Auteur Topic: Molduel: Alina versus Jolien  (gelezen 9962 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #40 Gepost op: 11-04-2020, 17:17:47 »
Alina is een natuurtalent als mol.

Absoluut! ::bravo::

Of een kandidaat. ;D

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #41 Gepost op: 11-04-2020, 18:01:43 »
3.1. Raft race: Alina (omdat ik het onlogisch vind dat Jolien als Mol de inhaalrace zou initiëren)
Jolien is hiermee onmols, maar Alina is verder niet echt mols(er) te noemen. Wat me opviel is dat zij goed mee peddelt, en ook aanmoedigingen geeft. Eenmaal terug in de raft zegt Alina: "Shit, we hadden niet moeten twijfelen, hè", en draagt zo bij aan de stemming van we zullen ze pakken. En dat Els op een gegeven moment Jolien te hard vindt peddelen en te weinig water verplaatsen.
Het was ook Jolien die oppert het nadeel te verwerken, en dat luid zegt zodat het andere duo het hoort. Voor hetzelfde geld hadden die ook een nadeel in hun stapel verwerkt, en had een van beide groepen altijd een nadeel gehad.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #42 Gepost op: 11-04-2020, 18:09:06 »
Eenmaal terug in de raft zegt Alina: "Shit, we hadden niet moeten twijfelen, hè", en draagt zo bij aan de stemming van we zullen ze pakken. (...)
Het was ook Jolien die oppert het nadeel te verwerken, en dat luid zegt zodat het andere duo het hoort. Voor hetzelfde geld hadden die ook een nadeel in hun stapel verwerkt, en had een van beide groepen altijd een nadeel gehad.

Uit het peddelgedrag kan ik zelf weinig opmaken, maar die toren met het nadeel is natuurlijk wel super interessant. Inderdaad horen we Jolien hardop opperen dat nadeel erin te verwerken wat zeer mols is. Dat beiden te traag "stop" roepen is van allebei weer onmols. Dat Alina daarover baalt met haar opmerking dat ze niet hadden moeten twijfelen vind ik dan weer mols van Alina, die we ook nog de stenen zien tellen op het moment dat de anderen stop roepen.

Kortom: zowel Alina als Jolien zijn hier zowel mols als onmols (in de zin van: niet scherp genoeg bij de toren) maar daar komt bij Jolien bovenop dat ze de mogelijkheid van meer dan 10 seconden na de eerste raft over de finish komen om zeep lijkt te helpen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #43 Gepost op: 11-04-2020, 18:27:39 »
En dan geef je nog 1 punt aan Jolien in een opdracht waar Alina 2 molacties doet  ::oink::

Moest toch ergens een punt vinden voor Jolien ;D

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #44 Gepost op: 11-04-2020, 18:31:15 »
Ik weet niet wie de inhaalactie langs rechts initieert maar misschien hoopte de mol daar nog veel tijd te verliezen door vast te komen zitten.

Uit het peddelgedrag kan ik zelf weinig opmaken

Ik zie wel op 't laatste eind Jolien niet zo heel erg "volle petrol" gaan (peddel wordt m.i. niet zo effectief gebruikt):


Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #45 Gepost op: 11-04-2020, 18:46:41 »
Dat beiden te traag "stop" roepen is van allebei weer onmols.
Als Jolien de mol is, rekende ze er misschien op dat het andere duo zeker het nadeel zou verwerken nadat ze daar zelf min of meer toe had opgeroepen. Dan was het duo Jolien-Alina minder verdacht geweest.
IIk zie wel op 't laatste eind Jolien niet zo heel erg "volle petrol" gaan (peddel wordt m.i. niet zo effectief gebruikt):
Mooi gifje! Dat is inderdaad waar Els achter haar al eerder over klaagde.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 18:53:58 door Newbie2 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #46 Gepost op: 11-04-2020, 19:32:11 »
Ik zie echt niets in dat gifje. Ze heeft een goed tempo en een goede techniek. Ze gaat zelfs tweemaal zo snel als de achterste  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #47 Gepost op: 11-04-2020, 20:51:00 »
Met zeven kandidaten en 1 mol weet je een ding zeker, die boten komen binnen de 10 seconden van elkaar aan. Daar hoef je niet hard of zacht voor te roeien, verspilde energie. Het ging erom elkaar het nadeel toe te spelen en zo geld te verspillen. Jolien/Alina/Bart/Christian zijn verdacht.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #48 Gepost op: 13-04-2020, 01:14:52 »
Als Alina de mol zou zijn en Jolien niet, dan zou het toch bizar zijn dat Jolien direct de hamer pakt en Alina niet?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2020, 02:03:44 »
...en dan is het straks gewoon Bart, die buiten elk duel valt.  ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2020, 07:44:34 »
Als Alina de mol zou zijn en Jolien niet, dan zou het toch bizar zijn dat Jolien direct de hamer pakt en Alina niet?

