alina hoewel de meeste anderen akkoord waren met Jolien. Als je een rood scherm hebt wil je de discussie snel afsluiten voordat de andere kandidaten gaan switchen en bovendien kom je weer in de kijker.
Degene met het rode scherm heeft zich rustig gehouden en zich niet in de discussies gemengd zoals de afvaller in aflevering 3 in 2017 (Zuid-Afrika). Toen stemde bijna niemand daarop en kon hij zijn vel redden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2020, 18:24:56 »
Dat er in de voice-over (die na de opnames wordt toegevoegd) sprake is van "heel subtiel" duidt er volgens mij op dat ze bij het bekijken van de opnames gezien hebben dat de kleur van het scherm te zien is in de bril van Jolien. Logisch om dan de woordjes "heel subtiel" toe te voegen om deze fout te maskeren. Sowieso duidelijk dat Christian het rode scherm had en Bart heeft per definitie een groen scherm.

Er staan groene lampjes op het terrein, deze schitteren in de brillenglazen van Jolien. De groene schittering in de bril van Jolien zie je ook als ze op haar stoeltje zit en als ze achter de laptop zit voor het maken van de laatste 5 vragen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2020, 18:40:35 »
Ik dacht in eerste instantie ook dat Christian het rode scherm had. Maar waarom dan switchen naar Alina hoewel de meeste anderen akkoord waren met Jolien. .

Precies, heel raar als je je rode scherm kunt ontwijken en dan nog switcht,

Na aflevering 3 en 4 is Christian voor mij duidelijk kandidaat. Vorige week besloot hij voor zichzelf te gaan nadat hij misgreep bij de onderhandelingen. Dat doet hij bij deze opdracht dan ook. Christian wil voorkomen dat er 3 groene pijlen afgeschoten worden. Hij heeft groen en wil dat degene met de rode pijl naar huis gaat. Na de groene pijl van Dorien zie je dat hij daar in de 2e en 3e ronde de nadruk op legt:


 Hoe kunnen we dit voorkomen dat we een groene pijl afschieten de volgende keer?
 Dan zijn we nog een pijl kwijt.
 Ik heb echt geen goesting om nog eens vijf vragen in te vullen.
 En die rooie heeft veel meer informatie hè.  Want die weet dat 'm fout zat.

Edit: wat de switcht van Christian kan verklaren is dat hij plotseling bedenkt dat de aanval van Jolien op hem  ( hij noemt die aanval verdacht ) wel eens mols kan zijn en het is hem opgevallen dat Alina en Bart buiten schot blijven.


Het gedrag van Jolien zou mols kunnen zijn ( discussie uitlokken) maar ik denk eigenlijk van niet. Als mol vind je het prima om je groene scherm te laten zien. derde groene pijl, geen geld in de pot. Ik vind haar nerveus (knap als dat acteerwerk is)  en haar aanval richting Christian begint in ronde 2 maar wordt fel in de derde ronde als het er om spant en iedereen Jolien's pijl wil zien.





« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 19:34:50 door Moedermol »

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2020, 19:09:51 »
Precies, heel raar als je je rode scherm kunt ontwijken en dan nog switcht,

Na aflevering 3 en 4 is Christian voor mij duidelijk kandidaat. Vorige week besloot hij voor zichzelf te gaan nadat hij misgreep bij de onderhandelingen. Dat doet hij bij deze opdracht dan ook. Christian wil voorkomen dat er 3 groene pijlen afgeschoten worden. Hij heeft groen en wil dat degene met de rode pijl naar huis gaat. Na de groene pijl van Dorien zie je dat hij daar in de 2e en 3e ronde de nadruk op legt.:


 Hoe kunnen we dit voorkomen dat we een groene pijl afschieten de volgende keer?
 Dan zijn we nog een pijl kwijt.
 Ik heb echt geen goesting om nog eens vijf vragen in te vullen.
 En die rooie heeft veel meer informatie hè.  Want die weet dat 'm fout zat.
Ik snap dat Christian graag €2000 in de pot wil en dus geen 3 groene pijlen afschieten. Maar, daar heeft hij weinig aan als hij na deze test naar huis moet. Hoogste prio: geen rood scherm krijgen.

