Auteur Topic: Molduel: Alina versus Jolien  (gelezen 9970 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Alina versus Jolien
« Gepost op: 10-04-2020, 11:32:01 »
Natuurlijk zijn er ook nog andere mogelijke mollen over, maar zelf vind ik dit een erg leuk en interessant molduel:

Alina versus Jolien

 ::blond:: ::brunette::

Aflevering 1



Alina biedt 5400 euro voor de vrijstelling en Jolien slechts 400. Alina neemt de leiding over het openen van het cijferslot en Jolien lost het klokkenraadsel op.



Alina vliegt met de een-na-hoogste snelheid uit de bocht met de Aquaspeed Extreme. Jolien blijft er met de laagste snelheid op zitten. Alina slaagt er in om de klok binnen de tijd te luiden met alle kandidaten op het eiland waardoor er 10 x 400 = 4000 euro verdiend wordt. Eerder probeerde ze het ook al toen Bart en Els nog niet op het eiland waren wat 800 euro minder had op kunnen leveren.

Aflevering 2



Alina toont ten overstaan van de groep geen interesse om de doos van Pandora te openen. Jolien vraagt zich af wat er zou gebeuren als ze met de hele groep gaan kijken en bewaakt samen met Laure de doos van Pandora en verzwijgt dit/liegt hierover tegen de groep tot aan de onthulling van de beelden.



Alina vormt met Bruno het duo "met geluk in het spel" dat de trappen niet zou hoeven beklimmen, stemt vooral in met Bruno's beslissingen, stelt voor drie personen bij "Griekse goden" te zetten en kiest er alle keren voor om met het verdiende geld te gokken met de dobbelstenen (wat steeds goed uitpakt). Jolien verliest samen met Dorien het armworstelen tegen de reus.



Alina kiest samen met Laure de verkeerde bruidstaart waardoor ze geen 1000 euro verdienen. Jolien plaatst zich na Salim in "team special act", danst aan de zijkant van de rij vrouwen en wordt eruit gepikt waardoor ze geen 500 euro verdient.

Aflevering 3



Alina en Jolien bouwen een toren van stenen ter waarde van 500 euro met op initiatief van Jolien een nadeel voor het andere team erin maar omdat het andere team eerder stop roept, wordt er om de inzet van de andere toren (1400 euro, geen nadeel) gespeeld. Jolien moedigt haar teamgenoten in de blauwe raft aan om de rode raft toch proberen te passeren waarna de blauwe raft maar net als tweede over de finish komt en dus ruim binnen de tien seconden waardoor de opdracht slaagt en er 1500 euro verdiend wordt.



Alina zegt niet creatief en niet handig te zijn en belandt in het groepje dat gaat graven. Ze twijfelt terecht over de foutieve plaatsing van de zandloper en de bril op de tijdlijn maar drukt niet door. Jolien zegt dat de vraagtekens (hints) misschien pasvragen zijn waarna ze die voorlopig links laten liggen. Jolien lijkt ondanks haar studie geschiedenis geen voorwerp met zekerheid op de tijdlijn te kunnen leggen, wil de zandloper laten staan en gaat direct mee met Bart die zegt af te willen kloppen terwijl niet alle objecten (zandloper en bril) goed blijken te liggen waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt.



Alina twijfelt of het fetabeeld van Laure dat van haarzelf is maar herkent daarna haar juiste beeld aan haar vlecht en is zeker over het fetabeeld van Bart. Jolien herkent het fetabeeld van Els en dat van Laure en wijst het fetabeeld van Bart als dat van Salim aan.



