Auteur Topic: Molduel: Alina versus Jolien  (gelezen 9972 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #60 Gepost op: 14-04-2020, 15:46:47 »
Alina zat er 3 meter naast. Dus met joker zeker geslaagd en Dorien hield het anderhalve minuut vol, dus met joker ook zeker gelukt.

Enkel Christian had gefaald met de joker.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2020, 18:11:37 »
[N]og even de reacties op de groene schermen van Alina en Jolien op een rijtje. Twee van Alina en maar liefst vier van Jolien.

En speelt een van hen hier toneel?





Bonus molpunt voor Jolien vanwege de overdreven reactie. :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2020, 18:23:40 »
Wat mij dan opvalt bij Alina is dat ze vooral één gezichtsuitdrukking heeft. Jolien reageert op het oog wat overdreven, maar heeft wel meer mimiek in haar gezicht.

Lastig om er echt een conclusie uit te trekken, behalve dan dat een van deze twee dames waarschijnlijk de mol is.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2020, 19:49:43 »
Ja Jolien vind ik hier ook duidelijk gespeelder dan Alina. Ik had juist op dit moment Alina afgeschreven ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2020, 22:33:18 »
Mijn molpunten:

1.1. Vrijstelling: uiteindelijk het punt toegekend aan Jolien, €400 bieden voor een vrijstelling is ongeloofwaardig als kandidaat.
1.2. Groepsfoto: gelijk (opdracht slaagt).
1.3. Klok Luiden: Alina, valt van de aqua speed en wil de klok luiden als nog niet iedereen op het eiland is.
2.1. Doos van Pandora: gelijk (geen van beiden wil in de doos kijken).
2.2. Vradeto trappen: toch een voorkeur voor Alina omdat ze vaak de verkeerde keuzes maakt (Jolien heeft enkel invloed op het armworstelen).
2.3. De Trouw: Alina: verliest €1000 tegenover €500 voor Jolien.
3.1. Raft race: gelijk, beiden willen het nadeel voor het andere team.
3.2. Graven: Jolien vanwege het feit dat zij geen voorwerpen juist weet te zetten en wil  afkloppen hoewel niet alles juist staat.
3.2. Feta beelden: Jolien wees een fout beeld aan.
3.3. De Minotaurus: Jolien omdat ze de anderen opjaagt waardoor hun hartslag hoger wordt.
4.1. Syntagma Plein: Alina (Jolien haalt het maximum binnen en was ruim op tijd).
4.2. Calorieën race: gelijk (opdracht slaagt).
4.3. Parachute Ondervraging: gelijk (beiden houden het bij hun leugen).
5.1. Paparazzi: Alina (Jolien weet Salim wel een goede foto laten trekken).
5.2. Blind rijden: Alina: rijdt de poort van €500 omver en komt in de x0-zone terecht (maar haar actie lijkt subtieler dan die van Jolien).
5.3. Vuurwerk: Alina, tenslotte is haar vuurpijl afgeschoten (wat de mol graag wil).
6.1. Vijfkamp: gelijk (opdracht kon nooit lukken met Salim als loper).
6.2. Ouzo: Jolien (bracht minder geld binnen).
6.3. Diner met de Mol: Jolien (met afstand beste molpositie, speelde alles kwijt).

Stand 7-6 voor Alina (maar voor 6.3 zou je meer punten moeten toekennen)
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 22:40:37 door Luc »

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #65 Gepost op: 18-04-2020, 09:46:15 »
En speelt een van hen hier toneel?

Bonus molpunt voor Jolien vanwege de overdreven reactie. :P

Bij de een begint Gilles: proficiat (Alina) bij de ander: je gaat mee (Jolien) Vanuit Alina is mol beredeneerd hoort ze daar proficiat je bent de mol ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #66 Gepost op: 18-04-2020, 09:52:00 »
In dat geval was er helemaal geen voordeel te behalen uit het zien van de reacties en zou Gilles gelogen hebben. Ik denk dus dat de Mol hier echt heeft moeten acteren.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #67 Gepost op: 18-04-2020, 09:55:30 »
In dat geval was er helemaal geen voordeel te behalen uit het zien van de reacties en zou Gilles gelogen hebben. Ik denk dus dat de Mol hier echt heeft moeten acteren.

