Auteur Topic: De Mol 2021  (gelezen 44666 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Mol 2021
« Reactie #260 Gepost op: 5-03-2021, 16:27:20 »
Ik ben heel benieuwd! Het klinkt leuk, maar wel heftig. Ik vond het destijds ook al heftig dat ze in seizoen 2019 aan 30 kandidaten vertelden dat ze over hen nadachten als potentiële mol, en dat er daarvan 20 uiteindelijk niet eens mee mochten doen. Dat is wel heel pijnlijk, vooral als je voor je gevoel zo dichtbij was aan een deelname. Dat zal komend seizoen ook wel weer zijn... maar achja, dat is natuurlijk wel het spel. En het zou erg leuk zijn als een aantal leuke kandidaten die toch bij het niet-team zitten 'geheim' blijven, en opduiken in een seizoen in 2022!

Bruno uit seizoen 2020 zat destijds tussen de niet-geselecteerden uit 2019, dus het is mogelijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #261 Gepost op: 5-03-2021, 19:27:20 »
Ik vind dit net wel een ‘grote meerwaarde’. We willen steeds verrast worden? Wel dit is voor mij een erg leuke verrassing, deze zag ik echt niet aankomen. Maar meerwaarde zet ik maar even tussen aanhalingstekens, want ik hoef hier eigenlijk geen meerwaarde in te zien.

Wat is de meerwaarde om nog geen mol te kiezen zoals in S7? Geen idee, maar waarom moet er een meerwaarde zijn om iets te doen? Ze doen toch iets om te verrassen en om origineel te blijven?

En lullig voor de kandidaten? Ja en nee. Je weet als je je inschrijft aan De Mol dat je je aan alles mag verwachten.

Ik ben erg benieuwd! De beelden die we te zien kregen van ‘de battle’ leken me echt wel vet.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2021
« Reactie #262 Gepost op: 5-03-2021, 20:07:57 »
Als iets geen meerwaarde heeft kan je het naar mijn mening beter niet doen, want het format van De Mol is van zichzelf al ijzersterk.

Beginnen zonder Mol vond ik absoluut meerwaarde hebben op de manier zoals ze het aanpakten. Prachtig hoe de spanning voor zowel de makers (Gilles die de Mol ging briefen) als de kersverse Mol (de dagboekfragmenten) werd overgebracht!

Maar ik verwacht dus ook wel dat ze deze twist (waarvan we nog niet eens weten hoe het zit) op een dergelijke manier inzetten waardoor het meerwaarde heeft. Ik kijk er erg naar uit. ::hyper::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol 2021
« Reactie #263 Gepost op: 5-03-2021, 21:08:50 »
Op zich vind ik het voor de afvallers ook weer niet megazielig. Anders was je wellicht niet eens geselecteerd, nu is het een beetje hetzelfde als als eerste afvallen, maar dan met 10 man tegelijkertijd. Behalve dan als er een mol afvalt, dan ben je wel een beetje de mix tussen Roeland Fernhout en Ron Boszhard in het kwadraad.  :P

En gezien alle korte promo's tot nu toe kan het niet anders dan dat ze dit weer geweldig hebben aangepakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol 2021
« Reactie #264 Gepost op: 5-03-2021, 21:54:40 »
En het zou erg leuk zijn als een aantal leuke kandidaten die toch bij het niet-team zitten 'geheim' blijven, en opduiken in een seizoen in 2022!
Ik ben sowieso benieuwd wie er opduiken in 2022, want dat is met de 10e reeks een jubileum  ::vergroot::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #265 Gepost op: 5-03-2021, 21:59:54 »
Hopelijk gewoon weer 10 onbekende Vlamingen  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #266 Gepost op: 6-03-2021, 00:27:24 »
Als iets geen meerwaarde heeft kan je het naar mijn mening beter niet doen, want het format van De Mol is van zichzelf al ijzersterk.

