Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo  (gelezen 9223 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #20 Gepost op: 13-04-2020, 14:13:06 »
Maar waarom laten 4 kandidaten die er bovenop staan, dit de hele tijd gebeuren?  Als je aks kandidaat het vermoeden hebt dat een mol een keypositie wil innemen kun je een keertje denken ik laat het gebeuren en kijk wat er van komt, maar om dat keer en keer toe te staan,dat is echt niet logisch

Maakt voor mij de kans dat Bart de mol is wel kleiner, als de kandidaten klaarblijkelijk een reden hebben om In hem geen mol te zien. En hem dus Zonder tegenspraak de bob laten zijn.

Misschien wil een kandidaat zich niet in de kaarten laten kijken door te protesteren als Bart weer eens een positie inneemt. Hij werd bij de vuurpijlen ook niet echt onder druk gezet, omdat iedereen dacht dat hij toch wel groen zou hebben?

Hij doet het wel slim hoor. De kandidaten hebben geen schijn van kans. Bij de katapult en het vliegveld meteen inhaken op Christian, bij de Minotaurus als enige met een lage hartslag zodat hij wel 2 keer moet, bij de BV vragen wie de boekskes leest, bij de vijfkamp roepen dat hij een snelle is, meteen voor bob gaan. Verder wil hij geen volksvertegenwoordiger zijn, gaat niet parachutespringen, is niet creatief, heeft 2 linkerhanden en houdt van een hapje en een drankje.

Wat zou dit seizoen zijn geworden zonder deze intrigant? ;)

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 13-04-2020, 14:15:25 »
Jolien die zich zelfs een “dat is heel slim” laat ontvallen als ze onder invloed van 5 ouzo’s ietwat wankel verschijnt.
Als Jolien Alina verdenkt, zou ze dat toch niet zeggen? In dit stadium ga je echt niet anderen wijzen op verdachte dingen die je van je mol ziet.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #22 Gepost op: 13-04-2020, 14:19:00 »
Leuk om "I'd never" te spelen om meer over de kandidaten te weten te komen, leuk dat ze daar iets over vertellen. Maar ik heb het totaal niet op alcohol als spelelement inbrengen. Iedereen laat Bart maar weer de sleutelpositie innemen, gelaten bijna. En omdat iedereen deze vragen moest invullen voor aanvang had het ook een hoog poppenkastgehalte dat niemand daaraan refereerde, of het is mooi buiten beeld  gebleven. Of iedereen is die vragenlijst vergeten.
In Nederland beslaat die vragenlijst flink wat A4-tjes. België weet ik niet. Maar ze hebben natuurlijk niet al die vragen als losse vragen gesteld. Ze kunnen hier heel makkelijk een afvink lijst (meer antwoorden mogelijk) van maken. Dan kun je als kandidaat wel denken, wat een vreemde vraag, maar ze vragen toch al het hemd van ieders lijf. Ik heb me een keertje opgegeven voor een spelletjes programma op TV en wat ze dan al niet allemaal vragen en dan zit je nog niet eens in het programma en gaat het niet om jou als persoon.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #23 Gepost op: 13-04-2020, 14:53:51 »
Oh en de museumroof een paar seizoenen geleden was 1 van de beste opdrachten. Alcohol en opdrachten vind ik altijd leuke tv opleveren  ::bravo::

https://www.vier.be/video/de-mol/heb-jij-eigenlijk-broeken-met-zakken-op-de-zijkant

Die zal ik nooit vergeten nee.
Zoals proeven met dieren voor hilariteit zorgen, zo ook de proeven die men aangeschoten en of stomdronken moet uitvoeren ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:02:54 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #24 Gepost op: 13-04-2020, 15:00:21 »
Ik vind persoonlijk die hartjes-smileys geven voor opdrachten met dieren en alcoholopdrachten misplaatst en provocatief overkomen, kun je nagaan. Ieder z'n ding, voor mij een dikke  niet-ok ::niet-ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #25 Gepost op: 13-04-2020, 15:02:38 »
Ik vind persoonlijk die hartjes-smileys geven voor opdrachten met dieren en alcoholopdrachten misplaatst en provocatief overkomen, kun je nagaan. Ieder z'n ding, voor mij een dikke  niet-ok ::niet-ok::

