Auteur Topic: De Mol 2021  (gelezen 44673 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #240 Gepost op: 4-03-2021, 16:39:51 »

Is het nu overigens wel weer te zien via de website???
Moet nog even kijken om profiel om te zetten vanuit vier.be

Je vier.be account is al omgezet als het goed is. En uiteraard probeer ik weer alle afleveringen supersnel online te zetten. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #241 Gepost op: 4-03-2021, 16:43:21 »
Op 14 maart is er al een speciale aflevering, gepresenteerd door Gilles Van Bouwel, waarin Gilles De Coster de nieuwe kandidaten komt voorstellen. De finalisten van vorig jaar Alina, Jolien en Bart zullen ook aanwezig zijn.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2021
« Reactie #242 Gepost op: 4-03-2021, 16:46:09 »
Lekker snel al! ::boogie::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Mol 2021
« Reactie #243 Gepost op: 4-03-2021, 17:01:35 »
Oh, OK. Ik weet helemaal niet of dit wel zo leuk is. Nou ja, ik weet wel dat ze er iets gaafs van gaan maken want dat lukt ze altijd. Maar zelf zie ik nog niet echt de meerwaarde hiervan. Ik ben benieuwd. :D
Was ook mijn eerste reactie. Ik moest meteen denken aan The Mole Australia 2, daar was ik niet zo'n fan van. Maar ik weet zeker dat deze makers het veel beter doordacht hebben en dat ze er ongetwijfeld weer iets prachtigs van maken ::bravo:: (en dus bijvoorbeeld rekening hebben gehouden met groepsdynamiek i.p.v. individuele kandidaten door het groep vs. groep of persoon vs. persoon te doen waardoor er geen 10 willekeurige mensen bij elkaar kunnen worden gegooid met allemaal scheve verhoudingen)

Ergens hoop ik misschien nog wel dat we de mensen die het niet worden niet eens leren kennen (ze hun masker op houden of zo), anders ga ik me aan iemand hechten en het hele seizoen balen dat die persoon niet mee mocht doen :P Of dat er, in welk opzicht ook, ergens iets van een 'what could have been' aan blijft hangen (al kan het natuurlijk ook precies andersom uitpakken). Maar dat zou vast een minder tv-product opleveren en zullen ze wel niet doen ;D

Super dat het zo snel terugkomt, ik kan niet wachten :D ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2021
« Reactie #244 Gepost op: 4-03-2021, 17:04:50 »
O dat vind ik wel een leuk idee ja, dat die het niet halen hun masker ophouden. Of is dat alleen maar lulliger als je dan een paar minuten op tv gestreden hebt om mee te mogen doen en het dan niet haalt? ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2021
« Reactie #245 Gepost op: 4-03-2021, 17:56:07 »
Je vier.be account is al omgezet als het goed is. En uiteraard probeer ik weer alle afleveringen supersnel online te zetten. :)
Even gekeken net en is inderdaad omgezet  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol 2021
« Reactie #246 Gepost op: 4-03-2021, 23:33:26 »
Maar als er twee groepen van 10 zijn, dan betekent dat dus dat er in eerste instantie ook twee mollen zijn! Dat moet voor menig molloot een natte droom zijn!  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #247 Gepost op: 5-03-2021, 08:06:25 »
Vliegen ze dan 20 mensen naar locatie waarvan er meteen al 10 naar huis mogen? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De Mol 2021
« Reactie #248 Gepost op: 5-03-2021, 09:31:19 »
De 10 kandidaten (groen?) denken zeker te zijn van hun plek, maar enkele zullen worden vervangen door kandidaten in pak (oranje?). Zul je zien dat de mol een van degene is die van oranje op groen gesprongen is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol 2021
« Reactie #249 Gepost op: 5-03-2021, 09:49:37 »
Vliegen ze dan 20 mensen naar locatie waarvan er meteen al 10 naar huis mogen? ::hypocriet::
Denk dat ze sowieso het aantal mensen dat in Duitsland is geweest, hebben beperkt toch? Elke persoon extra in "de bubbel" is weer een extra zorg.

Maar als er twee groepen van 10 zijn, dan betekent dat dus dat er in eerste instantie ook twee mollen zijn! Dat moet voor menig molloot een natte droom zijn!  :P
::rofl:: ::rofl:: nou hebben we die theorie ook gehad, kunnen we die ook afstrepen. Nu het Charlotisme nog :P Maar als er werkelijk 2 groepen zijn samengesteld, waarin 2 mensen hebben gehoord: jij bent de mol, is het wel erg lullig als je een van die 2 mollen bent. Of ze beginnen met deze selectie met 20 potentiële kandidaten in een loods op geheime locatie en daarna wordt de mol aangewezen uit de 10 mensen die deze twist overleven. Het spel begint tenslotte wel vaker een paar weken voor vertrek al.

Ik denk ook dat door de populariteit van de inschrijving (ging toen nog open voor extra plekken), deze twist is ontstaan bij de makers.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 09:52:16 door MollenvangR »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2021
« Reactie #250 Gepost op: 5-03-2021, 12:41:25 »
Denk niet dat ze met 20 kandidaten zijn afgereisd, maar dat deel 1 zich nog afspeelt in België zelf.

Dat er een opdracht volgt waardoor mensen uit het oranje team alsnog de kans krijgen om in het groene team te komen en dus mee gaat naar Duitsland.

