Mijn gevoel zegt dat de productie hier een (stevig) handje geholpen heeft...
Ja, het is natuurlijk allemaal erg verdacht
Als je de beelden mag geloven, staan Nikkie en Tygo op het moment dat ze P&P de laatste aanwijzingen geven, stil langs de weg en staat er achter hen een busje waar een man uit hangt. Zijn ze hier al opgevangen door de productie en moeten ze gewoon nog even laatste handje helpen? Acht het redelijk goed mogelijk dat ze niet een precieze eindbestemming hadden (of alleen voor de vorm op papier). We krijgen ook niet goed te zien hoe ze ineens in dat grasveld belanden - inderdaad al zonder telefoon en als Nikkie zich ontdoet van haar hoofddoek. Even goed moeten ze wel de juiste richting de stad uit gaan natuurlijk...
Of ze hebben één bepaald scenario en bouwen een soort zekerheden in om dit te doen slagen. Of er zijn meerdere scenario's waarbij ze beetje schuiven met hoe ze uiteindelijk hun doel bereiken met zaken als een helikopter, dubbele executie, zoektocht en Elba. Moet Rik wel ander tekstje nog oefenen
Maar als Nikkie en Tygo falen, kunnen ze bijvoorbeeld alsnog verbannen worden naar Elba, maar met meer vervelende consequenties. Of degene die als eerste wél juist aankomt (in Pisa) mag naar Elba, ik noem maar wat.
Maar misschien ben ik hier zelf te creatief en ligt het inderdaad meer vast.