Helemaal niet volgens mij. Alina probeert nog geld uit de pot halen door anti-vries te kopen en hoopt hier wellicht mee dat Jolien ook iets dergelijks doet. Degene die onmiddellijk de hamer neemt is net onmols voor mij.
Bovendien wil de mol dit spel niet winnen toch, een mindfuck met kandidaat Jolien is veel leukere televisie - ook voor de slotaflevering.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2020, 10:50:42 »
Ik zal binnenkort dit molduel natuurlijk met veel plezier aanvullen met aflevering 6.

Maar nu alvast nog even de reacties op de groene schermen van Alina en Jolien op een rijtje. Twee van Alina en maar liefst vier van Jolien.

Feitje: het aantal keren dat de vorige vier mollen in totaal een groen scherm te zien kregen zijn in willekeurige volgorde een, twee, twee en vier keer.

Spoiler: de vorige vier mollen (klik om te tonen/verbergen)

Alina







Jolien








Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2020, 11:10:10 »
Jolien nog steeds weinig mimiek.
Graven, graven, graven...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #53 Gepost op: 13-04-2020, 15:42:03 »
Helemaal niet volgens mij. Alina probeert nog geld uit de pot halen door anti-vries te kopen en hoopt hier wellicht mee dat Jolien ook iets dergelijks doet. Degene die onmiddellijk de hamer neemt is net onmols voor mij.
Bovendien wil de mol dit spel niet winnen toch, een mindfuck met kandidaat Jolien is veel leukere televisie - ook voor de slotaflevering.
Jolien werpt het idee op van smelten door te beginnen over lichaamswarmte. Dan pakt ze opeens de hamer en gaat er supersnel mee aan de slag. Alina komt er na enkele seconden achter dat dat werkt maar is dan al te laat.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #54 Gepost op: 13-04-2020, 21:46:39 »
Dat lachje van Jolien als haar vuurpijl afgaat... Als dat gespeeld is, vind ik het alvast briljant.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #55 Gepost op: 14-04-2020, 09:11:41 »
Het molduel is aangevuld met aflevering 6. Zie de eerste pagina. ::wijn::


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #56 Gepost op: 14-04-2020, 13:51:40 »
Bedankt voor dit mooie molduel, Heinz! Ik zit zelf ook enorm te twijfelen tussen Alina en Jolien, dus ik ga de molpunten voor mezelf eens op een rijtje zetten.

