tygo kan met de beste bedoelingen niet de mol zijn. Hij staat bijna nooit op sleutelposities, afgezien in het sleutelbos, maar iedereen zou kunnen zien wat hij doet. En in het theater wordt het gevouwen briefje gevonden. Als er 4 kandidaten in het theater zouden zijn, wat kan dan een reden zijn om een kaart op te vouwen en te verstoppen. Ik kan er geen bedenken...
En toch ging het ergens mis in dat Sleutel Bos, want ze hebben niet al het geld bemachtigd. Verder is de enige positie die hij gemist heeft die op Elba, ja een belangrijke positie, maar in principe staan alle opdrachten qua molacties gelijk aan elkaar. Immers je kan als Mol niet zeggen dat je bij één opdracht ter waarde van bijvoorbeeld 10.000 euro gaat mollen en bij alle andere opdrachten van 1.000 dat niet gaat doen, omdat je al 10.000 hebt vernietigd.
Dus wat betreft sleutelpositie vind ik dat geen correct argument. Sterker, als je refereert naar de luiken, dan stond Ron ook niet in het dorp. Maar hij werd wel massaal verdacht door de kijkers. Nikkie pakt de heli-envelop, maar wordt nu nog steeds verdacht. Hoe kan het dan zijn dat dit juist de argumenten zijn om Tygo af te strepen, maar die andere twee niet?
Dat van dat gevouwen briefje is echt totaal geen issue. Welke debiele Mol gaat zo'n briefje pakken, het vouwen en weer terugleggen? Ik denk serieus dat dit expres gevouwen is door de productie om dit soort discussies op te werpen.