Bij het herbekijken van deze opdracht vielen me twee dingen op:1. Er is eerder opgemerkt dat vooral Peggy een duidelijke mening heeft bij het bepalen van de groepsverdeling ("Ik wil bij de fakkels!"). Echter probeert Jeroen ook duidelijk invloed uit te oefenen op de groepsverdeling en heeft hij merkbare interesse in de fakkelopdracht. Hier een transcriptie:
00:39:40.090 --> 00:39:42.070
Jeroen: Vuur.
00:39:42.100 --> 00:39:45.060
Jeroen: We moeten die fakkels
in die tonnen schieten.__________________
- Even later, wanneer moet worden besloten wie wat doet:
00:40:08.020 --> 00:40:09.170
Peggy: "Ik wil naar de fakkels."
(groep praat door elkaar heen, Jeroen probeert er meteen tussen te komen.)
00:40:09.200 --> 00:40:13.170
Jeroen: "Zullen we… Hey jongens, zullen we even andere groepjes maken dan bij de vorige opdracht? Ellie… Tygo?"
Horace (negeert Jeroen): "Ik ga wel met de fakkels mee."
*biecht Ellie*
00:40:23.120 --> 00:40:25.140
Jeroen: "Dan hebben we weer een beetje
hetzelfde als gisteren…"
00:40:30.030 --> 00:40:32.150
Horace: Ook hetzelfde, maar goed…
Peggy: Nee hoor, dit is een andere combi!_________________
- Jeroen probeert hier (ik denk als mol) controle te krijgen over de groepsverdeling, maar dat lukt hem niet, waardoor hij uiteindelijk niet bij de fakkels terechtkomt.
* * * * *
2. Het viel me op dat we bij het boogschieten alleen van Jeroen zijn eerste schot niet zien. Als Ellie aan de beurt is, zien we dat Jeroen alvast achter haar "in de rij" gaat staan. Na Ellie's gefaalde schot, geeft ze de boog inderdaad ook door aan Jeroen. Vervolgens wordt geknipt naar Peggy in de biecht en in het volgende shot heeft Nikkie de boog ineens vast.
Niet veel later vraagt Horace (?) of iedereen is geweest en horen we Jeroen dat bevestigen. Maar waar is zijn eerste schot dan? We krijgen alleen zijn heroïsche schot te zien, waarbij hij het laatste schild raakt en dus niet zijn misser(s). Dat vond ik wel opvallend, maar ik zit dan ook wel al lange tijd diep in de Jeroentunnel.