Ik zat nog eens goed te kijken, en toen viel mij het volgende op:
Als Peggy en Patrick bij het terras aan het ravijn zijn aangekomen beginnen ze meteen over een -200 bord dat ze zien beetje aan de zijkant, duidelijk in het camerashot te zien. Zij staan echter al direct naast het bord dat later door Patrick geopend zal worden met de bezem. Je kan het zelfde soort spandoek dat aan de muur hangt herkennen, en als je goed kijkt zie je de zijkant van het bord dat aan het raam bevestigd is. Zijn ze heel blind, of erg gefixeerd op iets anders? Zeker Peggy zou toch redelijk goed zicht moeten hebben. Nu snap ik ook beter wat Ron en Tygo aan het zeggen zijn, want die snappen er niks van dat ze weglopen terwijl ze net naast een groot rood -200 bord staan.
Ik ben er trouwens behoorlijk van overtuigd dat Peggy wel degelijk de juiste luiken later opent, de luiken waarvan we niet te zien krijgen of die daadwerkelijk rood zijn. Je ziet de verbindingsstrips zitten, die overeenkomen met de andere goede rode luiken. Bovendien klopt het standpunt vanuit het raam t.o.v. het pleintje waarvandaan ze deze luiken waarnemen. Je kan langs Peggy naar buiten kijken en dan zie je de soort kleine stellage die daar staat, eerder ook op camera te zien. Ze zitten sowieso aan de juiste kan van het huis vanwege de aanwezigheid van een ander raam aan de zijkant die ze passeren. Rest eventueel nog dat ze op de verkeerde verdieping zitten. Je ziet dat er door de luiken nauwelijks licht komt, behalve een streep rechtsboven (van binnenuit). Je ziet op een eerder shot (4:21) dat de platen beetje scheef zitten, met links lager (dat is dus rechts van binnen). Dit komt precies overeen.
Derde en vierde luik niet veel verdachts aan de hand, je ziet ook dat ze die openen, zowel met shot van binnen als van buiten. Bij vierde luiken die ze openen zie je wel dat die al beetje dichtwaait en ze dat niet lijken op te merken... Of hier dan verder nog iets mee is. Dus ik zie ze gewoon correct vier luiken openen, waarbij Patrick eentje van buiten doet, misschien dat dat toch echt niet mocht?
Edit:
En nog een toevoeging, maar dat is dan misschien wat raar gemonteerd...? Peggy en Patrick lopen met zo'n vier minuten te gaan bij die bogen met aan hun linkerhand een mooi pand met op de bovenste verdieping rode luiken. Uiteindelijk zullen deze worden geopend door Nikkie en Jeroen. Volgens mij zien ze die luiken niet en gaan ze richting gesloten luiken veel verder, die je kan zie als je door de bogen kijkt. Kijken ze bewust verkeerde kant op (met name Peggy)? En moeten ze dan niet Nikkie en Jeroen kruisen die vervolgens wel die luiken bij de bogen openen? Als je op maps kijkt zie je dat er daar in Pitigliano niet heel veel keuze is qua looproute.