Alina gaat met het hoogste aantal hartslagen (1500) het bos in, geeft Echidna door en wordt aan het eind van de lijn op het moment dat ze het bordje pakt uitgeschakeld door de Minotaurus. Jolien raakt geïrriteerd over de gang van zaken in de opdracht met de Minotaurus waardoor ze minstens haar eigen hartslag verhoogt en praat veel door de porto om de lopers te kalmeren, maar mogelijk met tegengesteld effect. Jolien geeft Kerberos door en volgt niet Barts advies om zich met het puzzelstuk te laten pakken maar keert nog voor het puzzelstuk en zonder de Minotaurus gezien te hebben terug (want "zo kan ik tenminste wel uitleggen hoe de route eruitziet").
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 11:38:33 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #1 Gepost op: 10-04-2020, 11:32:07 »
Aflevering 4



Alina denkt dat het Griekse instrument balalaika heet ondanks dat dit Russisch klinkt waardoor ze naar een verkeerde metrohalte gaan en tijd verspillen. Ze springt tegen Laure die achter haar staat aan waardoor een poging touwtjespringen mislukt. Alina vult Christians goede ingeving "Kelly" aan tot "Kelly Clark" waar Christian weer "Kelly Clarkson" van maakt en ze gokt juist welke laatste halte (de echte naam van Slongs) ze moeten nemen omdat deze dichtbij het eindpunt is. Hier slagen ze niet in de opdracht met de Vlaamse meezingers waarna ze maar net op tijd het eindpunt weten te bereiken. Jolien slaat met de golfclub aan haar helm bevestigd de winnende slag in hole 1 (ter waarde van 1000 euro) en de golfers komen als eerste groepje op tijd aan. (NB: Volksvertegenwoordigers Dorien en Salim bepalen deze aflevering de groepsverdelingen.)



Alina vindt - nadat Christian naar het bijbehorende fitnessapparaat wijst - de telefoon waarmee ze de eters kunnen bellen. Jolien zorgt dat de telefoon voldoende opgeladen blijft en zweept iedereen op flink door te sporten. (NB: Volksvertegenwoordigers Dorien en Salim bepalen deze aflevering de groepsverdelingen.)



Alina en Jolien sluiten geen deal met ondervragers Dorien en Salim en houden zich aan de afspraak om te liegen over wie er niet gesprongen heeft. Jolien reageert fel op Bart die aan zijn deal met Dorien en Salim twee pasvragen overhoudt.

Aflevering 5



Alina en Jolien melden zich niet aan als fotograaf en worden verkenner. Ze vinden de eerste verdieping van het winkelcentrum en het dakterras met uitzicht op de wijnbar goede plekken voor de fotografen en spreken in de jachthaven vissers op een boot aan om te vragen of ze vanuit de boot mogen fotograferen. Alina belt aan Jolien door dat de BV Willy Sommers is. Ze zegt Barts besluit om naast de BV op het terras van de wijnbar te gaan zitten een lomp plan te vinden en besluit weg te gaan van het terras waardoor ze ook van de vriendin van Salim weglopen. Alina geeft aan wanneer Bart vanaf het dakterras moet afdrukken als Willy Sommers in de auto stapt en laat weten dat ze het onbegrijpelijk vindt dat Bart een boomtak op de foto weet te zetten. Ze kiest met Bart een foto uit waar de vriend van Jolien op zou moeten staan, wat niet klopt. Jolien spot Willy Sommers en laat Salim op een minder opvallende manier foto's van hem maken. Vervolgens neemt ze - terwijl er al goede foto's genomen zijn  - risico door over de kade te lopen en spoort ze Salim aan ook wat meer risico te nemen bij het maken van meer foto's. Jolien kiest met Salim een foto uit waarop Willy Sommers herkend wordt door haar vriend, wat 1000 euro oplevert. Ook kiezen ze een foto uit waar de broer van Christian op zou moeten staan, wat niet klopt.



