Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo  (gelezen 9148 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #40 Gepost op: 14-04-2020, 23:12:08 »
Wat is gesluikstort trouwens?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #41 Gepost op: 14-04-2020, 23:21:40 »
Wat is gesluikstort trouwens?
In ned is dat vuil storten op n plek waar t niet mag. Lijkt me in Belgie hetzelfde

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2020, 23:52:48 »
In ned is dat vuil storten op n plek waar t niet mag. Lijkt me in Belgie hetzelfde
Ook het buiten zetten van huisvuilzakken op andere momenten dan toegestaan valt hier onder.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #43 Gepost op: 15-04-2020, 20:59:19 »
Ook het buiten zetten van huisvuilzakken op andere momenten dan toegestaan valt hier onder.

In dat geval heeft iedereen dat weleens gedaan. Al is het maar omdat je vergeet dat ze na Pasen de kliko's een dag later komen legen. :(

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #44 Gepost op: 16-04-2020, 00:07:47 »
In dat geval heeft iedereen dat weleens gedaan. Al is het maar omdat je vergeet dat ze na Pasen de kliko's een dag later komen legen. :(
Het gaat er wel om wat de kandidaten hebben ingevuld. Ik neem aan dat ze hier alleen Ja zeggen als ze zoiets ook bewust hebben gedaan. Iedere peuter zal ook wel eens in het zwembad geplast hebben, maar dan zou je op deze vraag toch ook niet Ja zeggen als je het verder nooit hebt gedaan.

Offline pietje1360

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #45 Gepost op: 17-04-2020, 09:14:55 »
In deze opdracht speelt
Dorien voor 100 euro, waarvan 100 binnen, dus 0 verlies.

Christian voor 300 euro, waarvan 100 binnen, dus 200 verlies.

Jolien voor 700 euro, waarvan 400 binnen, dus  300 verlies

Alina voor 1400 euro, waarvan 750 binnen, dus 650 verlies.

De sleutelpositie is dus deze van alina. Zij kan 1400 euro vd 2500 verdien/verliezen.

Van de 8 vragen tijdens kwis en 4 vragen besproken in auto blijkt dat alina slechts 3 keer op 12 geld kon verdienen. Als mol is het dus zeer goed gespeeld, maar de verkeerde vragen op het verkeerde moment.

Bart (Als mol) zou deze vraagvolgorde als mol zeker proberen te voorkomen.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #46 Gepost op: 17-04-2020, 10:46:48 »
Dank Pietje! Dit wilde ik dus ook hele tijd aantonen!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #47 Gepost op: 17-04-2020, 11:09:49 »
Mooi overzicht! Toch weer verdacht van Alina, ondanks dat ze het meeste geld heeft meegenomen.

Waar het dus vooral om gaat is de vraag: hoeveel geld laat je liggen?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2020, 12:13:04 »
Bart (Als mol) zou deze vraagvolgorde als mol zeker proberen te voorkomen.

Goed punt!

Ik had de streep door Bart al bijna weer uitgegumd, maar die ga ik nu dus mooi laten staan.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #49 Gepost op: 17-04-2020, 12:24:24 »
Bart (Als mol) zou deze vraagvolgorde als mol zeker proberen te voorkomen.
Wat hij ook wel geprobeerd heeft, bij de voorlaatste vraag. Alleen bij de laatste vraag is niet te zien of hij wel of niet voor was, er zaten al 4 mensen in de auto op dat moment. En bij alle overige vragen zou ik hem niet willen afstrepen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2020, 14:17:55 »
Mooi overzicht! Toch weer verdacht van Alina, ondanks dat ze het meeste geld heeft meegenomen.

Waar het dus vooral om gaat is de vraag: hoeveel geld laat je liggen?  ::vergroot::
Hoeveel geld je laat liggen hang voornamelijk af van hoeveel vragen je (van tevoren) met Ja heb moeten beantwoorden. Daar heb je zelf geen controle over. Alina kon dus per definitie heel weinig opbrengen, aangezien ze kennelijk maar op 3 van de 12 vragen Nee heeft gezegd (heb dit niet zelf uitgezocht). Ook zou je niet in absolute cijfers moeten kijken maar relatief. Dan hebben de meeste kandidaten ongeveer de helft laten liggen.

Wel opvallend dat hoe meer kandidaten er iets te zeggen hebben over de vragen, hoe vaker er nee op kon worden gezegd. Zegt misschien iets over Bart als Mol (hij wou ook per se deze rol).
Die vraag over het gerecht terugsturen viel mij erg op. Deze werd door Bart doorgedrukt en beide dames moesten hiervoor drinken. Kosten: €400.
Ook is het opvallend dat een advocaat niet weet wanneer iemand mag stemmen. Hier moet Dorien het verlossende woord spreken.

Verder is het interessant om te kijken welke ronde er het meest verdiend kon worden per vraag.
Ronde 1: 4 x €50 = €200
Ronde 2: 3 x €100 = €300
Ronde 3: 2 x €200 = €400
Ronde 4: 1 x €350 = €350

Ronde 3 valt er het meest te verdienen in juist in deze ronde drukt Bart er zijn (foute) mening door.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2020, 15:38:28 »
In ronde 3 was trouwens het meest te verdienen he ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2020, 18:54:32 »
In deze opdracht speelt
Dorien voor 100 euro, waarvan 100 binnen, dus 0 verlies.

Christian voor 300 euro, waarvan 100 binnen, dus 200 verlies.

