Samenvattend denk ik dat de regels als volgt waren:
- Zodra een van de kandidaten het veld betrad mochten de motoren vanaf een punt vertrekken; ze moesten terug zijn op dat punt zodra de kandidaten weer uit het veld waren.
- Met de drone konden de kandidaten zorgen dat ze niet langer dan noodzakelijk in het veld waren.
- Door de afstand die de motoren moesten afleggen vanaf en terug naar het beginpunt zie je dat het nog moeilijk was om bedragen te vinden, pas aan het einde toen de kandidaten langer in het veld bleven werd het makkelijker om de bedragen van de ton af te pakken.
- Als bovenstaande niet het geval is, snap ik werkelijk niet waarom ze niet alle tonnen afrennen, want helemaal naar de laatste ton duurde minder dan een minuut.
Opvallend is:
- Niels die op zijn dooie gemakje terugkomt.
- Merel die niet meer naar Sinan wil luisteren en zegt dat ze dan beter alle tonnen af kunnen gaan.
> Bij beide: daardoor hebben de motoren veel meer tijd om de andere tonnen af te rijden en geld weg te pakken.
Sarah is het minst verdacht. Ze loopt steeds de kortste route van en naar een ton en zorgt daarmee dat ze zo kort mogelijk in het speelveld is. Onverdacht van Sarah is ook dat Sarah en Merel samen naar een ton rennen en ze Merel het geld laat pakken - daarmee krijgt Merel voor de FTM-overzichten extra geld terwijl Sarah dat anders gewoon had gepakt. Als mol zou je dit briefje willen hebben - zodat je extra kandidaats lijkt.
P.s Geld afpakken van een kandidaat vanaf de motor lijkt me -ondanks de podcast- toch echt onhaalbaar, tenzij je die kandidaat eerst frontaal aanrijdt?