Ik zie beide dames overduidelijk acteren hoe overblij ze zijn met het nieuws dat ze mee mogen. De een met de bibbers, de ander met flink veel mimiek ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #68 Gepost op: 18-04-2020, 10:52:23 »
Alina komt mij naturel over. Bij Jolien heb ik vaak de indruk dat ze (over)acteert zoals haar reactie op het feit dat ze mee mocht (en zij hield haar hand voor haar mond) en haar uithaal naar Bart nadat hij 2 pasvragen wist te bemachtigen. Terwijl zij later nota bene zelf voor 2 pasvragen gaat en de verdachte van afvaller Salim (en dat is nog niet genoeg).
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 11:54:11 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #69 Gepost op: 18-04-2020, 11:35:45 »
Ik zie beide dames overduidelijk acteren hoe overblij ze zijn met het nieuws dat ze mee mogen. De een met de bibbers, de ander met flink veel mimiek ;D

Helemaal mee eens! Dat dus.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #70 Gepost op: 20-04-2020, 16:14:14 »
Dit is mijn overzicht.

1.1 Zowel 400 als 5400 bieden is gek. Toch denk ik dat de mol eerder wat meer aan de bovenkant zou zitten (niet té hoog). Molpunt voor Alina.
1.2. Groepsfoto is geslaagd, niemand een molpunt.
1.3 Alina luidt de klok, maar is ook gevallen tussendoor, wat tijd kost. Molpunt voor Alina
2.1 Dat Jolien de kist bewaakt, lijkt mij heel onlogisch voor de mol. Want we weten (door het dagboek) dat de mol eigenlijk die kist open wilde hebben. Molpunt voor Alina.
2.2 Alina gokt vooral bij de trappen en maakt onlogische keuzes. Molpunt voor Alina.
2.3 Beide gefaald in hun opdracht bij De Trouw, maar bij Alina kostte dat wat meer.  ;D Molpunt voor Alina.
3.1 Jolien en Alina kiezen allebei voor het nadeel bij de raft. Niemand extra molpunt.
3.2 Alina maken allebei fouten bij het graven. Niemand extra molpunt.
3.3 Allebei goede en foute keuzes bij de feta-opdracht. Niemand extra molpunt.
3.4 Alina verspilt haar hartslagen. Niet helemaal duidelijk of Jolien de anderen steunt of juist dwarszit. Hartslagen verspillen lijkt mij een veel duidelijker actie. Molpunt voor Alina.
4.1 Ondanks handicap zorgt Jolien ervoor (met de anderen) dat de golf-opdracht slaagt. Sterker nog: ze slaat goed. Alina springt op Laure, geeft een aantal verkeerde antwoorden, vertraagt de karaoke-opdracht en komt bijna te laat aan op het plein. Als het aan mij ligt: 80 molpunten voor Alina hier. ::rofl:: Maar vooruit: een molpunt voor Alina.
4.2 Christian vindt de telefoon. Jolien roept dat de anderen niet meer mogen eten; wat juist is om de opdracht te doen slagen. Alina lijkt inactief bij het sporten. Molpunt voor Alina
4.3 Beiden verdacht om niet toe te geven / te zwijgen over wie er gesprongen heeft. Echter: Alina bedenkt deze strategie. Molpunt voor Alina.
5.1 Jolien maakt met Salim de correcte foto. Alina brengt met Bart geen goede foto in. Molpunt voor Alina.
5.2 Jolien en Alina beide verdacht; brengen hier beide geen geld naar binnen. Alina rijdt het poortje van 500 euro omver en heeft effectief gezien daarmee meer geld uit de pot gehouden. Molpunt voor Alina.
5.3 De vuurpijl: de mol wil dat zijn/haar pijl de lucht in gaat. Dat is bij Jolien niet gebeurd, dus molpunt voor Alina.
6.1 Jolien slaagt bij het verspringen (met behulp van de joker). Alina wil hardlopen, wat de sleutelpositie blijkt. Molactie voorkomen door Bart? Molpunt voor Alina
6.2 Jolien doet een goede suggestie, door te zeggen dat je beter weg kunt gaan als je niet al te braaf bent (of iets dergelijks). Alina blijft zitten, zij heeft wel het meeste geld binnengebracht, omdat ze de laatste was (al is het raar dat ze bij bijna iedere vraag moest drinken). Hoewel ik Alina hier verdachter vind, geef ik dit molpunt aan Jolien; puur om het geld wat is opgehaald.
6.3 Ook hier geef ik het molpunt aan Jolien, omdat ze de bankroet pakte. Maar ook die actie is misschien te danken aan Alina (als ze daadwerkelijk de mol is)
7.1 Jolien heeft 1,5 km op blote voeten gelopen en een flink stuk gerend met Bart om de opdracht te laten slagen. Ze waarschuwt de anderen. Alina was goed in het stelen (mooie eigenschap voor de mol  ;) ), maar heeft net te weinig items meegenomen voor de X3. Plus: een aansteker levert het minst op. Molpunt voor Alina.
7.2 Jolien in controll, omdat zij de vragen mag stellen, maar ik meen hier vooral een zoekende kandidaat te zien. Qua verdachtheid vind ik het neutraal. Niemand een molpunt.
7.3 Totaal onlogische beslissing van Alina om de blauwe koffer mee te nemen als kandidaat. Jolien liegt over de vrijstelling en lijkt daarmee door de mand te vallen. In ieder geval trapt Bart er niet in. Ik zou dit molpunt aan Alina willen geven, maar misschien is dat wat discutabel. Niemand een molpunt.

