Wellicht was ik niet helemaal duidelijk maar volgens mij zeg ik in de eerste quote hetzelfde als jij nl dat het onmols is van Nikkie om niet als eerste het beeld van Dante te fotograferen. Dat terwijl ze wel naar de richting van de kerk (en dus het standbeeld) wijst.
In mijn 2e quote kom ik daar op terug na de opdracht nog eens bestudeerd te hebben en geef ik aan dat de keuze van Tygo ook als kandidaat uit te leggen is.
Ik ben het eens met Uil ( en dat zeg ik ook in mijn quote) dat de kaart met afbeelding van de plaquette van het beeld van Dante niet een overduidelijke bekende plek is en op afstand niet te lezen. Daarnaast was Ron dominant in de keuze van de kaart bij team R&N
Ah ok, ik dacht dat je in je eerste quote nog een andere onmolse actie van Nikkie beschreef, iets met de kerken waar ze wel of niet heen loopt, maar die begreep ik niet helemaal, was wel nieuwsgierig naar je redenering.
Nogmaals, het is juist helemaal niet voor de hand liggend om het onderschrift van een beeld te herkennen. Vrijwel iedereen wekt de indruk de stad niet erg goed te kennen en het beperkt zich tot herkennen van de locatie van opdracht 2 (Piazza della Signoria met de David, wat een echt wereldberoemd beeld is ook) en Ponte Vecchio (ook wel beroemd, en zag Patrick de dag er voor). Als het al zo zou zijn dat ze het plein hebben betreden voor de opdracht langs het beeld, vraag ik me af of ze veel aandacht hebben voor de tekst eronder of Dante erin herkennen. Aan de hand van de ansichtkaart, kan je niet eens weten of het een beeld is, zou ook een gedenksteen aan of in een gebouw kunnen zijn. Ik zou het dus zeer opvallend vinden als iemand bij het begin van de opdracht hier meteen voor probeert te gaan. Zeker voor Nikkie en Ron zou het ook wel botsen met hun kenmerkende onhandige speelstijl.
Enige wat ze wel hadden kunnen doen natuurlijk is die kaart laten zien aan die mevrouw die ze verkeerde kant op stuurt. Maar ook dan kun je je afvragen waarom ze voor slechts 50 euro iets zouden kiezen waar ze voor zichzelf al vrij weinig in herkennen. Dan zouden ze het meer moeten spelen dat ze meerdere kaarten vragen waar het zou moeten zijn. Maar ook dan spelen ze het slimmer dan ze zich tot nu toe hebben laten zien in alle opdrachten.
Ja, het zou als Mol heel handig geweest zijn, maar zeker voor Nikkie en Ron niet te verwachten. (Niet dat ik ze echt dom vind, maar het past dus niet bij hoe ze zich tot nu toe presenteren.)
Op de plaquette staat gewoon de naam Dante, dus het is totaal niet raar of verdacht als je dat koppelt aan het Dante-beeld op het plein waar je staat.
En ze herkennen veel meer van de stad, ze zijn er al een tijdje, een deel is in het Uffizi geweest en allemaal hebben ze de opdracht op het plein gedaan. Tygo noemt ook allerlei locaties waar hij eerder geweest is.
De enige verklaring dat je niet direct naar dat Dante beeld gaat voor 50 euro is dat je kandidaat bent. Als ze de mol was, en het was echt zo gevaarlijk om een plaquette te herkennen was ze wel op het Piazza Pitti plein begonnen, daar kon je prima meteen de 50 euro kaart herkennen die eveneens bij de andere groepjes veel meer waard is.
Het is ook totaal niet raar om voor een 50 euro kaart te gaan, sterker nog, dat wil Nikkie juist steeds doen. En als je weet dat het dichtbij is, is het helemaal niet vreemd. Overigens staan de lokaties ook nog op de achterkant van de kaart, dat kan je als mol ook nog gebruiken om te verklaren dat je weet dat Dante's beeld dichtbij is.
Ik streep niemand weg op 1 actie, maar zeer onmols is dit wel.