En toen zat het erop.
Ik zal nog even de uitleg van #10 doen & de stand updaten en plaatsen.
Vergeet niet op de beste (of minst slechte) 3 raadsels te stemmen. Mocht dit een vervolg krijgen.
Oplossing & Uitslag Raadsel 10Zoals beschreven was het geplaatste raadsel zelf een rode haring (oftewel, pure afleiding).
Het is verder een bestaand, en relatief bekend, raadsel - dus los die zelf ook nog gerust op.
Wat scherpe ogen echter wellicht opviel was dat het lettertype in m'n gehele post een stuk groter was dan anders. In tegenstelling tot normale posts, had ik ineens vrijwel alles op size-12 gezet. Dat was om enigszins te camoufleren dat het woord 'geldzakken' iets groter was, namelijk size-13. Kijk maar terug: het is een fractie groter.
Oftewel, er moest worden gezocht in het overzicht van mollen &
geldzakken in seizoen
13:
https://www.wieisdemol.com/widm13-overzicht-molgeldzak .
Dat zijn een hoop plaatjes, dus waar dan?
Naja, de dief was ene Anita. Die zat niet in seizoen 13 (man, nog een rode haring)... maar wel Tania, waarbij de namen anagrammen zijn.
De naam Anita was zelf ook aangegeven als size-12. Onnodig toch, aangezien de hele tekst dat verder al was? Behalve dat het hint-icoontje achter haar 12e afbeelding van boven stond. Maar honestly: dat deel was totaal niet nodig. Het draaide vooral om de combinatie geldzakken + 13. Waarbij het volgens bergen hielp om Anita = Tania te zien. Als je daar was, dan was het snel genoeg gevonden.
Hell, zelfs Tania achterhalen was niet eens nodig, omdat het desbetreffende plaatje iets uit het lood is geslagen (hij is iets hoger uitgelijnd, vanwege onbedoelde technische redenen).
Deze is slechts 2x opgelost (naja 3x eigenlijk, ook door Starlight, die hiervan niet de oplossing wist).
1. vloeistof (5p)
2. Pac (4p)
3. -
4. -
5. -
Dat maakt de eindstand als volgt:
Eindstand:1. Squirleon (37 punten)
2. vloeistof (27 punten)
3. ViWiRu (14 punten)
4. hetoord (10 punt)
4. Rinusoide (10 punten)
6. D*n (7 punten)
6. Pac (7 punten)
8. B&W (4 punten)
9. Brtdm (3 punten)
9. Jcw (3 punten)
11. Susdus (2 punten)
11. Mollende Moller (2 punten)
Nice job iedereen
Ik had op wat meer activiteit en deelnemers gehoopt, maar het is niet anders.
Vermoed dat een deel vd reden daarvoor is dat de raadsels niet bepaald eenvoudig waren. Ik wilde liever dat het oplossen van een raadsel iets zou oproepen als '
holy shit, ik ben een genie ', in plaats van dat je er gewoon extra tijd tegenaan kon gooien, of alle opties kon uitproberen. Maar misschien is het concept daardoor te ontoegankelijk geworden.
Zat eergister ook te overwegen dat het misschien interessant was geweest om de puntentelling overboord te gooien, en er een coöperatief spel van te maken. Bijvoorbeeld dat ik geen 'hint gevonden'-afbeeldingen zou plaatsen, maar dat een gezamenlijke gok kon worden gedaan over de oplossing. Waarbij na elke foute gok een hint zou worden gegeven, en bv 3x of 5x per raadsel kan worden gegokt.
Maar dunno, denk dat dat té afwijkend was geweest om wel een succes te zijn.
Anyway, ik hoop dat een deel het wel leuk vond, evenals de variatie in type raadsels.