Beginnen zonder Mol vond ik absoluut meerwaarde hebben op de manier zoals ze het aanpakten. Prachtig hoe de spanning voor zowel de makers (Gilles die de Mol ging briefen) als de kersverse Mol (de dagboekfragmenten) werd overgebracht!

Maar ik verwacht dus ook wel dat ze deze twist (waarvan we nog niet eens weten hoe het zit) op een dergelijke manier inzetten waardoor het meerwaarde heeft. Ik kijk er erg naar uit. ::hyper::
Het starten zonder mol in 2019 hebben ze inderdaad weer fantastisch aangepakt door er een soort rode draad van te maken doorheen het seizoen met verschillende opdrachten en andere dingen die hiernaar verwezen. Vorig jaar gebruikten ze de rijke geschiedenis van Griekenland als duidelijke rode draad, dus waarom dit niet deze twist gebruiken als een soort thema voor de rest van het seizoen? Het komt in ieder geval wel goed!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #267 Gepost op: 6-03-2021, 06:12:03 »
Stelletje paniekzaaiers hier. Hebben de Vlaamse makers ons ooit één keer teleurgesteld? ::oink::

+1  ::rofl::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #268 Gepost op: 6-03-2021, 06:30:11 »
Zelf denk ik het volgende:

Team groen bestaat uit kandidaten die denken dat ze mee mogen en niets weten van een team oranje en team oranje bestaat uit kandidaten die de kans hebben om toch mee te mogen. Team groen komt pas aan het einde van de eerste opdracht te weten dat ze toch nog niet zeker zijn van deelname aan het programma. Daarna wordt in opdracht 2 in duels of in team vs team beslist wie er mogen meedoen. De aflevering eindigt dan net zoals in 2019 zonder eliminatie.

Of het nu team vs team is of in duels, maakt niet veel uit denk ik. Een goede groepsdynamiek is heel belangrijk dus ze zullen in duels gelijkaardige types tegen elkaar zetten en bij team vs team hebben ze al 2 volwaardige kandidatengroepen met verschillende types. Dus wat het ook is geworden, we hebben al 2 volwaardige kandidatengroepen. Maar het is natuurlijk wel belangrijk hoe ze het doen en dan heb ik misschien wel een voorkeur voor duels, maar team vs team lijkt me ook zeker leuk!

Op 14 maart worden dan de kandidaten van team groen voorgesteld, maar de kandidaten van team oranje blijven tot het einde van aflevering 1 in hun mysterieuze pakken zitten en worden enkel onthuld als ze een plek hebben kunnen innemen.
De rol van de Mol vind ik een moeilijke. Ik denk dat er 2 mollen zijn waarvan dus 1 zal wegvallen. Het lijkt me niet eerlijk als het in een duel Mol vs kandidaat is of bij team vs team de ene groep met een Mol zit en de andere niet.

Eens met wat je denkt Vermoljoen, ik zou ook verwachten dat het duels worden en dat beide mollen hierbij tegenover elkaar staan. Een context (in welk duel zat de mol?) die je dan het hele seizoen kan meenemen, en 1 van de grote onthullingen wordt in afl 10.
Geweldig toch?

Offline salb

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #269 Gepost op: 6-03-2021, 11:02:24 »
De vermoedelijke eerste opdracht:








Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2021
« Reactie #270 Gepost op: 6-03-2021, 11:14:19 »
Dat ziet er weer tamelijk briljant uit. ;D

Eens met wat je denkt Vermoljoen, ik zou ook verwachten dat het duels worden en dat beide mollen hierbij tegenover elkaar staan. Een context (in welk duel zat de mol?) die je dan het hele seizoen kan meenemen, en 1 van de grote onthullingen wordt in afl 10.
Geweldig toch?

Ik kan me niet voorstellen dat er twee mollen zijn waarvan er één wegvalt. Dat lijkt me echt het zuurste ooit om mee te maken: degene zijn die de Mol had kunnen zijn maar het maar één aflevering was.

