Ik heb grofweg drie criteria waarop ik een goede Mol zou beoordelen: hoeveel geld iemand uit de pot heeft gehouden, hoe onverdacht hij is gebleven én hoeveel met hoeveel lol en lef hij zijn rol heeft gespeeld. Jeroen is een middenmoot-Mol als het op het geld aankomt (zie bv. de laatste opdracht waar hij onnodig geld binnenhaalt), maar op die andere twee punten scoort hij heel hoog
Hij wist mede met dank aan zijn karakter en tactische zetten zoals het gescheurde briefje, bijzonder onverdacht te blijven. Hij behoort tot de minderheid van Mollen die tot in de finale iemand op het verkeerde been hebben weten te zetten
Dat zijn tot nu toe alleen Deborah, Milouska, Inge, Dennis, Thomas en Jan gelukt (Susan werd wel verdacht door twee kandidaten). Super gedaan dus
En dan de lol die hij erin had. Ik hou van Mollen die gewoon lekker op beeld Mollen en risico's nemen. Het is een brutaliteit die ook maar weinig Mollen zo goed in de vingers hadden. Ik had dit totaal niet verwacht van Jeroen, en mede daarom ben ik extra enthousiast over hem als Mol