Alina raakt gefrustreerd van de tegengestelde aanwijzingen die ze van Christian vanuit de toren en van haar moeder vanuit de auto krijgt en rijdt de poort van 500 euro omver. Ze slaagt er binnen de acht nog resterende minuten in om door de poort van 400 euro te rijden en de taxizone te bereiken. Alina rijdt op verzoek van Christian 70 km/h (maar we zien 68 km/h op de teller) omdat Salim daarbij (maar we zagen 76 km/h op zijn teller) in de X3 zou zijn gekomen en ze belandt in de tweede X0. Jolien zegt ongeacht wat in de taxizone te willen geraken, liefst met een bedrag. Ze volgt de instructies van Bart op en rijdt de poort met de hoogste waarde (600 euro) door en bereikt als eerste de taxizone. Jolien rijdt op verzoek van Bart 60 km/h om in de X2 te komen maar schakelt verkeerd en belandt in de eerste X0.



Alina houdt zich op de achtergrond bij de speciale eliminatie, spreekt een verdenking uit richting Salim en stemt mee op Dorien, Salim en Jolien. Ze zegt dat het verspilling is als haar (groene) pijl als laatste wordt uitgekozen maar weet dit niet te voorkomen. Jolien neemt veel initiatief, spreekt verdenkingen uit richting Dorien en Christian en stemt mee op Salim. Ze verdedigt zich fel wanneer Dorien, Salim en Christian voor haar willen kiezen en weet Christian te laten switchen naar Alina waarna Salim hem volgt en ook Jolien meestemt op Alina en Bart Alina's pijl omduwt.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 11:39:23 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #2 Gepost op: 10-04-2020, 11:32:11 »
Aflevering 6



Alina wil ondanks een verstuikte enkel hardlopen maar wordt eruit gelopen door Bart waarna hij hiervoor gekozen wordt. Bij het discuswerpen komt Alina zo'n drie meter tekort waardoor Bart geen extra voorsprong van vijf meter krijgt. Jolien wil de joker inzetten bij het discus- of speerwerpen maar gaat mee met Barts suggestie om de joker bij het verspringen in te zetten. Jolien stapt met haar voet over de streep waardoor haar eerste verspringpoging ongeldig wordt verklaard. Bij haar tweede poging springt ze 2 meter 85 ver, en dat is met de ingezette joker genoeg om de helft van de afstand van de Oude Griek (3 meter 63) te verbeteren waardoor Bart vijf meter voorsprong bij het loopnummer krijgt. Jolien herkent Salim als eerste.



Alina heeft met een pistool geschoten, met iemand van hetzelfde geslacht gekust, in een politiecel gezeten, een dier gedood en een gerecht teruggestuurd op restaurant en verdient daardoor met al die gekozen stellingen geen geld. Ze gaat als laatste met de meeste drank op zonder problemen de smalste "sirtaki-balk" over en verdient 750 euro. Jolien zegt trek in de ouzo te hebben. Ze heeft met iemand van hetzelfde geslacht gekust en een gerecht teruggestuurd op restaurant en verdient daardoor met die gekozen stellingen geen geld. Ze zegt dat de brave mensen het best lang kunnen blijven zitten, waarna Christian van tafel gaat en alleen Alina en Jolien overblijven. Jolien besluit met Alina dat zij als een-na-laatste over de balk gaat en Alina als laatste. Jolien gaat als derde zonder problemen de "sirtaki-balk" over en verdient 400 euro.



Alina is als derde klaar met haar tekening van het stilleven en gaat met 800 euro door naar kamer 2, ze prikt als derde haar ballon met de cactushelm door en gaat met 500 euro extra door naar kamer 3, ze stelt voor om te beginnen met het eten van hapjes á 25 euro per stuk, krijgt haar pak als eerste hapjes-vrij en gaat met 250 euro extra door naar kamer 4. Alina geeft in de kamer met het ijsblok 250 euro uit aan het antivriesmiddel en 500 euro aan de hamer en wordt verslagen door Jolien die de hamer eerder pakte en als eerste de sleutel pakt. Alina's inzet gaat verloren. Jolien is als eerste klaar met haar tekening van het stilleven en gaat met 700 euro door naar kamer 2, prikt als eerste haar ballon met de cactushelm door en gaat met 750 euro extra door naar kamer 3, suggereert daar dat ze haar beter door kunnen laten gaan omdat zij het hoogste bedrag verzameld heeft, krijgt haar pak als tweede hapjes-vrij en gaat met 250 euro extra door naar kamer 4. Jolien Geeft in de kamer met het ijsblok 50 euro uit aan strooizout en direct erna 500 euro aan de hamer waarna ze als eerste de sleutel pakt en met 450 euro extra doorgaat naar de laatste kamer.

