Deze aflevering zorgde er wel voor dat ik nog dieper de Tim-tunnel ingezogen wordt. Een paar puntjes die mij nog opvielen:
Titel: "Zelfkennis"
In voorgaande afleveringen heeft Tim al een paar keer zichzelf als verdachte genoemd... Hij was nummer drie op zijn verdachtenlijst en later een keer "Misschien hebben ze het mij nog niet verteld dat ik de mol ben". Is hier sprake van zelfkennis?
Penningmeester.
Tim werd als eerste geopperd om de nieuwe penningmeester te worden. Als mol zijnde is dit zelden gunstig, je wordt steeds in de gaten gehouden. Dus Tim noemde Hadewych. Maar waarom Hadewych?
In het jokerspel van aflevering 3, ondanks dat William al liet zien dat je voor 2 jokers kon gaan, pakte Hadewych gelijk, zonder nadenken, één joker. En ook vorige week rende ze meteen richting de vrijstelling. In een biecht heeft Hadewych al aangegeven dat ze voor de jokers en dergelijke gaat.
Voor Tim als mol is het dan duidelijk dat Hadewych de nieuwe penningmeester moet worden, omdat het zeker is dat zij voor 500 euro de joker aanneemt.
Daarnaast zijn er wel meer punten in deze aflevering waarom ik nog dieper in de tunnel van Tim terecht gekomen ben, maar die zijn hier hoofdzakelijk al genoemd.