Maar ik maak me geen zorgen hoor, geen paniek! ;)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 11:17:51 door Heinz »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2021
« Reactie #271 Gepost op: 6-03-2021, 13:44:26 »
Het ziet er weer goed uit zeg! Ik ben heel benieuwd wat ze er dit keer van gaan maken  ;D

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #272 Gepost op: 6-03-2021, 14:05:09 »
Ik gok zelf dat de mol dan in duel moet met iemand die in het complot betrokken is, een productielid probeert de mol uit te schakelen maar faalt of de mol neemt die plek in van een productielid.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol 2021
« Reactie #273 Gepost op: 6-03-2021, 14:31:27 »
Is dat gifje in dat bijzondere graanveld al in Duitsland? / Heeft iemand een idee of gevonden waar dat is? Dan zijn ze dus in ieder geval in tegenstelling tot wat we dachten met 20 kandidaten naar Duitsland gegaan.

Ik gok zelf dat de mol dan in duel moet met iemand die in het complot betrokken is, een productielid probeert de mol uit te schakelen maar faalt of de mol neemt die plek in van een productielid.
Dat klinkt op zich als een reële optie in het geval we niet zien wie er verstopt zitten in die pakken.  ::jaja::

Mochten we trouwens moeten raden wie er in die rode pakken met helm zitten, dan doe ik vast mijn gok:
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 14:35:55 door MollenvangR »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #274 Gepost op: 7-03-2021, 09:42:04 »
Ik kan me niet voorstellen dat er twee mollen zijn waarvan er één wegvalt. Dat lijkt me echt het zuurste ooit om mee te maken: degene zijn die de Mol had kunnen zijn maar het maar één aflevering was.

Mmja .. misschien wel, maar als het voor de kandidaten geldt, waarom dan ook niet voor de mol? Die weet het dan tenminste op voorhand veronderstel ik. Als de gemaskerde mol niet onthuld wordt, heeft die trouwens nog het perspectief om in een volgend seizoen ingezet te worden (en was dit een test). En dat post-corona!  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2021
« Reactie #275 Gepost op: 7-03-2021, 11:30:05 »
Ik heb alleen de plaatjes in dit topic gezien, dus wellicht zeg ik nu iets heel stoms, maar misschien is er 1 mol, en die doet in beide teams mee (dus geen duel, anders kan dit niet)? En zitten de kandidaten daarom verstopt in een pak?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Mol 2021
« Reactie #276 Gepost op: 7-03-2021, 13:14:59 »
Ik ben super excited voor dit nieuwe seizoen en gelijk een bom van een twist. Aan de ene kant vind ik het een hele enge twist. Eerder hebben ze een vergelijkbaar iets gedaan in The Mole Australia en dat pakte echt belabberd uit. Maar aan de andere kant is dit natuurlijk wel een programma wat mij in ieder geval nog nooit teleurgesteld heeft dus ze gaan er vast iets leuks van maken.

Ik heb alleen de plaatjes in dit topic gezien, dus wellicht zeg ik nu iets heel stoms, maar misschien is er 1 mol, en die doet in beide teams mee (dus geen duel, anders kan dit niet)? En zitten de kandidaten daarom verstopt in een pak?
Ik zou dan denken dat ze iemand van de productie als "tegenstander" ertegenover zetten. Als de mol moet meedoen met beide groepen dan kan je misschien al iets aflezen van de lengte/silhouet vormen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2021
« Reactie #277 Gepost op: 7-03-2021, 14:31:07 »
Kan al niet meer wachten, maar volgende zondag zijn we al zover  ::bravo:: ::bravo::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Mol 2021
« Reactie #278 Gepost op: 7-03-2021, 18:46:13 »
Ik heb eerlijk gezrgd nog nooit de Belgische Mol gekeken.... op welke zender is dat? En als dat net de BRT is, hoe kan ik het dan volgen?

Staan er oude seizoenen op JouwBuis bv.?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2021
« Reactie #279 Gepost op: 7-03-2021, 19:30:59 »
 ::oink::

Je weet niet wat je mist! Downloads zijn er ongetwijfeld te vinden, vraag Brtdm of Arco om raad :)
...óf niet!