Jolien spreekt tegenover de Mol (of Gilles) uit dat de molboekjes haar het meest interesseren. Ze start (voor 500 euro) met stolp 3 nadat de Mol heeft gezegd dat de boekjes onder 1 of 3 zitten en vindt daar de naam van de hoofdverdachte van Salim in een envelop. Jolien denkt hardop dat de boekjes dus onder stolp 1 zitten en de twee pasvragen dus onder 2 (omdat de Mol zei dat 4 verdubbelaar en 5 bankroet was), kiest voor 2 en vindt daar de pasvragen. Ze besluit de Mol te vertrouwen, kiest stolp 1 en vindt daar de bankroet waardoor niet alleen de 3 x 500 maar al het geld (2150 euro) verloren gaat en ze ook haar gepakte voordelen niet mag houden.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 11:39:51 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #3 Gepost op: 10-04-2020, 11:33:16 »
Aflevering 7



Alina kiest ervoor om boodschappen te gaan doen (terwijl Bart voorstelt of ze met hem boodschapper wil zijn). Ze steelt de eerste keer in de winkel een wortel (20 euro), ei (50) en aansteker (30) terwijl Christian apart van haar twee items van ook samen 100 euro steelt. Ze doet voordat ze de tweede keer uit stelen gaat haar haar anders. Alina zegt dat de pizza in Christians broek teveel opvalt en steelt de tweede keer in de winkel diepvrieserwtjes (100 euro) terwijl ze dit keer bij Christian in de buurt blijft die een kippenbil (90 euro) en een pizza margherita (110) steelt. Alina steelt de derde keer in de winkel een stokbrood (120 euro, het duurste item) terwijl Christian (met feta en yoghurt) gepakt wordt waardoor de X3 net niet gehaald wordt en de opdracht 1240 euro oplevert.

Jolien meldt zich na Bart aan om boodschapper te zijn en is meteen nieuwsigerig naar wat de verzegelde boodschap is. Jolien loopt bijna anderhalve kilometer op haar blote voeten voordat ze met Bart wisselt voor de laatste halve kilometer. Ze besluit met Bart uit de vaten te drinken om ze te verlichten en denkt dat met "bepaal zelf het verschil tussen falen of slagen van deze proef" de brief bedoeld wordt. Jolien zegt dat het openen van de brief ook een nadeel kan betekenen maar gaat akkoord als Bart de brief toch wil openen waardoor er 40 in plaats van 20 pijlen op Alina en Christian afgevuurd worden. Jolien raakt in paniek en denkt niet dat ze het rennen kan volhouden maar Bart kalmeert haar en Jolien zet door.



Alina ziet (wanneer ze met Christian bij het standbeeld aankomt) de helmen liggen en vraagt zich af of ze die op moeten zetten.

Jolien beschermt samen met Bart in eerste instantie alleen Christian maar zegt tegen Alina dat ze achter hen moeten gaan zitten. Ze slaagt er met Bart niet in om Christian te beschermen; hij wordt door een pijl op zijn been geraakt. Ze slaagt er met Bart wel in om Alina te beschermen waardoor er 2000 van 4000 euro verdient wordt.



Jolien pakt en eet het gebakje met de knoflook waardoor zij de ondervrager wordt in de babbelbox. Ze vraagt aan Alina of ze al op de Mol zit, waarop Alina antwoordt dat ze niet meer heeft gespreid. Jolien confronteert Alina ermee dat na het diner met de Mol het haar van Alina wat warrig zat. Ze vinden van elkaar dat ze goed kunnen liegen.