Jolien voor 700 euro, waarvan 400 binnen, dus  300 verlies

Alina voor 1400 euro, waarvan 750 binnen, dus 650 verlies.

De sleutelpositie is dus deze van alina. Zij kan 1400 euro vd 2500 verdien/verliezen.

Van de 8 vragen tijdens kwis en 4 vragen besproken in auto blijkt dat alina slechts 3 keer op 12 geld kon verdienen. Als mol is het dus zeer goed gespeeld, maar de verkeerde vragen op het verkeerde moment.
Mooi overzicht! Toch weer verdacht van Alina, ondanks dat ze het meeste geld heeft meegenomen.

Waar het dus vooral om gaat is de vraag: hoeveel geld laat je liggen?  ::vergroot::

Vreemd dat dit van Alina mols wordt gevonden en het gedrag bij de Minotaurus opdracht van Bart als onmols wordt gezien. Daar verdient hij 1000  maar er blijft 5000 liggen vooral door het gedrag van Bart die iedereen opjaagt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #53 Gepost op: 17-04-2020, 19:19:14 »
Ik snap de vergelijking niet? Bart is de enige met een plan in die hele opdracht? Dus hoe kan je nu zeggen dat Bart 5.000 euro laat liggen?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #54 Gepost op: 17-04-2020, 19:31:58 »
De sleutelpositie is dus deze van alina. Zij kan 1400 euro vd 2500 verdien/verliezen.
Waarvan ze 750 wint en maar 650 verliest...

Van de 8 vragen tijdens kwis en 4 vragen besproken in auto blijkt dat alina slechts 3 keer op 12 geld kon verdienen. Als mol is het dus zeer goed gespeeld, maar de verkeerde vragen op het verkeerde moment.
Dat is dan meer een verdienste van Bart c.q. de productie...
En als ze, als mol, andere antwoorden mocht geven dan van te voren ingevuld had ze m.i. de laatste vraag (over sluikstorten) ook makkelijk met ja kunnen beantwoorden.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #55 Gepost op: 17-04-2020, 19:33:14 »

En als ze, als mol, andere antwoorden mocht geven dan van te voren ingevuld had ze m.i. de laatste vraag (over sluikstorten) ook makkelijk met ja kunnen beantwoorden.

Dat mocht ze niet. Gilles zei in de voice-over dat de antwoorden dezelfde waren als ze vooraf ingevuld hadden.
klaar voor de strijd

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #56 Gepost op: 17-04-2020, 19:38:30 »
Ik snap de vergelijking niet? Bart is de enige met een plan in die hele opdracht? Dus hoe kan je nu zeggen dat Bart 5.000 euro laat liggen?
Door de anderen zodanig op te jagen dat ze allemaal een moment van rust nodig hebben om hun hartslag omlaag te krijgen wat niet lukte.....

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #57 Gepost op: 17-04-2020, 19:44:48 »
Dat mocht ze niet. Gilles zei in de voice-over dat de antwoorden dezelfde waren als ze vooraf ingevuld hadden.
Zo had ik 't ook bekeken, maar dan zie ik niet wat Alina, als mol, daar dan goed gespeeld heeft, ze had immer nul invloed op de vragen.
Wellicht alleen dat ze voor elkaar kreeg dat ze 't langst kon blijven zitten, maar dan pakte dat bij de laatste vragen wel verkeerd uit.
Zou je als mol er dan niet juist op gebrand zijn 't alsnog weg te spelen bij de evenwichtsbalk?
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 19:46:23 door WillempieW »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #58 Gepost op: 17-04-2020, 20:19:04 »
Vreemd dat dit van Alina mols wordt gevonden en het gedrag bij de Minotaurus opdracht van Bart als onmols wordt gezien. Daar verdient hij 1000  maar er blijft 5000 liggen vooral door het gedrag van Bart die iedereen opjaagt.

Terecht punt ::ok::

ik denk dat dit komt omdat de meesten mensen ondertussen wel stevig in hun eigen tunnel genesteld zijn. Alina die de bel luidt, Jolien met 1000 bij de BV, om er maar snel even 2 te noemen. "Bij mijn mol was het met een bewust doel natuurlijk maar bij jouw mol kon het niet kandidaatser dan dat het ging." Ach, ik hou er wel van en doe er ook gretig aan mee. Zo test je immers elkaars argumenten en beredeneringen.

Omdat DeMol heeft laten zien dat een mol ook gewoon een opdracht mee kan/mag/moet doen zonder noodzakelijk te mollen, hou ik liever de focus op manipulatie en veel geld uit de pot houden.

Zoals bijvoorbeeld Bart veel doet  ::hypocriet::

OT:

Ik vond Bart het meest verdacht bij deze opdracht. :P

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #59 Gepost op: 17-04-2020, 20:23:01 »
Vreemd dat dit van Alina mols wordt gevonden en het gedrag bij de Minotaurus opdracht van Bart als onmols wordt gezien. Daar verdient hij 1000  maar er blijft 5000 liggen vooral door het gedrag van Bart die iedereen opjaagt.

Dat vond ik ook verdacht van Bart hoor.  :)


Ronde 3 valt er het meest te verdienen in juist in deze ronde drukt Bart er zijn (foute) mening door.

Interessant punt!  ::ok:: Zowel Bart als Alina verdacht hier, denk ik. Bart door het uitzoeken van de vragen en Alina die blijft zitten. En die volgens mij ook niets in ronde 3 heeft bijgedragen?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)