Alina: 14
Jolien: 2

Wel lekker duidelijk zo.  ;D

Edit: vooral het gedrag van Alina in de muziekgroep (aflevering 4) zegt voor mij alles. Sinds dat moment zit ik definitief in de A-tunnel.  ;D
Het zou dus kunnen zijn dat mijn reacties wat gekleurd zijn daardoor, maar wat Alina daar liet zien, is voor mij alles wat een mol zou kunnen doen.

Jolien deed gisteren (eerste opdracht) nou juist alles wat een mol juist níet zou doen.

Dus kom ik toch telkens uit bij Alina.
(en dan zul je zien dat het toch Bart is  ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 18:48:42 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #71 Gepost op: 20-04-2020, 18:43:45 »

Als Alina de mol is, dan heeft ze een aantal momenten het spel op gang gebracht (door bijvoorbeeld de telefoon te vinden in de sportschool)

Het spel op gang brengen is veel gezegd, Christian merkte het op, zij ging er als mol gretig op in.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #72 Gepost op: 20-04-2020, 19:04:02 »
6.1 gelijkspel. Jolien had kunnen mollen door steeds een ongeldige sprong te maken. Alina gooide bewust niet goed? Ik denk dat beiden hun best deden, en dat Jolien goed genoeg was ten opzichte van de oude Griek en dat Alina niet beter kan gooien (en een sterke tegenstander had).
6.2 Jolien, want Alina verzuimt om van de balk af te vallen.
6.3 Alina, stuurde van achter het scherm de keuzes van Jolien. Had wel mazzel dat Jolien tactisch gezien dom speelde.
7.1 Alina, al had zij wel wat minder geld mogen verdienen.
7.2 Onbeslist.
7.3 Alina; voorkomt pasvragen, pakt uiteindelijk minder geld dan eerst, gunt Jolien de vrijstelling zodat Bart zijn verdenking op Jolien blijft richten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #73 Gepost op: 21-04-2020, 11:41:31 »


Het molduel is nu compleet. Zie de eerste pagina.  ::blond:: ::brunette:: ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #74 Gepost op: 21-04-2020, 11:44:30 »
En wat is de uitslag?  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #75 Gepost op: 21-04-2020, 11:45:18 »
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Leuk hè? :P

(Op mijn uitslag kom ik later deze week terug. ;))

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #76 Gepost op: 21-04-2020, 13:58:12 »
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Leuk hè? :P

(Op mijn uitslag kom ik later deze week terug. ;))

Ik ben benieuwd Heinz. Bedankt voor de mooie overzichten!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #77 Gepost op: 21-04-2020, 16:09:30 »
Graag gedaan! Ik zal waarschijnlijk vrijdagavond nog een terugblik finalisten op het forum zetten waar onze Bart ook aan mee mag doen. ::ok::

Mijn lijstje:

1.1. Vrijstelling: Jolien (profileert zich als onschuldig en zie ik meer voor me als die brutale Mol die Laure onderbreekt en zegt dat Bruno niet naïef moet zijn)
1.2. Groepsfoto: Jolien (komt ineens met de oplossing van het klokkenraadsel waardoor de boel niet vastloopt)
1.3. Klok Luiden: - (ik vind het moeilijk om Alina als Mol aan te duiden terwijl ze 4000 euro verdient. OK, het had ook 3200 kunnen zijn)
2.1. Doos van Pandora: - (Jolien toont meer interesse in de doos maar het bewaken van de doos vind ik toch ook een rare move voor de Mol, het lijkt me lastig om dan het ding toch geopend te krijgen zonder verschrikkelijk verdacht te worden)
2.2. Vradeto trappen: Alina (omdat ze meer invloed heeft dan Jolien)
2.3. De Trouw: Alina (verliest €1000 tegenover €500 voor Jolien)
3.1. Raft race: - (omdat ik Jolien molser vind wanneer ze met het initiatief voor het nadeel komt maar het onmols vind dat Jolien de inhaalrace initieert)
3.2a Graven: Jolien (is het niet eens met Alina's terechte twijfels, hakt met Bart de knoop door over foutieve plaatsing)
3.2b Feta: Jolien (wijst het beeld van Bart als dat van Salim aan)
3.3. De Minotaurus: Jolien (doet mee aan opfokken van de stemming, is meer aanwezig bij besluiten dan Alina, keert met vreemd excuus onverrichter zake terug)
4.1. Syntagma Plein: Alina (want zeer molse momentjes afgewisseld met onmolse tegenover een totaal onmolse Jolien)
4.2. Calorieën race: -
4.3. Parachute Ondervraging: -
5.1. Paparazzi: Alina (omdat Jolien 1000 euro verdient, maar de twijfel erbij is wel dat Christian al tegen Jolien zei dat de opdracht in de jachthaven zeker niet meer kon mislukken en dat Jolien Salim ook onnodig risico laat nemen gespot te worden)
5.2. Blind rijden: - (beiden hebben mogelijke molacties, dat die van Alina wat subtieler is - alhoewel, poort omrijden was dat juist weer niet - vind ik niet zwaarwegend genoeg)
5.3. Vuurwerk: Alina (omdat ik toch wel moet toegeven dat Jolien als Mol een onnodig risico nam door Christian zo te overtuigen een andere keuze te maken gezien dat het enige logische scenario bij Mol Jolien een rood scherm voor Bart was en hierdoor mogelijk naar de pijl van Bart geswitcht zou worden)
6.1. De Oude Grieken: -
6.2. "Ik heb nog nooit": Jolien (omdat Alina hier een gigantische molkans laat liggen)
6.3. Diner met de Mol: Jolien

7.1 boodschappen/boodschapper: Jolien (want het openen van de brief geeft voor mij de doorslag. Alina steelt uitstekend en wordt niet geraakt door een pijl, al is ze wel even onbeschermd. Jolien en Bart doorstaan de ontberingen en kiezen er weliswaar voor om 2000 euro op te geven en Jolien laat ook even het schild voor Christian zakken, maar anderzijds laat Jolien Alina toch niet onbeschermd zitten.)
7.2 babbelbox: -
7.3 de trein: Alina (vanwege haar verdachte beslissing met vreemde reden om de blauwe koffer te pakken)

Stand:
::blond:: 6 - 8 ::brunette::
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 16:33:34 door Heinz »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #78 Gepost op: 21-04-2020, 20:25:45 »
7.1. Boodschap: Alina omdat zij (itt. Jolien) op beide opdrachten invloed heeft en het is niet ondenkbaar dat ze Christian heeft verklikt.
7.2. Geurige Ondervraging: gelijk (geen geld te verdienen)
7.3. Koffertjes: gelijk, Jolien opende als eerste een koffer met een vrijstelling en loog daarover en pakte als laatste die koffer. Alina nam een vreemde beslissing met de blauwe koffer te pakken. Beiden waren ook verantwoordelijk voor het vinden van de cruciale hint over de vrijstellingen.

Eindstand: 8-6 voor Alina
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 21:27:39 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #79 Gepost op: 26-04-2020, 22:42:24 »
Wat een prachtig einde van dit molduel! :D