Jolien opent als eerste een koffer, de grijze met een vrijstelling, en liegt dat er 1000 euro in zit. Alina opent als tweede een koffer, de zwarte met 1000 euro, en deelt (als enige) eerlijk wat de inhoud ervan is. Alina en Jolien slagen erin om de tip te bemachtigen en op tijd terug in de trein te zijn. Jolien lijkt de anderen ervan te overtuigen dat in de grijze koffer 1000 euro zit. Alina zegt (nadat Bart teruggekomen is op zijn leugen) helemaal niet meer te weten wat ze moet geloven. Alina wil pas na Bart en Christian een koffer pakken. Alina pakt als derde een koffer, de blauwe met 500 euro, en hoopt dat er een vrijstelling in zit omdat Bart in zijn gele koffer volgens haar ook een vrijstelling zou hebben. Jolien pakt als vierde een koffer, de grijze met de vrijstelling, waardoor in combinatie met de keuzes van de anderen zij als enige een vrijstelling verdient en er geen geld verdiend wordt.

Zit de Mol erbij? Wie? ::vergroot::

Verbeteringen, aanvullingen en alle andere opmerkingen zijn welkom. ::blond:: ::brunette::
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 11:40:42 door Heinz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #4 Gepost op: 10-04-2020, 11:48:11 »
Mag ik zeggen dat ik zo'n molduel volslagen nutteloos vind? Ik weet dat deze opmerking mij niet in dank word afgenomen, maar ik geef hier gewoon mijn mening, ook als die misschien niet populair is.

Als iemand argumenten heeft voor de een of de ander dan lees ik die graag in het betreffende topic. Zo'n molduel topic laat ik uit principe links liggen. Wat doe je trouwens als één van de twee afvalt? Ik hoef ook niet dezelfde argumenten in verschillende topics te lezen, want ik neem aan dat argumenten waarom één van de twee de mol is, niet gedeeld zouden moeten worden in het topic van die kandidaat. Ik vind het al erg genoeg dat je moet kiezen tussen een kandidaat topic en opdracht topic om molacties die jij hebt gespot te beschrijven. Daar kun je al duplicatie krijgen.

En waarom dan geen molduel tussen andere kandidaten? Waarom zou één van jouw tunnels de enige juiste zijn. Maar voor mij mag je hoor, no hard feelings.

Edit Het komt bij mij ook over als een minachting van gebruikers die een andere mol hebben. Dat wil ik ook nog wel even kwijt.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 12:07:33 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2020, 11:51:25 »
Mooi Heinz! Ik vind dat ze allebei hun molse momenten hebben en allebei hun onmolse. Enkel zijn de onmolse van Alina minder voordelig voor de pot. Daardoor mijn keuze voor Alina.

80% Alina en 20% Jolien op dit moment. Jij ook in twijfelmodus gekomen?  :P

Mag ik zeggen dat ik zo'n molduel volslagen nutteloos vind. Als iemand argumenten heeft voor de een of de ander dan lees ik die graag in het betreffende topic. Zo'n molduel topic laat ik uit principe links liggen. Wat doe je trouwens als één van de twee afvalt? Ik hoef ook niet dezelfde argumenten in verschillende topics te lezen, want ik neem aan dat argumenten waarom één van de twee de mol is, niet gedeeld zouden moeten worden in het topic van die kandidaat.
En waarom dan geen molduel tussen andere kandidaten? Waarom zou één van jou tunnels de enige juiste zijn. Maar voor mij mag je hoor, no hard feelings.

Beste Martin. Een molduel is het oplijsten van hun acties naast elkaar in dezelfde opdracht. Het lijkt me logisch dat dat wel een meerwaarde heeft, zo zie je beide kandidaten hun gelijkenissen en verschillen.

Het molduel van Alina en Jolien is waarschijnlijk gebaseerd op de poll van dit forum. Waar duidelijk een tweestrijd is tussen beiden. Een vergelijking naar de andere kandidaten is minder handig voor het overgrote deel van dit forum.

