Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 12824 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 4-05-2020, 13:32:36 »
Neem hiervan als voorbeeld de beelden van de opdracht met de taart. Alina zegt daarover: 'Ik wilde bij de opdracht staan die het meeste waard was.' Ik weet vrij zeker dat ons kijkers nooit is getoond hoe veel die deelopdracht waard was terwijl wel getoond is hoe veel alle andere deelopdrachten waard waren. Ook viel mij op dat getoond werd hoe Alina tegen Laure een opmerking maakte waarmee ze duidelijk maakte dat ze de gele taart (de juiste) niet als een mogelijkheid zag om te kiezen. Dit zinnetje heb ik vrijwel zeker nooit in de uitzending zelf teruggezien. Deze beelden werden echter samen met beelden die we wel gezien hadden in de uitzending getoond, waardoor die beelden er moeiteloos tussen leken te passen en het dus leek alsof die wel al eerder waren vertoond. Dit is verder ook niet de enige opdracht waarbij zoiets is gedaan meen ik. Toch jammer..
De opdracht met de taart was 1000 euro waard.

Voor de rest ben ik het met je eens. Toen ik deze opdracht in de week voor de ontknoping nog eens terug keek, leek het juist alsof Alina degene was die twijfelde aan de verkeerde taart. We zien wel 'Maar een volle snor vind ik dan wel raar' (waardoor het lijkt alsof ze de goede taart toch wil overwegen), terwijl de subtiele sturing eerder over gel in z'n haar (waardoor zie die taart al uitgesloten hadden) heeft de montage niet gehaald.

Hetzelfde voor de rare keuzes bij het dobbelen. In de montage lijkt het initiatief bij Bruno te liggen, en nu zien we dat het juist haar idee was om twee vrouwen te sturen. Zonde wat mij betreft. Zouden de makers echt bang zijn dat het anders te duidelijk zou worden?
...óf niet!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Aflevering 9
« Reactie #81 Gepost op: 4-05-2020, 13:40:34 »
De opdracht met de taart was 1000 euro waard.

Voor de rest ben ik het met je eens. Toen ik deze opdracht in de week voor de ontknoping nog eens terug keek, leek het juist alsof Alina degene was die twijfelde aan de verkeerde taart. We zien wel 'Maar een volle snor vind ik dan wel raar' (waardoor het lijkt alsof ze de goede taart toch wil overwegen), terwijl de subtiele sturing eerder over gel in z'n haar (waardoor zie die taart al uitgesloten hadden) heeft de montage niet gehaald.

Hetzelfde voor de rare keuzes bij het dobbelen. In de montage lijkt het initiatief bij Bruno te liggen, en nu zien we dat het juist haar idee was om twee vrouwen te sturen. Zonde wat mij betreft. Zouden de makers echt bang zijn dat het anders te duidelijk zou worden?

Waar in aflevering 2 wordt dan getoond hoe veel die taart waard was? Ik kan het zo gauw niet vinden. Van de andere deelopdrachten kun je dat in ieder geval duidelijk in beeld zien wanneer de envelop waarin de speluitleg zit wordt opengemaakt, alleen bij de deelopdracht met de taart is dat niet zo, dus dan lijkt het toch een bewuste montagekeuze geweest te zijn om minder duidelijk te tonen hoe veel die taart nou eigenlijk waard was.. toch jammer, zo blijkt toch maar weer voor de zoveelste keer dat ook bij De Mol de montage niet helemaal te vertrouwen is.  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9
« Reactie #82 Gepost op: 4-05-2020, 13:49:51 »
Hetzelfde voor de rare keuzes bij het dobbelen. In de montage lijkt het initiatief bij Bruno te liggen, en nu zien we dat het juist haar idee was om twee vrouwen te sturen. Zonde wat mij betreft. Zouden de makers echt bang zijn dat het anders te duidelijk zou worden?

Kennelijk wel. Of het initiatief lag toch bij Bruno en de molactie is wat opgepoetst. Het gebeurt nog een keer bij het dobbelen, bij de keuze voor drie personen bij de bal. In aflevering 2 lijkt dit de keuze van Bruno te zijn. Bruno: "We gaan voor drie." Alina: "OK." Bruno: "Ik zeg: we gaan voor drie." Alina: "Ja die twee moeten sowieso al dan hè." Bruno: "We hebben hier al wat geld verloren, we gaan voor 1000, d'office."