Dat Christian switcht vind ik volledig te verklaren. Als je verpletterend wordt verslagen door je tegenstander dan is het maar beter om een nieuwe tegenstander te kiezen, in dit geval Alina. Mijn inschatting is dat als de rest opnieuw moest kiezen tussen Jolien en Christian, de meerderheid voor Christian was gegaan. Het lag er toch veel te dik bovenop dat Christian rood had. Misschien hebben ze hem in eerste instantie willen sparen, want ze vinden hem volgens mij wel sympathiek.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2020, 19:11:52 »
Ik vind het briljant gespeeld door Alina. Low profile (zoals het een mol betaamt) en zo in de laatste ronde verdenkingen op zich krijgen.

Niet in de contra-attack zoals Jolien. Heel subtiel de persoon die eerst rood kreeg uit de wind houden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2020, 19:24:51 »
Ik snap dat Christian graag €2000 in de pot wil en dus geen 3 groene pijlen afschieten. Maar, daar heeft hij weinig aan als hij na deze test naar huis moet. Hoogste prio: geen rood scherm krijgen.

Dat Christian switcht vind ik volledig te verklaren.

Ik denk niet dat het Christian om het geld te doen was, hij wil gewoon niet naar huis en nogmaals 5 vragen invullen met het risico dat zijn groene scherm rood wordt.
Ik heb inmiddels een andere verklaring voor de switch van Christian toegevoegd.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2020, 19:32:11 »
Misschien moeten we het er ook eens over hebben hoe we ineens een andere afvaller hebben met maar 5 extra vragen. De productie zal dit ook het liefst hebben gehad en hier misschien de laatste 5 vragen op hebben uitgekozen. Ik zou dan bijvoorbeeld vragen nemen die voor meerdere mollen correct zijn, want daarmee krijg je de meeste verschillen, zelfs al wissel je niet van mol.
Mogelijk heeft een kandidaat de eerste 15 vragen ingevuld gebaseerd op de opdrachten van de laatste aflevering en is hierbij geswitcht en bij het rood scherm toch weer terug gegaan naar zijn oorspronkelijke mol. Dit zou met Christiaan het geval kunnen zijn als hij op Alina is gaan zitten naar aanleiding van haar gedrag bij de Blind rijden opdracht. Als hij hierna is teruggegaan naar zijn oorspronkelijke mol (Bart) kan dit heel goed hebben uitgepakt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2020, 19:42:37 »
Ik had van Salim het idee dat ie nog spreidde. Als er nog minimaal 1 iemand anders dat ook doet, en je spreid de vragen anders, kan dat bij 5 vragen wel degelijk het verschil maken. Ik vermoed dat er bij 15 vragen tussen Salim en de oorspronkelijke afvaller ook niet veel verschil zat. En dan kan zelfs 1 vraag het kwartje al de andere kant op te doen vallen.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #74 Gepost op: 6-04-2020, 19:48:35 »
Edit: wat de switcht van Christian kan verklaren is dat hij plotseling bedenkt dat de aanval van Jolien op hem  ( hij noemt die aanval verdacht ) wel eens mols kan zijn ...
Zo dom is hij niet denk ik. Het is hier volgens mij al eerder gezegd, de stemming was op dat moment dat Joliens pijl zou worden omgegooid. Als zij de mol is vindt ze dat vast niet erg want er komt geen geld in de pot. Christian zou dus moeten gaan denken dat zij niet de mol is. Op basis daarvan zou hij juist moeten volhouden dat ze haar pijl moeten omgooien. Of zie ik dat verkeerd?

