Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo  (gelezen 9145 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #60 Gepost op: 17-04-2020, 21:49:11 »
In ronde 3 was trouwens het meest te verdienen he ;)
Dat zei ik toch in de post hiervoor? Wat is jouw punt hier?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2020, 22:02:03 »
Ik heb nog eens goed over deze opdracht nagedacht. In de laatste ronde(s) zijn er nog weinig kandidaten over. Je hebt dan een vraag nodig waarvan je vrijwel zeker weet dat de kandidaten die nog over zijn hier Nee op hebben geantwoord. Maatwerk dus. In de eerste ronde(s) moet je vragen kiezen waar zo min mogelijk kandidaten Ja hebben gezegd. Ik zie deze afweging niet gemaakt worden.

Ook viel me op dat Jolien beter (strategisch) na wil denken wie er verder moet spelen aan het eind van een ronde. Alina voert als argument aan dat kandidaten die al geld hebben binnengehaald beter kunnen gaan om dit te verzilveren. Dat is toch eigenlijk onzin, want dat geld gaat toch alleen verloren als die kandidaat niet meer over de balk kan lopen.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 22:03:43 door MartinJ »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #62 Gepost op: 18-04-2020, 17:59:21 »
Dat is toch eigenlijk onzin, want dat geld gaat toch alleen verloren als die kandidaat niet meer over de balk kan lopen.

Alina als mol: heeft weinig geld verdiend dus wil blijven zitten.
Alina als kandidaat: wil dat de mol zo snel mogelijk het geld casht zodat het niet verloren gaat.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #63 Gepost op: 19-04-2020, 17:52:48 »
Terecht punt ::ok::

ik denk dat dit komt omdat de meesten mensen ondertussen wel stevig in hun eigen tunnel genesteld zijn. Alina die de bel luidt, Jolien met 1000 bij de BV, om er maar snel even 2 te noemen. "Bij mijn mol was het met een bewust doel natuurlijk maar bij jouw mol kon het niet kandidaatser dan dat het ging." Ach, ik hou er wel van en doe er ook gretig aan mee. Zo test je immers elkaars argumenten en beredeneringen.


Aflevering 1 met 9 kijkende kandidaten vs aflevering zes met 1 meekijkende kandidaat. Klein verschil, maar goed.

On-topic. Het is moeilijk om echt iemand verdacht aan te duiden bij deze opdracht, maar Alina lijkt wel af en toe te liegen, bv of ze gejaagd heeft en over het verhaal in de cel.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #64 Gepost op: 19-04-2020, 18:05:58 »
Aflevering 1 met 9 kijkende kandidaten vs aflevering zes met 1 meekijkende kandidaat. Klein verschil, maar goed.

On-topic. Het is moeilijk om echt iemand verdacht aan te duiden bij deze opdracht, maar Alina lijkt wel af en toe te liegen, bv of ze gejaagd heeft en over het verhaal in de cel.
Hoe bedoel je liegen? Er werd verteld dat de kandidaten/mol niet konden liegen over hun antwoorden dus het lijkt me niet dat ze over de verhalen liegen, maar misschien mis ik iets.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #65 Gepost op: 19-04-2020, 18:14:36 »
Hoe bedoel je liegen? Er werd verteld dat de kandidaten/mol niet konden liegen over hun antwoorden dus het lijkt me niet dat ze over de verhalen liegen, maar misschien mis ik iets.

Je kan natuurlijk gewoon liegen op de vragenlijst die vooraf ingevuld wordt. Niet te checken of jij wel eens in n zwembad hebt geplast bijv

Ze konden niet liegen tijdens de opdracht .. want dat was nav de ingevulde vragenlijst. Maar op de vragenlijst zelf kan je of de mol oorspronkelijk dus wel liegen natuurlijk.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #66 Gepost op: 19-04-2020, 18:30:29 »
Aflevering 1 met 9 kijkende kandidaten vs aflevering zes met 1 meekijkende kandidaat. Klein verschil, maar goed.
..

En daarmee onderschrijf je precies mijn punt ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #67 Gepost op: 19-04-2020, 18:32:28 »
Je kan natuurlijk gewoon liegen op de vragenlijst die vooraf ingevuld wordt. Niet te checken of jij wel eens in n zwembad hebt geplast bijv

Ze konden niet liegen tijdens de opdracht .. want dat was nav de ingevulde vragenlijst. Maar op de vragenlijst zelf kan je of de mol oorspronkelijk dus wel liegen natuurlijk.
Ja precies, bedacht ik me later ook. En die mol weet natuurlik ook welke vragen erin komen, dus kan er ook voor zorgen dat hij/zij bepaalde dingen gedaan heeft.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #68 Gepost op: 19-04-2020, 18:42:06 »
Ja precies, bedacht ik me later ook. En die mol weet natuurlik ook welke vragen erin komen, dus kan er ook voor zorgen dat hij/zij bepaalde dingen gedaan heeft.

Als de mol toen al bekend was natuurlijk. Dit kan ook doorheen het selectieproces gebeuren toen er nog niets bekend was.
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #69 Gepost op: 25-04-2020, 22:18:08 »
Gilles: Ik heb nog wel een Bob nodig.
Het valt ook niet mee Gilles.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 22:19:44 door foxhunter »