Bij sleutelbos kwam ze vroeg los en dankzij het uitzoekwerk hier blijkt dat het geld (veel geld)dat ze doorgaf bij de juiste kandidaten kwam.
Ik kwam juist tot de conclusie dat Peggy tot de verdachten behoort hier. Ten eerste al vanwege haar positie als doorgeefluik. En ten tweede omdat de ontbrekende 350 euro (naast de 250 van Ron en 100 van Jeroen, die bekend zijn) van de paaltjes afkomstig moeten zijn geweest van Tygo (100), Jeroen (100), Peggy of Horace (100) en Patrick of Nikkie (50). Als niet alles nog op de paaltjes hing maar er ook geld onderschept is, is Peggy samen met Tygo hier vanwege de doorgeefpositie het meest verdacht.
Ze gooide fakkels op de rand, deze hadden net zo goed in de ton kunnen vallen.
Maar ze stond wel (samen met Patrick) bij de enige deelopdracht waar met een beetje geluk nog wat te mollen viel. Dat was bij de andere deelopdrachten nauwelijks te doen.
Ze beschreef haar schilderij perfect zelfs toen Patrick het gesprek wilde afbreken gaf ze nog even snel door dat er een hond opstaat.
Bakske met stro, rode mutsen en een nauwelijks zichtbare ezel zijn niet bestaande of dubieuze elementen in haar beschrijving, die het er niet makkelijker op maakten het schilderij te vinden. De hond had Jeroen zo nauwkeurig beschreven (vgl. origineel en schillderij Peggy), dat ze die moeilijk niet kon noemen. Maar ze benoemde niet een paar opvallend goed gelijkende kenmerken van de hond die Jeroen blijkbaar wel had doorgegeven.
Bij follow the money zei ze "alleen oud mollen die nog niet geweest zijn", dat maakte de keuze beperkter.
Geef ik je gelijk in. Met de aantekening dat het nog steeds niet helemaal zeker is of dit nou een alles-of-niets opdracht was of niet. Zo ja: dan was het kwaad al geschied, want haar suggestie voor Jon was fout. Zo nee: dan deed Peggy hier gewoon een goede suggestie.
Bij stuk voor stuk trekt ze de verkeerde volgorde in twijfel en bij routebeschrijving zit ze achter het stuur en heeft nergens invloed op.
Bij Stuk voor Stuk is zij de eerste die zich afvraagt of puzzelstuk 4 wel past. Toen iedereen daar in meeging, werd de opdracht al gauw onhaalbaar. Dan kun je later nog wel een keer een verkeerde volgorde in twijfel trekken, lijkt me juist slim als Mol.
EDIT: we weten bij Routebeschrijving niet hoe de verdeling tussen Peggy en Patrick tot stand is gekomen. Misschien stond Patrick haar gewoon niet toe de telefoon te nemen, en moest ze genoegen nemen met het stuur. Hij verdenkt haar immers. Wel zagen we Peggy er her en der doorheen kakelen, tot ergernis van Nikkie.
Volgens mij wordt ze verdacht in beeld gebracht vooral in de eerste afleveringen.
Ik heb geloof ik maar op één moment gedacht dat ze verdacht in beeld kwam, en dat was bij Steenrijk. Toen Nikkie haar zo prees en de camera inzoemde op de voorbijgelopen gouden stenen. Waren er nog meer van dat soort momenten?
[EDIT] Ik schiet nu erg in de verdediging, maar ik ben zelf ook nog niet overtuigd van Peggy.