En sorry voor de dubbelpost.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 11:55:33 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #6 Gepost op: 10-04-2020, 11:57:54 »
Ik twijfel inderdaad behoorlijk maar blijf voor nu nog bij Jolien als Mol. Misschien dat ik voor de volgende aflevering begint nog verander als iemand me weet te overtuigen. ;)

Discussies over het nut van een molduel hoeven hier niet gevoerd te worden. Prima als je het nutteloos vindt en links laat liggen.

Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #7 Gepost op: 10-04-2020, 12:00:02 »
Bedankt voor het maken Heinz  ::joehoe:: , zit al vanaf het begin tussen (o.a.) deze 2 te twijfelen.
Hopelijk brengt dit lijstje wat meer duidelijkheid!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #8 Gepost op: 10-04-2020, 12:09:22 »
Top Heinz! ::bravo:: Precies wat ik nodig had. Ik ga hem vanavond eens rustig doorlezen ::joehoe::
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #9 Gepost op: 10-04-2020, 12:09:57 »
Citaat van: Heinz link=topic=69239.msg2284729#msg2284729
Jolien neemt veel initiatief, spreekt verdenkingen uit richting Dorien en Christian en stemt mee op Salim. Ze verdedigt zich fel wanneer Dorien, Salim en Christian voor haar willen kiezen en weet Christian te laten switchen naar Alina waarna Salim hem volgt en ook Jolien meestemt op Alina en Bart Alina's pijl omduwt.

Jolien heeft super-molse momenten. Maar dit is zo'n moment dat ik haar juist onmols vind. Waarom zou je als mol niet willen dat jouw vuurpijl wordt afgestoken? Wanneer je de pijl van de afvaller hebt afgeschoten, levert dat geld op voor de groep en dat wil je niet als mol. En ze deed het ook prima in de golf-groep.

Fijn om dat in het overzicht terug te zien. En ik denk ook 80% Alina.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #10 Gepost op: 10-04-2020, 12:24:27 »
Voor mij ook het meest interessante molduel, want ik twijfel tussen deze twee hartstikke leuke dames. ::bravo::.
Heb net afl. 1 teruggekeken en sta nog bij Jolien. :). Hoop dat ik de andere afleveringen nog red voor zondag. Wat mij bij afl. 1 opnieuw opviel, en al eerder in de overige afleveringen, is het natuurlijke en ontspannen spel van Alina. De manier waarop ze reageert op Barts vrijstelling die 10.200 euro kostte, en op Gilles, die aan tafel zegt dat ze op zoek zijn naar de mol. Geen enkele verkramping, ze reageert als een kandidaat die er onbevangen in staat, en die ook niet bezig is van hoe anderen naar haar kijken. Bij de eliminaties is ze anders, daar lijkt ze oprecht gespannen. Zou heel knap zijn als ze de mol is. In het verleden (vorig jaar nog) ben ik al eens de mist in gegaan door de mol zen-kwaliteiten toe te kennen, daar moet ik een beetje mee oppassen. Dus ook daarom heb ik het idee dat ik bij Jolien vooralsnog wel goed zit.
(Zal je zien dat uitgerekend dit jaar de Mol het wel presteert... ;D).

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #11 Gepost op: 10-04-2020, 13:07:40 »
Bedankt Heinz. Altijd mooi zo een rijtje. Paar nieuwe dingen voor mij. Ik neig nu meer naar Alina, na drie keer Jolien als mol te hebben ingevuld. Maar de twijfels blijven ???.

Misschien kun je Dorien nog eens uitlichten, droomde vannacht dat zij de mol was ;)?

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #12 Gepost op: 10-04-2020, 13:22:04 »
Fijn overzicht, Heinz.

Ik moet zeggen dat de beide dames wel hoog staan op mijn verdenkinglijstje, maar als ik het zo dan teruglees voel ik wel meer voor Alina. Ik vind dat ze net teveel van die subtiele acties heeft waardoor dingen mislukken, terwijl Jolien vaak duidelijker dingen fout doet (maar ook vaak dingen goed). Dit vind ik veel meer kandidaat. Daarnaast zat ik stiekem al op Alina vanaf het moment dat zij moest dobbelen op de berg.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #13 Gepost op: 10-04-2020, 13:54:26 »
Ik twijfel steeds meer en door dit overzicht neig ik toch steeds meer naar Alina.