1.1 Joliens 400 euro is gek, Alina's 5400 euro vind ik meer iets voor een mol. Molpunt voor Alina.
1.2 Alina is de held door de klok te luiden, tegelijkertijd is dit super close en probeerde ze eerder ook al de klok te luiden (toen nog niet iedereen op het eiland was). Jolien doet niet veel opvallends. Molpunt voor Alina.
2.1 De mol geeft aan dat hij hoopte dat de kist geopend zou worden, hier past niet het bewaken van de kist bij (wat Jolien doet). Molpunt voor Alina.
2.2 Alina heeft de leiding bij deze opdracht, neemt gekke beslissingen en veel risico. Jolien is kansloos bij haar opdracht. Molpunt voor Alina.
2.3 Jolien plaatst zichzelf bij deze opdracht. Beiden laten hun opdracht mislukken, waarbij de fout van Alina meer negatieve gevolgen had dan de fout van Jolien. Molpunt voor Alina.
3.1 Jolien kiest voor het nadeel, Alina gaat daarin mee. Jolien moedigt haar raft aan, waardoor ze binnen de 10 seconden na elkaar eindigen (maar als mol wil je die beelden toch graag zien?). Molpunt voor Jolien.
3.2 Alina plaatst zich doelbewust in deze positie, maar het komt door Jolien dat de hulpmiddelen pas heel laat worden opgegraven. Ook maakt ze fouten in de tijdlijn (gek met haar studie geschiedenis). Molpunt voor Jolien.
3.3 Beiden herkennen beelden en maken fouten. Jolien probeert tevergeefs een goede keuze ongedaan te maken. Molpunt voor Jolien.
3.4 Alina verspeelt de meeste hartslagen en wordt uitgeschakeld (waardoor ze geen invloed meer heeft op het spel). Jolien bemoeit zich actief met het spel en jut de rest op. Molpunt voor Jolien.
4.1 Alina springt op Laure tijdens het touwtje springen, zorgt ervoor dat de groep de laatste halte goed bereikt (waardoor ze daar nog een opdracht doen). Ze komen nét op tijd aan. Jolien doet niet heel veel goed of slecht. Molpunt voor Alina.
4.2 Alina vindt de telefoon, waarna Jolien zich er ook mee gaat bemoeien. Als de telefoon later was gevonden was de opdracht waarschijnlijk mislukt. Molpunt voor Jolien.
4.3 Beiden sluiten geen deal. Ze lijken de strategie te volgen die Alina heeft bedacht (die sowieso geen geld zou opleveren). Jolien zet de boel op scherp door heel fel te reageren op Bart. Molpunt voor Alina.
5.1 Jolien laat Salim heel veel risico nemen, terwijl ze al een goede foto van Willy Sommers hebben. Molpunt voor Jolien.
5.2 Alina speelt de 500 euro uit het spel, maar rijdt nog wél binnen de tijd door het poortje van 400. Alina lijkt de instructies qua snelheid te volgen; Jolien laat de opdracht mislukken door te rommelen met schakelen. Molpunt voor Jolien.
5.3 Alina bemoeit zich nauwelijks met het spel, Jolien speelt het spel fel. Beide strategieën zouden geschikt kunnen zijn voor de mol, maar dat Alina nauwelijks protesteert tegen het omwerpen van haar pijl is opvallend. Molpunt voor Alina.
6.1 Alina trekt de beslissende wedstrijd naar zich toe (ondanks een verstuikte enkel), maar staat deze later wel af. Jolien presteert redelijk op het onderdeel hink-stap-sprong, alleen door de joker wint ze. Dat de deelnemers de joker voor deze opdracht inzetten lijkt me logisch, want dit was de enige haalbare discipline (zonder oefening). Jolien herkent Salim van een grote afstand. Molpunt voor Jolien.
6.2 Alina brengt nauwelijks geld in het laatje doordat zo'n beetje alle stellingen op haar van toepassing zijn (productiekeuze). Dat ze ondanks de grote hoeveelheid drank toch over de evenwichtsbalk wist te komen vind ik opvallend. Jolien jut de boel weer op door hardop te vragen om drank (waarmee ze Bart probeert te beïnvloeden). Molpunt voor Jolien.
6.3 Alina en Jolien gaan redelijk gelijk door de opdrachten heen. Jolien verspeelt de volledige inzet in haar diner met de mol. Molpunt voor Jolien.

Alina: 8
Jolien: 10

Wat mij opvalt, is dat Jolien (als ze de mol is) in de eerste twee afleveringen rustig aan heeft gedaan. Ze kwam pas echt los in aflevering 3, wat ook meteen de aflevering is dat de opdrachten écht begonnen te mislukken. Ze lijkt steeds brutaler en opvallender te gaan mollen. Ze gooit zich in het spel en zet constant de boel op scherp door haar medekandidaten aan te vallen.

Als Alina de mol is, dan heeft ze een aantal momenten het spel op gang gebracht (door bijvoorbeeld de telefoon te vinden in de sportschool) en wordt ze op een aantal momenten gedwarsboomd door andere deelnemers (bijvoorbeeld de hardloopopdracht). Ze speelt het spel rustig en op de achtergrond. Ze bemoeit zich niet al teveel met de groepsdynamiek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #57 Gepost op: 14-04-2020, 14:51:59 »
Bedankt voor je mooie uitgebreide bijdrage joligmolletje!