Misplaatst en provocatief que?
Smaken verschillen blijkt maar weer.
Houd ik het wel bij het duimpje omhoog als je dat minder misplaatst /provocatief vindt maar dat zal wel niet het geval zijn?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2020, 15:35:24 »
Ik vind persoonlijk die hartjes-smileys geven voor opdrachten met dieren en alcoholopdrachten misplaatst en provocatief overkomen, kun je nagaan. Ieder z'n ding, voor mij een dikke  niet-ok ::niet-ok::
Kijk los van dat ieder zijn mening kan hebben vind ik deze reactie wel heel erg zwart-wit. Waarom zijn alle opdrachten met dieren en alcohol opeens slecht?

Ik denk dat er zeker nog wel verschil zit tussen de opdrachten. Als je kijkt naar alcohol bijvoorbeeld, bij deze opdracht was dat essentieel. Bij bijvoorbeeld de museumkraak in Zuid-Afrika hebben ze gewoon de kandidaten een vrije avond in de bar gegeven en zijn ze zelf gaan drinken op eigen keuze (was wel de gedachte dat ze dit zouden doen maar in principe geen essentie).

Zelfde met dierenopdrachten. Bij sommige kan ik mij voorstellen dat de dieren daar niet heel prettig bij waren (kippenopdracht mexico bijvoorbeeld). Maar andere opdrachten zijn helemaal niet zo storend, sommige dieren zijn heel sociaal en vinden interactie met mensen juist leuk.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, de kandidaten hadden het zo te zien ook allemaal naar hun zin en het is een leuk spel ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2020, 15:47:23 »
'niet-ok'. Niet meer of minder dan dat. Discussie dierenwelzijn, discussie alcoholmisbruik. Hier niet zo op z'n plaats daarover uit te wijden, maar 'Love-it' hoeft van mij niet. Verder ieders persoonlijke mening of zulke opdrachten leuk zijn binnen opdrachten van de Mol. Komt elk seizoen wel weer even voorbij  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2020, 16:00:36 »
'niet-ok'. Niet meer of minder dan dat. Discussie dierenwelzijn, discussie alcoholmisbruik. Hier niet zo op z'n plaats daarover uit te wijden, maar 'Love-it' hoeft van mij niet. Verder ieders persoonlijke mening of zulke opdrachten leuk zijn binnen opdrachten van de Mol. Komt elk seizoen wel weer even voorbij  ;)

Alcoholmisbruik  ::rofl::

Ik denk dat alcoholmisbruik wel iets anders is dan een avondje wat drinken en fun hebben met vrienden. Dat je geen fan bent van alcohol en alles daarrond, oké. Maar je kan deze proef nu jammer genoeg niet met water doen he  :-X En in Griekenland mocht een proef met Ouzo niet ontbreken
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 16:03:19 door Convans »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 2
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2020, 17:46:04 »
Als Jolien Alina verdenkt, zou ze dat toch niet zeggen? In dit stadium ga je echt niet anderen wijzen op verdachte dingen die je van je mol ziet.

Ach we hebben al wel meer momenten gezien waarin iemand zijn verdenking te duidelijk liet zien of horen , Waar Anderen dan gebruik van maakten. Dus het zou zeker geen slimme zet zijn, maar ook geen unicum.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #30 Gepost op: 14-04-2020, 14:36:59 »
Bart: Die gaat ook op de sossen gestemd hebben he
Christian: Denk het niet
Bart: Denk het wel
Christian: denk het niet
Bart: Wel
Christian: niet
Bart: heeft ze al mogen stemmen?
Dorien: ze mag nog niet eens stemmen he

