Poll

Wie is de mol NIET?  [poll]

Rik
Margriet
Marlijn

Auteur Topic: [poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 49347 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2015, 13:01:51 »
Ik denk dat ik Victor en Marlijn afstreep

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2015, 16:53:33 »
    Wie is de mol NIET?  [poll]
Rik    - 25 (8.4%)
Viktor    - 47 (15.7%)
Ajouad    - 65 (21.7%)
Carolina    - 36 (12%)
Evelien    - 34 (11.4%)
Margriet    - 21 (7%)
Marlijn    - 25 (8.4%)
Martine    - 23 (7.7%)
Chris    - 23 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 122
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2015, 18:58:06 »
Ajouad. Niet alleen doordat zijn (nep)molacties te erg benadrukt worden, maar ook omdat het mij geen type lijkt dat door de crew wordt gekozen als mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Duncton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2015, 22:37:25 »
Ajouad, vanwege het letterlijk naar voren schuiven van Marlijn als penningmeester.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2015, 22:43:38 »
Ajouad, vanwege het letterlijk naar voren schuiven van Marlijn als penningmeester.

En Marlijn voor het (samen met Evelien) nomineren van Rik als penningmeester. (Ook vond ik Marlijn het juist heel goed dan als navigator terwijl de nadruk er op lag dat ze zo chaotisch was.)

En eigenlijk kunnen we Chris ook doorstrepen nu hij door afvallers Pieter en Evelien als verdachte is genoemd.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2015, 12:26:46 »
Eens met jullie.

Opvallend dat wij molloten er wel hetzelfde over denken, ook gezien de stand in de poll. Carolina heeft nog de minste smetjes  :D

Ik heb wel ook steeds de neiging Viktor te noemen die hier ook al 20 stemmen heeft. Hij reageert zo primair... En dingen kloppen niet, zoals Jokergate. En het hiermee ook irriteren van mensen. Hij kan ook zomaar afvallen donderdag vanwege de muzikale hint (loner valt af). Aan de andere kant kan het dan weer horen bij een aanvallende mol, en lijkt Jokergate wel op Envelopgate van vorig jaar.

Bij Rik, Margriet en Martine bespeur ik niks onnatuurlijks. Ze zijn volkomen zichzelf. Zou ik ook graag strepen. Maar ik houd zo weinig over dan he ;)

Offline Newbee

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2015, 13:27:44 »
Mijn stem gaat naar Rik. De boeddhistische bibliotheek gaf de doorslag bij mij na het steeds proberen tegen te houden van kijkers in de galerij. Lijken me geen mollenacties. .

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2015, 09:44:43 »
En Marlijn voor het (samen met Evelien) nomineren van Rik als penningmeester.

Ach nomineren... Als mol wist ze natuurlijk dat Margriet er gebrand op zou zijn die joker binnen te halen.  Dat Margriet zo naar voren zou stappen zat er dik in.
Wat ik interessanter vind is dat Marlijn door Ajouad naar voren geduwd wordt als penningmeester en zij hier niks van wil weten. Ze weet niet hoe gauw ze terug moet stappen en de aandacht op een ander moet vestigen. Pas als Margriet wordt genoemd is ze gerust en kan ze Rik "nomineren".

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2015, 10:02:49 »
Ach nomineren... Als mol wist ze natuurlijk dat Margriet er gebrand op zou zijn die joker binnen te halen.  Dat Margriet zo naar voren zou stappen zat er dik in.
Wat ik interessanter vind is dat Marlijn door Ajouad naar voren geduwd wordt als penningmeester en zij hier niks van wil weten. Ze weet niet hoe gauw ze terug moet stappen en de aandacht op een ander moet vestigen. Pas als Margriet wordt genoemd is ze gerust en kan ze Rik "nomineren".

Zou kunnen. Maar ik denk niet dat je als Mol zo cool bent dat je op een cruciaal moment (ook al gaat het maar om 200 euro, het gaat méér om de eer dat je molplannen goed uitkomen) doodleuk een ander aanwijst omdat je er gerust op bent dat Margriet toch wel gekozen gaat worden.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2015, 14:40:48 »
Zou kunnen. Maar ik denk niet dat je als Mol zo cool bent dat je op een cruciaal moment (ook al gaat het maar om 200 euro, het gaat méér om de eer dat je molplannen goed uitkomen) doodleuk een ander aanwijst omdat je er gerust op bent dat Margriet toch wel gekozen gaat worden.

