Grappig dit. Want als Tygo of Nikkie de Mol is dan is het maar de vraag of die executie zo oneerlijk was. Netto scheelt het dan 1 kandidaat, wat niet veel anders is dan dat een kandidaat een vrijstelling krijgt.
Ik gaf slechts weer wat mij verteld wordt. Zo kijken "gewone"kijkers er tegenaan.
Zelf heb ik sterk de indruk dat er iets is misgegaan deze aflevering. De bezigheden, ketting zagen, van Nikkie en Tygo hebben zeker geen uren geduurd. Mogelijk was het de bedoeling geweest dat er door hen nog iets gedaan had moeten worden en dat dat, misschien door het slechte weer?, niet door heeft kunnen gaan. Dit was wel heel erg mager voor het krijgen van vrije doorloop naar de volgende aflevering.
Ook er ongewoon om dit zo laat in het programma te doen, een vrijstelling en dan ook nog voor 2 personen voor de laatste aflevering.
Vind dit ook echt oneerlijk t.o. de andere 4 dat Nikkie en Tygo zo bevoordeeld zijn. Als je ook nog in aanmerking neemt dat niet allen een gelijke kans hebben gehad om in de Heli terecht te komen. Immers het is niet aangegeven, dat die mogelijkheid er was. Was dat wel gedaan was er een even grote kans geweest om via de Heli de vrijstelling te verdienen.
Ik besef dat de opdracht met de auto's dan een andere draai had moeten krijgen. En ik wil er hier verder geen punt van maken of de MOL nu wel of niet bevoordeeld is enz, enz.
Het gaat mij alleen maar hoe de opdracht is samengesteld en wat de uitkomst daarvan is.
De regie heeft hier een
te grote vinger in de pap gehad om de auto van Nikkie en Tygo naar de Heli te sturen en hen de mogelijkheid te gegeven om te ontsnappen in het fort door een ketting te geven die spontaan brak, ergo zonder veel moeite een vrijstelling te verdienen.
De verhouding tussen de groep van 4 en Nikkie en Tygo is compleet zoek.
Jammer, wat mij betreft.