Bart dus juist eerst verdacht omdat hij deze vraag niet wil kiezen (hij denkt dat Alina al wel gestemd heeft en dus bij deze vraag gaat drinken), de mol weet van te voren wel of Alina wel of niet gestemd heeft denk ik. Maar dan vraagt hij zich af of ze al heeft mogen stemmen, een mol doet dat toch niet? Chrisian juist weel onverdacht?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #31 Gepost op: 14-04-2020, 16:12:34 »
Bart: Die gaat ook op de sossen gestemd hebben he
Christian: Denk het niet
Bart: Denk het wel
Christian: denk het niet
Bart: Wel
Christian: niet
Bart: heeft ze al mogen stemmen?
Dorien: ze mag nog niet eens stemmen he

Bart dus juist eerst verdacht omdat hij deze vraag niet wil kiezen (hij denkt dat Alina al wel gestemd heeft en dus bij deze vraag gaat drinken), de mol weet van te voren wel of Alina wel of niet gestemd heeft denk ik. Maar dan vraagt hij zich af of ze al heeft mogen stemmen, een mol doet dat toch niet? Chrisian juist weel onverdacht?
Na de laatste 'niet' van Christian vroeg Bart hoe oud ze was, 20? Heeft ze al mogen stemmen? Hij wil het over leeftijd en verkiezingen hebben. Christian gaat daarin mee ('ja, 2x'), maar Dorien gooit roet in het eten, want Alina mag niet stemmen, ik denk vanwege haar status? Bart is dan niet zo amused, volgens mij. 'Oké, fine'. Bij de vraag ervoor (over een gerecht terugbrengen) krijgt hij wel zijn zin van Christian, en die levert 0 euro en 2x drinken op. Wie de laatste vraag voor Alina voorstelt is niet te zien, er zitten dan al 3 mensen in de auto.
Bart krijgt in elk geval zijn zin bij vraag 1, 2, 3 en 6. Vraag 1 en 2 leveren 3x50 en 2x50 euro op, als die later gesteld waren hadden ze meer opgebracht. Maar die konden dus niet meer gesteld worden. Vraag 3 levert niets op. Vraag 6 ook niet. Ik vind Bart toch behoorlijk verdacht in deze opdracht.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #32 Gepost op: 14-04-2020, 16:20:49 »
Na de laatste 'niet' van Christian vroeg Bart hoe oud ze was, 20? Heeft ze al mogen stemmen? Hij wil het over leeftijd en verkiezingen hebben. Christian gaat daarin mee ('ja, 2x'), maar Dorien gooit roet in het eten, want Alina mag niet stemmen, ik denk vanwege haar status?

In België zijn er 3 voorwaarden om te mogen stemmen:
- 18 jaar zijn (aangezien de laatste verkiezingen hier in België in mei waren en Alina toen al 18+ was, check)
- In belgië wonen en ingeschreven staan (ik denk check, want anders zou het niet zo bekend zijn dat ze illegaal was. Ze zou dan uberhaupt niet eens mee kunnen doen)
- Belg zijn (ik denk dat ze nog niet officieel Belg is)
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #33 Gepost op: 14-04-2020, 16:57:47 »
Eerst maar eens een overzicht
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 17:05:56 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2020, 17:20:07 »
Overzichtjes zijn altijd fijn. Dank Foxhunter.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2020, 18:21:30 »
Raar dat ze allemaal in een zwembad plassen.  ::niet-ok:: Dat zou traditie zijn? Is dat normaal in België?
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 18:25:59 door Run »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2020, 18:57:56 »
Raar dat ze allemaal in een zwembad plassen.  ::niet-ok:: Dat zou traditie zijn? Is dat normaal in België?

Als kind nooit gedaan?
klaar voor de strijd

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2020, 19:09:09 »
Raar dat ze allemaal in een zwembad plassen.  ::niet-ok:: Dat zou traditie zijn? Is dat normaal in België?

Ik doe dat ook wel eens hoor, is toch alleen maar water wat je plast. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #38 Gepost op: 14-04-2020, 19:57:01 »
Als kind nooit gedaan?
Kan me niet herinneren. Bij ons was dat streng verboden. Wel in zee.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 2 - Ouzo
« Reactie #39 Gepost op: 14-04-2020, 21:54:30 »
Ging toch wel eens per ongeluk als kind. Ook wel eens buiten het zwembad trouwens  ::rofl::