Deze opdracht werkt volgens mij precies omgekeerd. Als perfecte mol zou je dus de zenuwachtige kandidaat moeten spelen die bang is dat zijn pijl wordt omgegooid. Door zelfverzekerd te zijn geef je alleen maar molsignalen. Aan de andere kant, een kandidaat met een rood scherm die zit ook niet zo lekker op zijn stoel.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 20:00:55 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #75 Gepost op: 6-04-2020, 20:41:51 »
Zo dom is hij niet denk ik. Het is hier volgens mij al eerder gezegd, de stemming was op dat moment dat Joliens pijl zou worden omgegooid. Als zij de mol is vindt ze dat vast niet erg want er komt geen geld in de pot. Christian zou dus moeten gaan denken dat zij niet de mol is. Op basis daarvan zou hij juist moeten volhouden dat ze haar pijl moeten omgooien. Of zie ik dat verkeerd?

Deze opdracht werkt volgens mij precies omgekeerd. Als perfecte mol zou je dus de zenuwachtige kandidaat moeten spelen die bang is dat zijn pijl wordt omgegooid. Door zelfverzekerd te zijn geef je alleen maar molsignalen. Aan de andere kant, een kandidaat met een rood scherm die zit ook niet zo lekker op zijn stoel.

Ik heb het zelf ook al een paar maal gepost: volgens mij had Christian groen, hij kiest na vorige week voor zichzelf en wil dat de rode pijl de lucht ingaat, het geld is niet belangrijk. Hij gaat mee met de meerderheid voor Jolien. Jolien gaat in de aanval naar Christian (Jolien zelf moest als eerste kiezen en kiest Christian)

Ik heb ook al eerder aangegeven dat als Jolien de mol is zij het niet erg zou moeten vinden dat haar pijl de lucht ingaat. Ik kan niet in Christians hoofd kijken en bepalen wat hij zou moeten denken maar juist het feit dat Jolien zo direct en rechtstreeks  de aanval inzet op hem kan de oorzaak zijn van zijn switch.Het gedrag van Jolien is zowel kandidaats als mols uit te leggen. Uiteindelijk is Christian ook niet zeker, hij kiest  in ronde 1 voor Dorien en in ronde 2 voor Salim, gaat in ronde 3 mee met de meerderheid voor Jolien maar verandert van gedachten en geeft aan dat Alina zichzelf niet laat horen. Kennelijk vindt hij dat ineens verdacht en verdenkt hij Alina van het rode scherm.

Dat hij op het laatste moment nog switcht is voor mij iig een teken dat hij een groen scherm had. Bij een rood scherm had hij dat niet gedaan met een meerderheid voor Jolien.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 20:47:30 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #76 Gepost op: 6-04-2020, 21:04:01 »
Wat me ook opvalt is dat Jolien het tempo er goed in houdt. Onmols, want een kandidaat wil wel de afvaller ontmaskeren en de Mol vindt het prima als er een kans op 2000 euro verspild wordt. (Gilles als voice-over: Als de kandidaten niet binnen de vijf minuten beslissen wordt er geen pijl afgevuurd. En hebben ze dus een kans minder om de afvaller te ontmaskeren.)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #77 Gepost op: 6-04-2020, 21:13:42 »
Ook om die reden verdenk ik Jolien minder dan Alina die lijkt af te wachten en in de derde ronde voor Jolien koos. Als Alina de mol is weet zij dat Jolien een groen scherm heeft gekregen. Toen Christian naar haar switchte leek zij het niet zo erg te vinden.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 21:20:40 door Luc »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #78 Gepost op: 6-04-2020, 21:40:09 »
Christian zou als hij rood had die switch niet maken.
Jolien komt wat mij betreft ook over als kandidaat die groen heeft en graag een rode pijl de lucht in ziet gaan.

Had Bart dan rood? Hij gedraagt zich wel heel anders dan in de onderhandelingsopdracht van de vorige aflevering. Ik denk dat als hij groen had hij wel actief aan het zoeken was geweest naar de persoon met rood.

Of Bart is de mol en Jolien had rood.. dat kan natuurlijk ook. Dan heeft ze zich goed verdedigd.

Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #79 Gepost op: 6-04-2020, 22:00:30 »
Is het niet leuk om hier een poll neer te zetten over wie eigenlijk het rode scherm had?

Edit: en bedankt Heinz, voor die mooie Gifjes  ::ok::