Aflevering 9: Gilles: "Salim en Els blijven over maar jullie mogen er nog een derde bij nemen als jullie willen." Alina: "Drie voor 1000... dat zou wel veel goedmaken." Bruno: "We gaan voor drie." Alina: "Ja, OK."

Wat de juiste volgorde van al dit was en wie nu echt het initiatief nam is me onduidelijk.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9
« Reactie #83 Gepost op: 4-05-2020, 15:42:01 »
Net teruggekeken, en hoe krijgen ze het toch voor elkaar dat de slotaflevering elke keer toch superveel emotie bij mij losmaakt, tot drie keer toe vocht in mijn ogen gevoeld.  ::rofl::

Alina heeft het fantastisch gespeeld, maar er waren ook heel veel momenten waarop ze geluk heeft gehad, maar ook een gigantisch dieptepunt, dat vind ik ook goed aan zo'n slot aflevering. Dat ze niet alleen alle "spectaculaire goed gelukte molacties" laten zien, maar ook hoe zwaar het af en toe kan vallen als er iets grandioos goed gaat binnen de groep.

Alina, een schat van een mens heeft twee weken emoties opgeborreld, en komen er dan uit. Daarna nogmaals een half jaar moeten wachten om het niet eens in persoon te kunnen zeggen, maar vanaf een scherm. Dat lijkt me vrij heftig en emotioneel.

Dankjewel Alina, voor een prachtig seizoen.  ::bravo::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 9
« Reactie #84 Gepost op: 4-05-2020, 16:35:19 »
Ik vond dit seizoen wederom helemaal geweldig! Ik onwijs genoten van de opdrachten en de kandidaten.

Aan het begin vond ik Bart onwijs vervelend, maar hoe verder het spel vorderde hoe leuker ik hem ben gaan vinden. Zijn tactiek heeft het seizoen erg leuk gemaakt. Jolien is een fantastische winnares Ik ben ook erg enthousiast over de molkeuze: éindelijk een keer 'het jonge, onschuldig ogende meisje'! Dat leek me altijd al erg leuk, maar nooit werd daarvoor gekozen (zowel in de Nederlandse als de Vlaamse versie niet).

Alina heeft het echt goed gedaan, maar komt qua molacties bij mij wel in de middenmoot omdat er toch wel veel opdrachten onderbelicht bleven en ze wel wat molkansen heeft laten liggen (zoals in de supermarkt en op de balk na het drinken). Voor het eerst sinds jaren had de mol al redelijk snel in het vizier, wat begon bij de reacties op de deelname van de kandidaten. De reactie van Alina was in mijn ogen zó oprecht en met weinig woorden dat ik het verdacht vond, omdat De Mol de laatste seizoenen heeft bewezen dat de gekozen mol onwijs goed kan acteren. En voila!

Ik kijk onwijs uit naar het nieuwe seizoen! Ik kan inmiddels echt niet meer zonder dit programma, net als ik niet zonder WIDM kan ;)

Online Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #85 Gepost op: 4-05-2020, 17:50:55 »
Jammer dat lang niet alle molacties getoond werden mr voor de rest een leuke en aparte slotaflevering. Ik vind Alina een prima mol, wellicht de beste van Vlaanderen tot nu toe.
Ook opmerkelijk dat Jolien 30 op 30 had, daarmee ben je een meer dan verdiende winnares.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #86 Gepost op: 4-05-2020, 18:31:42 »
Ik vond de ontknoping waarbij iedereen weer tegenover de mol zat, leuk gevonden!

Alina was geen topmol als Jan Versteegh, maar wel goed lang onontdekt gebleven door de meesten en de Minotaurus opdracht en het diner met Jolien zijn uitstekend uitgevoerd!

