Auteur Topic: Molduel: Alina versus Jolien  (gelezen 9975 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2020, 16:49:49 »
Het is toch Alina die Willy Sommers herkent en doorgeeft aan Jolien? Ik vind dat onmols.
Graven, graven, graven...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #21 Gepost op: 10-04-2020, 17:36:45 »
Mooi overzicht, zoals altijd!

Inderdaad, een mooi overzicht, dit kandidatenduel.   ;)


Dan stap ik nu maar definitief in de onlogische-wenstunnel van Bart.  ::)

Je gaat het pas zien, als je het doorhebt: Bart inderdaad.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #22 Gepost op: 10-04-2020, 17:42:14 »
Mooi overzicht, zoals altijd! Dan stap ik nu maar definitief in de onlogische-wenstunnel van Bart.  ::)
Al bedenk ik me plots dat ik Christian nooit heb overwogen, dus die ga ik nog eens goed analyseren.

Alina en Jolien hebben voor mijn gevoel beide te onlogische dingen gedaan voor een mol. Iedereen heeft veel onmolse acties gehad, maar sommige vind ik nog uit te leggen.

Haha, ben ik gelukkig niet de enige die hier vooral een bevestiging voor zijn eigen Bart-tunnel vindt :P
Al is deze lang niet zo sterk als bijvoorbeeld de Rob-tunnel, maar misschien heeft de autoriteit van Heinz daar stiekem ook een beetje mee te maken  ;D

Alina zie ik wel als enige alternatief voor mij tunnel, en dat komt ook wel uit dit duel naar voren.

Het is toch Alina die Willy Sommers herkent en doorgeeft aan Jolien? Ik vind dat onmols.

Wie de BV is maakt eigenlijk niet veel uit in deze opdracht. De kandidaten hoeven hem zelf niet te herkennen (enkel de bezoekers) en met die paraplu's is het toch wel duidelijk wie er gefotografeerd moet worden. Kan je best even doorbellen dat het Willy is en zelf aantonen dat je een goede vriendin bent (richting Jolien, maar ook Salim en Bart die bij Alina is).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #23 Gepost op: 10-04-2020, 17:47:29 »
Het is toch Alina die Willy Sommers herkent en doorgeeft aan Jolien? Ik vind dat onmols.

Leg eens uit. Ik zie niet wat er onmols aan is  ;D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2020, 18:25:21 »
Dank je wel Hein, overzicht geeft inzicht
Op mij komt Aline molser over dan Jolien
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2020, 18:50:38 »
Bedankt weer Heinz, voor mij bevestigt het dat beide dames niet de Mol zijn. ;D
🜃

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2020, 20:38:26 »
Aflevering 1:

Jolien
+/- biedt € 400
- lost raadsel met klokken (Toren van Hanoi) op
-/+ blijft op het vlot als deze "vaart" op de laagste snelheid

Alina
+ biedt € 5400
-/+ neemt de leiding over het cijferslot
-/+ valt op de op een na hoogste snelheid van het vlot
- luidt op tijd de klok

Aflevering 2:

Jolien
+/- vraagt zich af wat er gebeurt als de gehele groep de doos van Pandora opent
- bewaakt de doos van Pandora
+/- doet geheimzinnig over de bewaking
+/- verdient geen € 500 met dansen

Alina
-/+ (wellicht +) zegt geen interesse te hebben in het openen van de doos van Pandora
+ heeft de controle over de opdrachten op de trappen (komt met slechte voorstellen of gaat mee met slechte ideeën van Bruno)
+/- wordt niet verdacht door Bruno?
+ verdient geen € 1000 met de bruidstaart

Aflevering 3:

Jolien
- moedigt haar crew aan; hun boot komt op tijd aan waardoor er € 1500 wordt verdiend

Alina
+ noemt bij het spellen van het woord Echidna het woord citroen
+ katapult = AA plukt t

Aflevering 4:

Jolien
- zorgt voor energie voor de telefoon

Alina
+ geeft verkeerde antwoorden
+ gaat mee met foute suggesties
+ hindert Laure bij het touwtje springen

Aflevering 5:

Jolien
- laat Salim goede foto's maken

Alina
+ geeft Bart weinig kans op goede foto's
+ loopt weg bij Jori
+ stil tijdens overleg executie

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2020, 20:44:22 »
Bedankt weer Heinz, voor mij bevestigt het dat beide dames niet de Mol zijn. ;D
Bijna altijd is de mol er bij in Heinz' molduellen behalve in WIDM 2018 (Simone vs Stine).
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 20:47:28 door Luc »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2020, 21:17:51 »
Wel vaker niet hoor. Vorig jaar had ik Kaat en Eva tegenover elkaar gezet. Ook twee hele leuke dames maar geen mollen. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2020, 21:23:19 »
Inderdaad, beide dames waren toen mijn hoofdverdachte. Nu denk ik toch echt dat het één van die twee is. Christian is het zeker niet, Bart is nu onwaarschijnlijk geworden en Dorien is het wellicht ook niet (die laatste twee worden ook te verdacht neergezet en brengen teveel binnen).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #30 Gepost op: 11-04-2020, 00:46:44 »
Wederom een prachtig duel. Mooi uitgewerkt Heinz!