Ook ik blijf voorlopig op Jolien met Alina als goede nummer 2.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2020, 14:10:42 »
Misschien kun je Dorien nog eens uitlichten, droomde vannacht dat zij de mol was ;)?

Op Doriens kandidatenpagina staat haar rijtje met interessante acties. (Zoals die er ook van Bart en Christian zijn.)

Dit molduel is maar weinig anders dan een combinatie van de punten op de pagina's van Alina en Jolien met wat leuke screenshots erbij waarbij ik geprobeerd heb om via de (ondertiteling in de) screenshots ook wat extra informatie te geven. Zo vind ik het bijvoorbeeld mooi hoe in de eerste screenshots Alina doodleuk vrij onopvallend zegt dat ze verwacht had dat zij het hoogste bod zou hebben terwijl Jolien juist vrij opvallend zichzelf als onschuldig neerzet. En ook de laatste screenshots vormen een leuk en interessant contrast. (Waarbij ik de teruggetrokken houding van Alina zeker ook verdacht vind.)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2020, 15:02:28 »
Dank voor het werk.  ::ok::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2020, 15:44:34 »
Wederom prima werk, Heinz!  ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2020, 15:47:49 »
Mooi overzicht, zoals altijd! Dan stap ik nu maar definitief in de onlogische-wenstunnel van Bart.  ::)
Al bedenk ik me plots dat ik Christian nooit heb overwogen, dus die ga ik nog eens goed analyseren.

Alina en Jolien hebben voor mijn gevoel beide te onlogische dingen gedaan voor een mol. Iedereen heeft veel onmolse acties gehad, maar sommige vind ik nog uit te leggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2020, 15:51:36 »
WAUW! Bedankt Heinz! Dit doet mijn vermoeden dat het Alina is nog meer bevestigen. Bedankt voor het overzicht!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Alina versus Jolien
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2020, 16:09:59 »
Mijn molpunten:

1.1. Vrijstelling: Alina, biedt het meeste voor de vrijstelling.
1.2. Groepsfoto: gelijk (opdracht slaagt).
1.3. Klok Luiden: Alina, valt van de aqua speed en wil de klok luiden als nog niet iedereen op het eiland is.
2.1. Doos van Pandora: gelijk (geen van beide wil in de doos kijken).
2.2. Vradeto trappen: toch een voorkeur voor Alina omdat ze vaak de verkeerde keuzes maakt (Jolien heeft enkel invloed op het armworstelen).
2.3. De Trouw: Alina: verliest €1000 tegenover €500 voor Jolien.
3.1. Raft race: gelijk, beiden willen het nadeel voor het andere team.
3.2. Graven & Feta beelden: Jolien vanwege het feit dat zij geen voorwerpen juist weet te zetten en wil  afkloppen hoewel niet alles juist staat.
3.3. De Minotaurus: lichte voorkeur voor Jolien omdat ze de anderen opjaagt waardoor hun hartslag hoger wordt.
4.1. Syntagma Plein: Alina (Jolien haalt het maximum binnen en was ruim op tijd).
4.2. Calorieën race: gelijk (opdracht slaagt).
4.3. Parachute Ondervraging: gelijk (beiden houden het bij hun leugen).
5.1. Paparazzi: Alina (Jolien weet Salim wel een goede foto laten trekken).
5.2. Blind rijden: Alina: rijdt de poort van €500 omver en komt in de x0-zone terecht (maar haar actie lijkt subtieler dan die van Jolien).
5.3. Vuurwerk: Alina, tenslotte is haar vuurpijl afgeschoten (wat de mol graag wil).

Stand: 8-2 voor Alina.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 18:35:48 door Luc »