Test en executie: Patrick en Peggy allebei op Ron. Patrick verdacht Peggy niet meer. Ze hebben overlegd en samen op Ron ingezet. Peggy deed dat slechter en is dus door.
Is er enige indicatie dat Patrick op Ron zat? Zijn biecht, bijna al zijn vorige biechten en de testvragen in beeld (die tot nu toe nooit gemanipuleerd waren) zeggen toch echt Peggy (wat ook bevestigd lijkt door het interview met Rik (vanaf dag 1 op dezelfde mol, misschien zat ik fout), de biecht van afl 4 (verdenk Peggy al vanaf dag 1) en het dagboek (ik zoek naar houvast om niet met de onzekerheid hoeven om te gaan, heb me te veel door anderen laten leiden).
De enige argumenten die ik gehoord heb zijn dat hij met Peggy wil overleggen (dat kan ook als hij haar verdenkt) en dat hij in aflevering 4 Ron heeft genoemd als iemand die ook verdacht is. Dat is behoorlijk zwak.
Volgens mij omdat ze beide geheel of gedeeltelijk geswitcht zijn naar Jeroen. Toen Patrick afviel wist Ron al genoeg, let maar op zijn reactie. Wel mooi btw dat je de opmerking van Patrick hoorde, was mij nog niet opgevallen.
Dit claimt dat Patrick naar Jeroen is geswitcht? Daar zie ik nog minder indicatie van.
De enige indicatie dat Ron op Jeroen zat is de ene testvraag in beeld. Ik vind dat niet overtuigend bewijs, want de vraag is voor meerdere interpretaties vatbaar, de overige biechten van Ron wijzen een andere kant uit (vooral Nikkie) en er is geen ander bewijs dat Rons verdenking van Jeroen bevestigt.
Ik zag ook ergens de claim (ik kan het citaat niet meer vinden) dat Tygo en Jeroen aan het samenwerken om iedereen van Peggy af te houden. Afgezien ervan dat het er niet op lijkt dat Jeroen op Peggy zit, is er enige indicatie dat Tygo en Jeroen samenwerken?
Het klinkt allemaal als wilde speculatie om maar een andere interpretatie te verzinnen zodat Peggy nog de mol kan zijn.
Ik zal er nog eentje bedenken. Misschien zat Patrick wel op Ellie, gevoed door argumenten van Tygo. Toen Ellie afviel, kwam hij tot de conclusie dat Tygo hem gemanipuleerd had, dus dat hij de mol is. Hij wilde toen Ron ook helpen en wees hem op Tygo, maar Ron geloofde Patrick niet en zette juist vol in op Patrick. Daarom zat Ron zo onrustig na het afvallen van Patrick: zijn mol was eruit.
(Voordat mensen dit onderuit halen: dit is geen serieuze interpretatie, maar geeft alleen aan hoe gemakkelijk het is om verdenkingen te projecteren als je al besloten hebt de beelden niet te geloven.)