Mijn lijstje:

1.1. Vrijstelling: Jolien (profileert zich als onschuldig en zie ik meer voor me als die brutale Mol die Laure onderbreekt en zegt dat Bruno niet naïef moet zijn)
1.2. Groepsfoto: Jolien (komt ineens met de oplossing van het klokkenraadsel waardoor de boel niet vastloopt)
1.3. Klok Luiden: - (ik vind het moeilijk om Alina als Mol aan te duiden terwijl ze 4000 euro verdient. OK, het had ook 3200 kunnen zijn)
2.1. Doos van Pandora: - (Jolien toont meer interesse in de doos maar het bewaken van de doos vind ik toch ook een rare move voor de Mol, het lijkt me lastig om dan het ding toch geopend te krijgen zonder verschrikkelijk verdacht te worden)
2.2. Vradeto trappen: Alina (omdat ze meer invloed heeft dan Jolien)
2.3. De Trouw: Alina (verliest €1000 tegenover €500 voor Jolien)
3.1. Raft race: - (omdat ik Jolien molser vind wanneer ze met het initiatief voor het nadeel komt maar het onmols vind dat Jolien de inhaalrace initieert)
3.2a Graven: Jolien (is het niet eens met Alina's terechte twijfels, hakt met Bart de knoop door over foutieve plaatsing)
3.2b Feta: Jolien (wijst het beeld van Bart als dat van Salim aan)
3.3. De Minotaurus: Jolien (doet mee aan opfokken van de stemming, is meer aanwezig bij besluiten dan Alina, keert met vreemd excuus onverrichter zake terug)
4.1. Syntagma Plein: Alina (want zeer molse momentjes afgewisseld met onmolse tegenover een totaal onmolse Jolien)
4.2. Calorieën race: -
4.3. Parachute Ondervraging: -
5.1. Paparazzi: Alina (omdat Jolien 1000 euro verdient, maar de twijfel erbij is wel dat Christian al tegen Jolien zei dat de opdracht in de jachthaven zeker niet meer kon mislukken en dat Jolien Salim ook onnodig risico laat nemen gespot te worden)
5.2. Blind rijden: - (beiden hebben mogelijke molacties, dat die van Alina wat subtieler is - alhoewel, poort omrijden was dat juist weer niet - vind ik niet zwaarwegend genoeg)
5.3. Vuurwerk: Alina (omdat ik toch wel moet toegeven dat Jolien als Mol een onnodig risico nam door Christian zo te overtuigen een andere keuze te maken gezien dat het enige logische scenario bij Mol Jolien een rood scherm voor Bart was en hierdoor mogelijk naar de pijl van Bart geswitcht zou worden)

6.1. De Oude Grieken: -
6.2. "Ik heb nog nooit": Jolien (omdat Alina hier een gigantische molkans laat liggen)
6.3. Diner met de Mol: Jolien

Stand:
::blond:: 5 - 7  ::brunette::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #58 Gepost op: 14-04-2020, 15:04:25 »
6.1 Alina. Wie hier iets anders zegt, zit toch echt in een tunnel.

6.2 - , ze doen allebei hetzelfde. Mss is Jolien nog meer kandidaat door te opperen om te blijven terwijl ze echt niet veel hoeft te drinken.

6.3 Jolien , hier zijn duizend mogelijkheden. Beiden kunnen met hun spel de mol zijn. Jolien verdacht dat ze de bankroet neemt. Alina verdacht dat ze als voorlaatste overblijft. Dan ga ik hier toch voor de saaie obvious molactie.. Al hoop ik op de subtiele  ::hypocriet::

En @Joligmolletje. Hoezo logisch dat de joker bij Jolien komt? Discuswerpen en worstelen was ook gelukt met de joker. Speerwerpen scheelde amper 1.5m. Zo logisch vind ik dat allemaal niet. Dat Jolien graag de joker wil is erg onmols.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 15:06:37 door Convans »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #59 Gepost op: 14-04-2020, 15:42:09 »
En @Joligmolletje. Hoezo logisch dat de joker bij Jolien komt? Discuswerpen en worstelen was ook gelukt met de joker. Speerwerpen scheelde amper 1.5m. Zo logisch vind ik dat allemaal niet. Dat Jolien graag de joker wil is erg onmols.

In mijn herinnering (maar ik zou de aflevering moeten terugkijken om het zeker te weten) waren de andere disciplines ook mét joker mislukt. Alleen bij de hink-stap-sprong maakten ze enigszins kans. Maar nogmaals, ik kan me vergissen.

Bedankt voor je mooie uitgebreide bijdrage joligmolletje!


Graag gedaan, was erg verhelderend / leuk om te doen.