Heel lastig in te schatten. Hij haalt inderdaad geld binnen (hij zegt 750, maar dit is volgens mij niet te controleren) maar toch, ik heb een gevoel dat we niet alles van die actie hebben gezien.
Wie zegt dat Daniël geld voor de pot heeft bijgedragen??? Niemand heeft het hem zien inleveren i.i.g.
Even op een rijtje zetten wat we precies zien van Daniël tijdens de Minedup/Quads-opdracht:
- Daniël pakt z'n eerste enveloppe en rent door.
- Daniël pakt z'n tweede enveloppe en maakt 'm open en stopt het geld in z'n broekzak. Hij lijkt minimaal 3 briefjes te hebben (let op z'n vingerbewegingen als hij de briefjes checkt), ik zie paars (250) en geel (100), totaal misschien €450,- ?
- Daniël rent terug naar de tent. Vlak voor hij de tent binnengaat remt hij af en laat hij Janine voorgaan. (Meer mensen in de tent betekent immers meer onachtzaamheid).
- Als Daniël de tent binnenkomt pakt hij een (lege?) enveloppe van zijn rechter hand over naar zijn linker hand, draait hij rechtsom weg uit de mensen en gooit hij de verfrommelde enveloppe op de grond achter de rug van Janine. Hij levert dus helemaal niets in.
- Tegen Tim zegt hij vervolgens: Ik heb €650,- binnengebracht (om nog maar even voor iedereen te benadrukken wat voor een goed 'kandidaat' hij is).
- Later in de biecht noemt hij het bedrag van €750,-, dat door Joep en Paulien ook genoemd wordt.
Maar het geld zit hoogstwaarschijnlijk nog altijd in zijn broekzak. Waarschijnlijk ook het geld van z'n eerste enveloppe (maar dat hebben we niet gezien). Totale bijdrage: €0,00 ...?