Moeten we dan allemaal maar concluderen dat Alina de Mol is puur omdat ze in deze opdracht het verdachtst is? Dat ontken ik namelijk zeker niet.
Maar daarom ga ik nog niet meteen overstag. Ik vind het echt nog niet zo'n gek idee dat de Mol hier geen voorkennis had (zodat de kansen gelijk waren) en dat Alina wat in de war was.
Ik lees veel goede zaken, maar ik lees ook echt veel zaken die niet echt de feiten weerspiegelen. Dat bedoel ik dus met in bochten wringen. Is niet per se negatief, eerder creatief door sommigen
Welke bochten dan? Ik ben echt van mening dat Bart bij het meest molse kistje stond, en daar het meest molse deed wat je kunt doen. En ik denk ook dat hij door zowel Christian als Alina verdacht werd, vermoedelijk ook door Jolien, en daarom wel als eerste moest. En dat dat ook meespeelde bij de beslissing van Alina om blauw te pakken.
Maar ik denk dat we het erover eens zijn dat dit een prachtige opdracht was, waar je veel kanten mee op kunt!
Kijk dat je probeert Bart in deze opdracht als mols te zien, alle respect voor. Ik heb hier al heel erg veel pogingen gelezen, maar je kan niet om 2 feiten heen:
1. Bart gaat als eerste en heeft zo heel erg weinig invloed op het resultaat (ook al hoor ik hier dat hij het geniaal speelde zodat achter hem maar 1 vrijstelling gepakt zal worden, nee daar heeft hij geen invloed meer op, jammer)
2. Bart werd door niemand gedwongen om als eerste te gaan. Akkoord dat hij even afwachtte, maar hij beslist dan echt volledig zelf om als eerste te gaan zonder in discussie te treden.
Dit zijn gewoon feiten. En als je dan nog Bart hier als mols kan zijn, mij goed. Maar hou wel rekening met deze 2 feiten in je uitleg. Maar als je deze 2 dus in rekening brengt en je kan het nog uitleggen, dan is het creatief en mooi dat de Barttunnel stand houdt