Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes  (gelezen 32904 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[aflevering 7] Opdracht 3 - Koffertjes
« Gepost op: 19-04-2020, 19:54:29 »
Bespreek hier de derde opdracht uit de zevende aflevering.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 01:27:05 door D*N »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2020, 20:45:59 »
Welke koffer wil je hier als Mol openen?

Je wil mensen zonder geldkoffer laten buiten gaan. Dus wat Bart doet is het minst mols in ieder geval, want die zorgt er nu voor dat iemand zijn "vrijstelling" wel wil, maar die gaat met geld buiten lopen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2020, 20:49:37 »
Heerlijke mindfuck

Edit: Bart speelt dit weer als een eindbaas

Wie speelt dit nu geniaal? Alina? Want als ze weet dat Jolien een vrijstelling neemt, neemt ze best geld. Of toch gewoon Jolien en overschat ik hier weeral de genialiteit van Alina?
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 20:57:40 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2020, 20:57:12 »
Wie speelt dit nu geniaal? Alina? Want als ze weet dat Jolien een vrijstelling neemt, neemt ze best geld. Of toch gewoon Jolien?

Daar gaan we nog even over moeten nadenken. Ik kan er nu even geen goede molstrategie uithalen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 19-04-2020, 21:16:24 »
Dan ga ik maar even hardop nadenken. De mol wil dus dat er geen geld verdiend wordt. Dat lukt enkel als er 1 iemand een vrijstelling neemt

Bart gaat als eerste en neemt het geld uit de gele koffer. Hiermee heeft hij 0,0 invloed op het slagen van zijn molschap. Want hij weet dat Jolien de vrijstelling zal nemen en hij weet niet wat Christian en Alina gaan doen. Het enige wat hij kan doen is hopen dat of Alina of Christian de 2de vrijstelling nemen.

Alina wil eerst als laatste, maar als 3de vindt ze ook goed. Als ze ziet dat Jolien haar koffer er nog staat, weet ze heel goed dat Jolien deze gaat nemen. Dus mag ze niet de koffer van Jolien nemen, anders heeft Jolien een kans om de laatste koffer wel nog goed te gokken en de 2de vrijstelling mee te nemen. Ze moet dus een geldbedrag meenemen en liefst het kleinste geldbedrag. Indien het toch nog foutloopt, zorgt ze zo voor minder geld.

Jolien gaat als laatste. Zij heeft ook alle kansen om hier ervoor te zorgen dat er geen geld verdiend werd. Is haar koffer al weg, dan neemt ze gewoon een geldkoffer.

Wat ik nog bijzonder vind: iedereen lijkt Jolien te geloven. Ze geloven dus niet echt in het molschap van Jolien? Aangezien Bart niet op Christian zat, is Bart ofwel zelf de mol, maar dat is weinig geloofwaardig als je deze opdracht analyseert ofwel zit hij op Alina.

Conclusie na deze opdracht, die voor mij verhelderend is. Alina is de mol en speelt dit spel weer briljant  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 21:38:48 door Convans »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2020, 22:08:27 »
"Of had je op 2 vrijstellingen gehoopt?"

Alina kiest eerst voor € 1000 en daarna voor € 500.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #6 Gepost op: 19-04-2020, 22:16:09 »
Het geld is enkel verdiend als de 2 vrijstellingen over blijven? Dus als ze allebei genomen worden, wordt er ook geen geld verdiend?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #7 Gepost op: 19-04-2020, 22:18:55 »
Het geld is enkel verdiend als de 2 vrijstellingen over blijven? Dus als ze allebei genomen worden, wordt er ook geen geld verdiend?

Geen vrijstellingen= pasvragen
1 vrijstelling = geen geld, vrijstelling voor die persoon
2 vrijstellingen =  geen geld, geen vrijstelling en pasvragen voor degene die gingen voor het geld

Zo begreep ik het toch
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #8 Gepost op: 19-04-2020, 22:20:06 »
Geen vrijstellingen= pasvragen
1 vrijstelling = geen geld, vrijstelling voor die persoon
2 vrijstellingen =  geen geld, geen vrijstelling en pasvragen voor degene die gingen voor het geld

Zo begreep ik het toch

1 vrijstelling was duidelijk, maar heb het nogmaals bekeken en de rest vind ik niet duidelijk

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #9 Gepost op: 19-04-2020, 22:22:48 »
Hoe duidelijk wil je het hebben? Alles werd gewoon uitgelegd.  ::vergroot::

Wat een heerlijke mindfuck weer, tussendoor nog een kleine opdracht, echt super!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #10 Gepost op: 19-04-2020, 22:23:39 »
Ik zou denken 2 vrijstellingen = geld + 2 pasvragen voor de personen zonder vrijstellingen. Wat hebben de geldbedragen anders voor zin? Dan zou je net zo goed vier briefjes met "Geld" erin kunnen stoppen in plaats van een bedrag.

Of waren die bedragen gespecificeerd voor het geval dat er iemand de trein zou missen bij de tussenstop? En er dus bijvoorbeeld maar twee koffers genomen werden? (wat natuurlijk de kans op geld wel zou vergroten.... dus de mol wil zeker niet dat er iemand de trein mist dan)
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #11 Gepost op: 19-04-2020, 22:25:04 »
Ja de_witte alleen wordt het niet letterlijk vermeld.

Geen vrijstellingen = geld
1 vrijstelling = geen geld + vrijstelling
2 vrijstellingen = pasvragen voor degene met geld. Maar was dat geld verdiend? Dat weten we niet

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #12 Gepost op: 19-04-2020, 22:26:25 »
ik vind het wel leuk dat ze een van de vrijstellingen bij mij verstopt hebben  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #13 Gepost op: 19-04-2020, 22:32:24 »
Ik ga er dus voorlopig wel van uit dat bij 2 vrijstellingen het geld ook gewoon verdiend wordt. Anders is het idd wel erg makkelijk voor de mol.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #14 Gepost op: 19-04-2020, 22:33:57 »
Ik ga er dus voorlopig wel van uit dat bij 2 vrijstellingen het geld ook gewoon verdiend wordt. Anders is het idd wel erg makkelijk voor de mol.

Nee.. Bij twee vrijstellingen kwamen er 2x2 pasvragen voor de kandidaten die een koffertje met geld hadden gepakt.

Zo moeilijk was deze opdracht toch niet?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2020, 22:34:48 »
Nee.. Bij twee vrijstellingen kwamen er 2x2 pasvragen voor de kandidaten die een koffertje met geld hadden gepakt.

Zo moeilijk was deze opdracht toch niet?

Dat was duidelijk ja. Maar of het geld dan ook verdiend werd, werd helemaal niet gezegd.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2020, 22:35:35 »
Dat was duidelijk ja. Maar of het geld dan ook verdiend werd, werd helemaal niet gezegd.

Alleen geld bij 4 koffers met geld, is allemaal verteld.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2020, 22:37:26 »
Alleen geld bij 4 koffers met geld, is allemaal verteld.

Ik heb het al 2x beluisterd en dat is niet verteld. Als dit klopt dan is dit de minste opdracht van dit seizoen voor mij, helaas.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2020, 22:38:50 »
Als er twee vrijstellingen gekozen worden werd er wel degelijk geld verdiend hoor.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 3
« Reactie #19 Gepost op: 19-04-2020, 22:39:26 »
Als er twee vrijstellingen gekozen worden werd er wel degelijk geld verdiend hoor.

Dan is dit een van de beste opdrachten van het seizoen  ::bravo::