1.1. Vrijstelling: Alina
- Alina haar bedrag is relatief hoog, maar de 400 euro van Jolien slaat nergens op.
1.2. Groepsfoto: Neutraal
1.3. Klok Luiden: Alina
- Alina wil de klok luiden voordat Bart en Els op het eiland zijn.
2.1. Doos van Pandora: Alina
- Jolien gaat bewaken, dat wil de mol toch nooit doen?
2.2. Vradeto trappen: Alina
- Alina staat op een positie die voor kandidaten geen steek houdt omdat je heel veel info mist. Ze gokt ook altijd, dus ook als de kansen <50% zijn. Ze gaat ook mee in de matige keuzes van Bruno en geeft hier en daar zelf wat slechte input. 
2.3. De Trouw: Alina
- Alina duwt zichzelf wat in de 1000 euro positie en dit mislukt dan ook nog eens.
3.1. Raft race: Neutraal
3.2. Graven & Feta beelden: Neutral
- Alina wil op het einde nog twee foute voorwerpen betwijfelen, maar duwt ook niet heel hard door. Jolien wil direct de vraagtekens opvragen, waar toch aanzienlijke voordelen bijzaten.
3.3. De Minotaurus: Jolien
- Jolien jaagt de andere op en geeft ook meer al dan niet juiste input. Ze is meer begaan met de opdracht.
4.1. Syntagma Plein: Alina
- Alina maakt foute keuzes die tijd opleveren. Hier en daar zegt ze iets goed, maar dat is om het laatste deel van de opdracht te halen. Toch leuke tv en minder kans dat je het beslist te skippen en zeker op tijd binnenkomt.
4.2. Calorieën race: Alina
- Alina geeft zich duidelijk niet volledig, Jolien wel.
4.3. Parachute Ondervraging: Neutraal
- Alina lijkt hier wel beter te tonen dat ze kan liegen dan Jolien, maar dat is te subjectief om een winnaar aan te duiden. 
5.1. Paparazzi: Alina
- Jolien haalt 1000 euro binnen.
5.2. Blind rijden: Alina
- Alina schakelt de 500 euro uit en heeft ook een minder opzichte molactie dan Jolien.
5.3. Vuurwerk: Alina
- Alina gaat niet in discussie bij het afsteken van haar vuurpijl.

Stand: 10-1, wel vanuit een grote Alina tunnel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2020, 00:51:34 »
En dan geef je nog 1 punt aan Jolien in een opdracht waar Alina 2 molacties doet  ::oink::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2020, 01:28:22 »
Mijn molpunten:
Stand: 8-2 voor Alina.

Ik kom tot eenzelfde conclusie voor dit molduel. Vond ik het gokken bij het servies van Rob een rare actie, zo vind ik het van Jolien bij het weerwolven. Daarbij zie ik over alle afleveringen heen Alina de molmogelijkheden beter benutten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2020, 08:39:48 »
Je gaat het pas zien, als je het doorhebt: Bart inderdaad.
::jaja::

Mooi overzicht Heinz, dank weer 👍🏻
Meer L

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2020, 12:49:31 »
Mijn lijstje:

1.1. Vrijstelling: Jolien (profileert zich als onschuldig en zie ik meer voor me als die brutale Mol die Laure onderbreekt en zegt dat Bruno niet naïef moet zijn)
1.2. Groepsfoto: Jolien (komt ineens met de oplossing van het klokkenraadsel waardoor de boel niet vastloopt)
1.3. Klok Luiden: - (ik vind het moeilijk om Alina als Mol aan te duiden terwijl ze 4000 euro verdient. OK, het had ook 3200 kunnen zijn)
2.1. Doos van Pandora: - (Jolien toont meer interesse in de doos maar het bewaken van de doos vind ik toch ook een rare move voor de Mol, het lijkt me lastig om dan het ding toch geopend te krijgen zonder verschrikkelijk verdacht te worden)
2.2. Vradeto trappen: Alina (omdat ze meer invloed heeft dan Jolien)
2.3. De Trouw: Alina (verliest €1000 tegenover €500 voor Jolien)
3.1. Raft race: - (omdat ik Jolien molser vind wanneer ze met het initiatief voor het nadeel komt maar het onmols vind dat Jolien de inhaalrace initieert)
3.2a Graven: Jolien (is het niet eens met Alina's terechte twijfels, hakt met Bart de knoop door over foutieve plaatsing)
3.2b Feta: Jolien (wijst het beeld van Bart als dat van Salim aan)
3.3. De Minotaurus: Jolien (doet mee aan opfokken van de stemming, is meer aanwezig bij besluiten dan Alina, keert met vreemd excuus onverrichter zake terug)
4.1. Syntagma Plein: Alina (want zeer molse momentjes afgewisseld met onmolse tegenover een totaal onmolse Jolien)
4.2. Calorieën race: -
4.3. Parachute Ondervraging: -
5.1. Paparazzi: Alina (omdat Jolien 1000 euro verdient, maar de twijfel erbij is wel dat Christian al tegen Jolien zei dat de opdracht in de jachthaven zeker niet meer kon mislukken en dat Jolien Salim ook onnodig risico laat nemen gespot te worden)
5.2. Blind rijden: - (beiden hebben mogelijke molacties, dat die van Alina wat subtieler is - alhoewel, poort omrijden was dat juist weer niet - vind ik niet zwaarwegend genoeg)
5.3. Vuurwerk: Alina (omdat ik toch wel moet toegeven dat Jolien als Mol een onnodig risico nam door Christian zo te overtuigen een andere keuze te maken gezien dat het enige logische scenario bij Mol Jolien een rood scherm voor Bart was en hierdoor mogelijk naar de pijl van Bart geswitcht zou worden)