Dank jullie wel molteam van Woestijnvis  ::bravo::
Graven, graven, graven...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 9
« Reactie #87 Gepost op: 5-05-2020, 15:22:00 »
Hebben jullie ook altijd dat je na zo'n afsluitende compilatie helemaal happy bent van allemaal van die lieve, mooie mensen? ::love::
En dat je dan eigenlijk direct wilt gaan roadtrippen, zonnetje erbij, goeie muziek, fijn gezelschap, en een beetje toeren door een buitenland? ;D ::love::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #88 Gepost op: 5-05-2020, 15:32:39 »
Hebben jullie ook altijd dat je na zo'n afsluitende compilatie helemaal happy bent van allemaal van die lieve, mooie mensen? ::love::
En dat je dan eigenlijk direct wilt gaan roadtrippen, zonnetje erbij, goeie muziek, fijn gezelschap, en een beetje toeren door een buitenland? ;D ::love::

Ja en ja ::trots::

En dan kun je zeggen: de mol kijk je om het spel en niet om het land wat als decor dient. Want het dient niet als uithangbord voor toerisme blabla. En toch heb ik wel goesting gekregen voor het Griekenland zoals gezien in de mol. Dus buiten de bekende Griekse eilanden om.

Heb ik ook wel gehad met WIDM series. Een half jaar na het kijken van WIDM 2009 zat ik in Jordanië. Ware het niet voor corona/covid 19 en blijf in uw kot had ik om het even Argentinië, Zuid-Afrika, Mexico of Griekenland me wel wat geleken. De eerste drie al door WIDM, maar door de series van de Mol is het maar herbevestigt wat een mooie landen het zijn.

Dus het is vast meer een bijkomstigheid maar de manier waarop locaties ter plaatse als decor ingezet worden tijdens opdrachten verdient de crew complimenten voor. ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9
« Reactie #89 Gepost op: 5-05-2020, 16:38:56 »
Hebben jullie ook altijd dat je na zo'n afsluitende compilatie helemaal happy bent van allemaal van die lieve, mooie mensen? ::love::
En dat je dan eigenlijk direct wilt gaan roadtrippen, zonnetje erbij, goeie muziek, fijn gezelschap, en een beetje toeren door een buitenland? ;D ::love::

Precies het omgekeerde, ik wordt daar melancholisch van, blij dat het geweest is, jammer dat het afgelopen is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9
« Reactie #90 Gepost op: 5-05-2020, 16:49:09 »
En had trouwens niemand 'Lom ed...' door?
Niemand die de aflevering achterstevoren heeft geluisterd?

Ik ben diep teleurgesteld in ons.


Ja, daar heeft de productie toch een behoorlijk risico op een 'Klaasje van Kruistum' genomen. Maar het is goed gegaan en dus was de triomf voor hen vast zeer groot. En wij als mollenjagers hebben daar inderdaad gefaald.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 9
« Reactie #91 Gepost op: 14-05-2020, 22:14:31 »
Off topic, maar fijn dat deze mooie quote nog eens voorbij komt  ::ok::

Een feestelijk en hartstochtelijk spel, gespeeld met nieuwe en oude vrienden.  ::ok::
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #92 Gepost op: 17-05-2020, 18:36:41 »
Misschien viel ik nog wel het meest van mijn stoel bij Bart die het presteert een teruglopende geldklok te krijgen  ::rofl:: Niet eens een echte molactie dus. Het meest knappe van Alina is dan toch dat ze zich kennelijk zo opstelde dat ze totaal niet verdacht werd, geholpen door haar jonge leeftijd en voorkomen. Het acteerwerk dus, zag verder niet echt memorabele molacties. Weet nooit zo goed wat ik moet denken van die voorbereidingen of bijna gescripte en geoefende toneelstukjes; ik houd er denk ik toch meer van als de Mol enkel het voordeel heeft van wat voorkennis. Met zo'n laatste aflevering laten de makers in ieder geval zien hoe goed ze zijn in dit soort 'mensen'-tv, een passende emotionele afsluiting.

Vind WIDM en De Mol heel leuke programma's hoor, maar ben ook even blij dat ik even wat lucht heb en minder spanning  :P Dan houd ik een volledig/intens seizoen over enkele maanden ook weer vol.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9
« Reactie #93 Gepost op: 17-05-2020, 20:49:55 »
Zooooo gemakkelijk kom je er niet vanaf: er is vanaf 6 mei een Duits seizoen op Sat1 te zien...….ben je tot begin juli onder de pannen. :)