Auteur Topic: [Aflevering 6] - Damocles  (gelezen 38858 keer)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #120 Gepost op: 12-10-2020, 12:14:19 »
Dus Damocles mag voor een dag de functie van Dionysius overnemen. Als bv. Jeroen die functie van Tygo overneemt, dan is Tygo Dionysius en geen Damocles.

Heb je überhaupt wel gelezen wat ik er neer heb gezet. Het gaat erom dat de spreuk die Tygo op de spiegel heeft gezet in afl. 1 weer terug komt in de aflevering op één of andere manier.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #121 Gepost op: 12-10-2020, 12:16:16 »
Heb je überhaupt wel gelezen wat ik er neer heb gezet. Het gaat erom dat de spreuk die Tygo op de spiegel heeft gezet in afl. 1 weer terug komt in de aflevering op één of andere manier.
Alweer onvriendelijk.
Ja heb ik gelezen en ik denk dat er een verwisseling wordt gemaakt. Zo simpel is het.

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 12-10-2020, 12:35:30 »
Alweer onvriendelijk.
Ja heb ik gelezen en ik denk dat er een verwisseling wordt gemaakt. Zo simpel is het.

Okay en? Laat anderen ook een keer in hun waarden. Ik snap nog steeds niet wat jou punt is met dit.

Offline Tunnelvisje

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 12-10-2020, 13:28:51 »
@Edgomo ah dank voor de toevoeging! Je hebt gelijk. Goed gezien. Dat maakt het nog interessanter.

Er zijn idd afbeeldingen waarbij Damocles wel een baard heeft. Excuses voor de verwarring.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #124 Gepost op: 12-10-2020, 14:26:04 »

"In iemand anders'  schoenen staan" is geen spreuk. Het is een behoorlijk standaard uitdrukking, een cliché zelfs. Dat maakt de kans op het toevallig verscheidene keren voorbij komen van (een variant op) die uitdrukking des te groter. Ik zoek er vooralsnog dan ook niets achter.
Woosie down?

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #125 Gepost op: 12-10-2020, 14:51:32 »

Okay en? Laat anderen ook een keer in hun waarden. Ik snap nog steeds niet wat jou punt is met dit.

sanmol doe'slief  ::ok::

Ik ben geen moderator laat staan dat ik berichten mag verwijderen, maar als gebruiker van het forum en medemolloot zou ik het prettiger vinden als we vriendelijker met elkaar om blijven gaan. Oke?  :)

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 12-10-2020, 15:36:23 »
Ze hebben het er steeds over dat Napoleon opgesloten zat op Elba, dat is niet waar, hij was weggepromoveerd volgens wikipedia:
"Napoleon
De Franse keizer Napoleon Bonaparte verbleef van 4 mei 1814 tot 26 februari 1815 in ballingschap op Elba, nadat hij voor de eerste keer uit zijn macht gezet was. Hij werd door de geallieerde mogendheden die hem verslagen hadden tot soeverein vorst van dit eiland benoemd en hij mocht een leger van 600 man onder zijn bewind hebben. Hij reorganiseerde het eiland, waardoor de economie er sterk verbeterde. Hij liet tussen de twee eerder genoemde vestingen zijn residentie bouwen, het Palazzina dei Mulini, en in San Martino staat de zomerresidentie van Napoleon, een fraaie villa met uitzicht op de stad. Napoleon heeft zijn - luxueuze - verblijf op het eiland als vernederend ervaren; uiteindelijk, na tien maanden, ontsnapte hij van het eiland en trok met getrouwen terug naar Frankrijk (zie Honderd Dagen). "
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid

Offline de therMOLmeter

• Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
« Reactie #128 Gepost op: 12-10-2020, 16:45:59 »
Hele vragenlijst staat in de spoilertag. Als je een antwoord bij een kandidaat weet, let me know, dan kan ik het aanpassen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opvallend is dat met name de duo's uit opdracht 2 vaak terugkomen. Wanneer iemand (ik zeg niet wie  ;) ) dus bijvoorbeeld volle bak op Ron zat en er toch niet uit ging kan dat komen omdat deze persoon automatisch heel wat vragen op Jeroen heeft gezet (en die zou dan dus de Mol zijn).

« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 18:23:15 door de therMOLmeter »

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 12-10-2020, 17:17:25 »
Natuurlijk was dit héél moeilijk in te vullen als je Tygo/Nikkie verdenkt, want je hebt hun niet meer gesproken na de ontvoering. Toch denk ik dat Peggy echt niet de mol is, want Patrick zat bij haar in de auto en had dat hele gedeelte echt goed moeten hebben als ze de mol was versus Jeroen/Ron.

Edit: Nikkie & Jeroen brengen gastenlijst naar het midden  ::vergroot::.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 17:48:53 door Sanmol »

Offline creno

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-10-2020, 17:53:10 »
Heeft iemand de silhouetten op de plattegrond met napoleon al vergeleken met de silhouetten van de kandidaten die toen op de display stonden met de mol boekjes?

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-10-2020, 18:03:16 »
Dit is trouwens het antwoord bij vraag 5  ;D.

5.   Stelde de Mol voor het puzzelstuk van Sleutel bos na die van Laseren te plaatsen tijdens Stuk voor Stuk?
-   Ja - Nikkie en Ron
-   Nee - Patrick, Tygo, Jeroen en Peggy

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #132 Gepost op: 12-10-2020, 18:18:02 »
De Franse keizer Napoleon Bonaparte verbleef van 4 mei 1814 tot 26 februari 1815 in ballingschap op Elba,
Nee, het is verbanning. Hij moest!

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 12-10-2020, 18:27:48 »
Minus vraag 2 moet dit het zijn:

Oftewel je kan hier niks mee anders dan dat Jeroen of Tygo de meest aannemelijke mol zijn. Tja, als Tygo de mol is dan is het héél duidelijk waarom Peggy en Jeroen door zijn  ::vergroot::.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 18:45:29 door Sanmol »

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 12-10-2020, 18:33:48 »
Hij moest, maar niet als gevangene, hij had twee huizen, mocht bezoek krijgen en had een legertje bij 'm. Bovendien heeft hij Elba gereorganiseerd. Echt niet als gevangene.

Wat vonden jullie van de actie van Patrick nadat hij weet dat hij naar de dubbele executie gaat. Nog even met je mol overleggen over wat er in hun groepje is gebeurt. Zou je volgens mij niet met je mol moeten doen lijkt mij.
Jeroen en Ron zijn totaal niet geinteresseerd over wat er in de andere groepjes is gebeurt.

Ook de blikken van eerst Peggy en Patrick als het Patrick het woord dubbele executie laat vallen. Peggy kijkt naar Jeroen, Patrick kijkt naar Peggy.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #135 Gepost op: 12-10-2020, 18:46:52 »

Oftewel je kan hier niks mee anders dan dat Jeroen of Tygo de meest aannemelijke mol zijn. Tja, als Tygo de mol is dan is het héél duidelijk waarom Peggy en Jeroen door zijn  ::vergroot::.

Dat schema maakt het iets overzichrelijker  ::bravo::

Voor mij blijft er 1 over
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #136 Gepost op: 12-10-2020, 18:53:38 »

Hoe moet ik dit zien? En Nikkie zou ook goed kunnen en Jeroen is het niet want Ron zat vol op Jeroen.
chipsverslaafde <3

Offline Uil

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 12-10-2020, 18:57:47 »
Zat Ron vol op Jeroen? Waar heb je dat vandaan? Zijn biecht was toch juist bewust helemaal vaag gelaten?

Het valt dan te hopen dat de biecht van Jeroen (als hij niet de Mol is) dat hij vol op Nikkie zit, ook klopt en van deze aflevering is. Anders zijn we behoorlijk genept, en kan het stiekem toch Peggy zijn :P

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 12-10-2020, 18:58:54 »
Zat Ron vol op Jeroen? Waar heb je dat vandaan? Zijn biecht was toch juist bewust helemaal vaag gelaten?

Het valt dan te hopen dat de biecht van Jeroen (als hij niet de Mol is) dat hij vol op Nikkie zit, ook klopt en van deze aflevering is. Anders zijn we behoorlijk genept, en kan het stiekem toch Peggy zijn :P

Peggy is het echt niet, want Patrick had al die auto vragen goed moeten hebben.. Hij zat bij haar in de auto en niet Jeroen of Ron.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 12-10-2020, 18:59:51 »

Er was een vraag bij ron waar het antwoord op Jeroen zou slaan.
klaar voor de strijd