Dit maakt de stand Alina versus Jolien voor mij:  ::blond:: 5 - 5  ::brunette::

En moet ik nog serieuzer gaan overwegen of ik mijn pool om ga gooien voor morgenavond! ;)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 14:49:09 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #35 Gepost op: 11-04-2020, 13:48:27 »
2.2. Vradeto trappen: Alina (omdat ze meer invloed heeft dan Jolien)
Maar ik zie haar die invloed nergens aanwenden in de keuzes die ze maakt. Alina oppert bij de Griekse goden eerst Els. Een onmols voorstel, omdat Els bij geen van de andere opdrachten goed uit de verf kon komen, en hier eigenlijk nog het meest op haar plaats was. Maar Bruno komt met het argument dat ze aan eerstejaars les geeft. Daarop kiest Alina Laure en Christian, lijkt me een onmolse tweede keus, om dezelfde reden. Molser was geweest: Salim, Jolien of Bart. Die ben je dan kwijt voor de volgende opdrachten.
Bruno wil eerst Salim bij de reus, en Alina denkt dat ook. Dit zou mols kunnen zijn als je weet dat Salim toch wel verliest, en dan ben je hem kwijt voor de laatste opdracht. Maar daarna zegt Bruno dat ze ook moeten kijken wie ze overhouden. Ze gaat akkoord met Jolien en Dorien bij de reus. Ik denk dat ze als mol best had kunnen argumenteren dat Dorien met haar stevige bouw misschien nodig was bij de Sisyphus opdracht, dus ik vind haar hier (opnieuw) onmols.
Ik heb het nu een paar keer teruggekeken, en alle keuzes van Alina zijn m.i. logisch vanuit kandidaats perspectief, behalve die van het willen dobbelen voor 8 of hoger.

Jolien vindt de luchtmatrassen te zwaar (ook onmols), maar roept wel dat ze ietsje trager moeten omdat Dorien stikdood zit. Heeft snel door dat het om een elastieken pijl ging. En ik zie weinig spanning op haar arm/hand als ze met de reus aan het armpje drukken zijn, maar het lijkt een verloren zaak sowieso.

Nog iets dat me laat twijfelen aan Alina: bij de doos met Pandora 's avonds trapt ze op de rem als Christian en Bart beiden suggereren dat het er misschien toch een keer van komt dat die doos open gemaakt moet worden: "Ja maar ja, ho, hè". Ze had hier ook nog wat olie op het vuur kunnen gooien, of anders er het zwijgen toe doen, en kijken hoe anderen reageren.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #36 Gepost op: 11-04-2020, 13:51:09 »
Ja, daar schrijf je weer een paar dingen waar ik het alleen maar helemaal mee eens kan zijn.

Wat heerlijk lastig weer dit jaar. ;D

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2020, 15:35:18 »
Bij de trouwpartij bijv. Kies je voor Alina. Maar het is niet helemaal haar schuld, Els geeft ook snelle vage aanwijzingen p.e. Het dansen van Jolien is wel haar alleen te verwijten.. ???
'Ook een fijne dag verder...’

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #38 Gepost op: 11-04-2020, 16:49:26 »
Ja klopt, je kan daar ook voor Jolien kiezen. Het is (gelukkig) geen exacte wetenschap. :P

Maar mijn gevoel speelt ook een groot deel mee bij mijn molkeuze. En meestal zegt me dat dat Jolien de Mol is maar in het geval van de bruidstaart is daar een zeldzaam moment dat ik Alina op acteren denk te betrappen op het moment dat ze erachter komt dat de taart niet de juiste is.



Alhoewel ze dat ook nog heel subtiel en naturel zou spelen. En dat vind ik dus nog het moeilijkste om te geloven, dat Alina de rol van Mol zo makkelijk af gaat, dat niks wat ze doet of zegt geforceerd overkomt.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 16:58:52 door Heinz »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #39 Gepost op: 11-04-2020, 17:11:26 »
Alina is een natuurtalent als mol.