Klopt, maar in mijn ogen was het risico dat Rik werd gekozen op het moment dat Marlijn haar keuze bekend maakte al bijna nihil. Ze heeft in mijn ogen afgewacht wat de groep deed en toen bleek dat Margriet wel erg vaak genoemd werd kon ze veilig (en weinig overtuigend) met Evelien meepraten. Zo kiest ze niet zelf voor Margriet en blijft ze uit de schijnwerpers.
Waar of niet, ik denk iig niet dat je Marlijn door deze actie uit kan sluiten als mol.

Wat ik ook nog dacht, maar natuurlijk geheel speculatief is :P, is dit:
Art, als hij het penningmeesterschap ter sprake brengt: "Marlijn wordt genoemd". Terwijl alleen Ajouad haar even naar voren duwde. Kon Art hier de mol even in een kandidaats daglicht zetten?  ;) ::vergroot::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2015, 00:21:47 »
Wie is de mol NIET?  [poll]
Rik    - 19 (7.7%)
Viktor    - 44 (17.8%)
Ajouad    - 59 (23.9%)
Carolina    - 20 (8.1%)
Margriet    - 14 (5.7%)
Marlijn    - 42 (17%)
Martine    - 21 (8.5%)
Chris    - 28 (11.3%)

Totaal aantal stemmen: 95

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2015, 00:24:54 »
Rik: DE vertrouwenspersoon van de groep

Ajouad/Marlijn: lijken me te open boeken

Carolina/Margriet/Martine/Chris: de afvallers zaten op hen

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2015, 00:30:40 »
Dat laatste zegt natuurlijk helemaal niks en dat eerste ook niet echt.

Heb gestemd op Viktor (in alles dat hij doet zie ik een kandidaat en geld ophalen bij die lasergame was super onnodig als mol), Chris (de edit wil ons heel graag laten geloven dat hij het is), Marlijn (gewoon) en Ajouad (veel kandidatenacties en toch heel vroeg heel verdacht in beeld gebracht).
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2015, 00:37:46 »
Dat laatste zegt natuurlijk helemaal niks en dat eerste ook niet echt
Je mag dat 'natuurlijk' wel weglaten hoor ::rofl::

Zijn mijn 'regels' waarop ik de mol kies dus ik vertrouw daar zelf volledig op. De intuitie van de kandidaten blijkt seizoen op seizoen super te zijn. En de testbiecht geeft ook super veel uitsluitsel ::ok::

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2015, 00:41:04 »
Later in het seizoen wel ja, maar in het begin is het gewoon een mess qua verdenkingen :P

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2015, 00:45:34 »
Later in het seizoen wel ja, maar in het begin is het gewoon een mess
Nee joh, juist andersom! In het begin haal je er alle info uit. Aan het einde is het pure kolder.

Ik geef je nu al op een briefje dat die veel genoemde kandidaten de finale niet gaan halen. Dus de finalisten zitten dan bij het groepje Rik, Viktor, Chris (uitzondering omdat hij door IEDEREEN genoemd wordt) en voordien gaan Carolina/Margriet/Martine nog afvallen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2015, 00:48:18 »
Viktor, Carolina, Martine, Marlijn, Margriet en Ajouad. Rik/Chris zijn bij mij verwikkeld in een nek-aan-nek race waarbij Rik de voorsprong heeft door molposities, hints in afleveringen en de link met alledrie de afleveringtitels. Dat zie ik qua gedrag en posities minder snel terug bij anderen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2015, 00:51:44 »
Tuurlijk moet je zelf weten waar je op let, maar juist vanwege het feit dat het soms wel en soms niet klopt vind ik het lastig om aan de hand daarvan mensen af te strepen. Geert Hoes wist bijv in afl 1 dat Milouska de mol was maar ging eruit, veel afvallers van 2012 noemden Anne-Marie als (mede)verdachte.

Zijn zo gauw de eerste twee voorbeelden die me te binnen schieten maar ik zou er echt niet vanuit gaan dat als iemand spreidt op 3/4 personen en de mol zit daartussen dat die persoon sowieso veilig is. Je hebt ook nog te maken met het goed of fout beantwoorden van vragen en hoe de anderen dat doen.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2015, 00:58:12 »
twee voorbeelden die me te binnen schieten
Maar volgens mij geen die hout snijden...... inderdaad een oude discussie, gaan we beter niet nog een keertje aan. Ik houd me bij mijn eigen leest; ik geloof dat we deze drie dames zullen zien afvallen in de komende 3 tot 5 weken 8)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2015, 01:02:30 »
Ja leuk, discussies aangaan en niet afmaken :(
Leg me dan uit waarom die voorbeelden geen hout snijden, misschien zie ik dan in dat je gelijk hebt of zo :P

En zou zomaar kunnen dat die drie dames binnenkort afvallen maar dan zegt dat m.i. nog steeds niks hierover ;D