Beetje zoals de opdracht met de auto's en het vliegtuig

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #251 Gepost op: 5-03-2021, 13:10:00 »
Zelf denk ik het volgende:

Team groen bestaat uit kandidaten die denken dat ze mee mogen en niets weten van een team oranje en team oranje bestaat uit kandidaten die de kans hebben om toch mee te mogen. Team groen komt pas aan het einde van de eerste opdracht te weten dat ze toch nog niet zeker zijn van deelname aan het programma. Daarna wordt in opdracht 2 in duels of in team vs team beslist wie er mogen meedoen. De aflevering eindigt dan net zoals in 2019 zonder eliminatie.

Of het nu team vs team is of in duels, maakt niet veel uit denk ik. Een goede groepsdynamiek is heel belangrijk dus ze zullen in duels gelijkaardige types tegen elkaar zetten en bij team vs team hebben ze al 2 volwaardige kandidatengroepen met verschillende types. Dus wat het ook is geworden, we hebben al 2 volwaardige kandidatengroepen. Maar het is natuurlijk wel belangrijk hoe ze het doen en dan heb ik misschien wel een voorkeur voor duels, maar team vs team lijkt me ook zeker leuk!

Op 14 maart worden dan de kandidaten van team groen voorgesteld, maar de kandidaten van team oranje blijven tot het einde van aflevering 1 in hun mysterieuze pakken zitten en worden enkel onthuld als ze een plek hebben kunnen innemen.
De rol van de Mol vind ik een moeilijke. Ik denk dat er 2 mollen zijn waarvan dus 1 zal wegvallen. Het lijkt me niet eerlijk als het in een duel Mol vs kandidaat is of bij team vs team de ene groep met een Mol zit en de andere niet.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2021
« Reactie #252 Gepost op: 5-03-2021, 13:32:49 »
Wat een gedoe zeg. ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2021
« Reactie #253 Gepost op: 5-03-2021, 14:06:33 »
Hmm het maakt wel uit of het 1 vs1 duels zijn of groep tegen groep, mits er al een mol gekozen is voor de definitieve selectie naar 10 kandidaten er is. Stel ze hebben dus 9 voorlopig groene en 10 voorlopige oranje kandidaten en 1 mol in team groen.  Dan moet er dus 1 iemand uit oranje tegen de mol, waarbij ik verwacht dat de makers toch wel een voorkeur hebben voor wie er daar verder gaat ::rofl::

Ik heb net als meer mensen hier nog geen idee waar de meerwaarde in amusement zit Met deze twist.

Ik hoop of op echt 10 tegen 10 proef waarbij er vooraf geen mol was, ivm even grote kans voor iedereen om verder te kunnen en dan kun je supporteren voor wie jij het leukst vindt.

Of het volgende scenario. 10 voorlopig definitieve kandidaten( groen ) en 10 mogelijke kandidaten ( Challengers in oranje).  Iemand uit team groen kiest een tegenstander en de Challenger kiest een opdracht uit 5 fysieke opdrachten ( evt als verrassing in enveloppe) en 5 intellectuele proeven.  En in dit geval kun je dus best geen mol bij de 20 vooraf hebben gekozen.

Blijf het een vreemde twist vinden en zie nog niet echt waar9m het nodig zou zijn. Maar laat me graag verrassen.

Update: ik vind het er een beetje op lijken of ze de kijker de laatste selectie ronde willen laten meemaken.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 14:09:34 door Tarbozan »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #254 Gepost op: 5-03-2021, 14:28:41 »
Stelletje paniekzaaiers hier. Hebben de Vlaamse makers ons ooit één keer teleurgesteld? ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol 2021
« Reactie #255 Gepost op: 5-03-2021, 15:08:17 »
Stelletje paniekzaaiers hier. Hebben de Vlaamse makers ons ooit één keer teleurgesteld? ::oink::

Echt precies mijn gedachte ::rofl::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #256 Gepost op: 5-03-2021, 15:16:17 »
Exactly
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2021
« Reactie #257 Gepost op: 5-03-2021, 15:23:09 »
Ja maar dat betekent niet dat we alles op voorhand fantastisch moeten vinden. Ik zaai ook geen paniek en heb er alle vertrouwen in dat het gaaf wordt, ik zie zelf alleen nog niet hoe in de zin van waar de meerwaarde zit. En misschien dat het ::oink:: ::bravo::-effect daardoor voor mij wel extra groot zal worden. :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Mol 2021
« Reactie #258 Gepost op: 5-03-2021, 15:59:44 »
Ik ben heel benieuwd! Het klinkt leuk, maar wel heftig. Ik vond het destijds ook al heftig dat ze in seizoen 2019 aan 30 kandidaten vertelden dat ze over hen nadachten als potentiële mol, en dat er daarvan 20 uiteindelijk niet eens mee mochten doen. Dat is wel heel pijnlijk, vooral als je voor je gevoel zo dichtbij was aan een deelname. Dat zal komend seizoen ook wel weer zijn... maar achja, dat is natuurlijk wel het spel. En het zou erg leuk zijn als een aantal leuke kandidaten die toch bij het niet-team zitten 'geheim' blijven, en opduiken in een seizoen in 2022! 

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol 2021
« Reactie #259 Gepost op: 5-03-2021, 16:01:09 »
Ik kan me ook nog niet goed voorstellen hoe het in zijn werk zal gaan, maar feit is dat de makers van de Vlaamse Mol hun vak meer dan goed verstaan. Het zal dus vast wel goed komen en ik verheug me enorm op dit nieuwe seizoen! Voor molloten is dit toch wel het neusje van de zalm.   ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!