Heel interessant interview. Voornamelijk de volgende vraag en antwoord:
Zit er een gedachte of formule achter een Mol-waardige hint?
Niet zozeer een formule, maar er zijn wel een aantal belangrijke aspecten waarmee we aan de slag gaan. Het is natuurlijk erg moeilijk. Als je een hint geeft die te makkelijk is, dan is iedereen kwaad. Als de een hint daarintegen te moeilijk maakt, is ook iedereen kwaad omdat ze het dan nooit hadden kunnen weten. We weten ondertussen dat bijna elke hint ontdekt wordt, dus we moeten natuurlijk daar heel voorzichtig mee omgaan. We praten ongelooflijk veel en lang over alle hints, want je kunt het bijna niet goed doen. Ook wil je natuurlijk niet vallen in een patroon door dezelfde soort hints te gebruiken.
Als ik dat zo lees, kan ik bijna niet geloven dat ze dan uiteindelijk zeggen: 'Goed, laat ons in aflevering 2 een afleveringtitel geven die iedereen op weg zet naar een combinatie MOL en dan de naam van de Mol.'
Het is gewoon een handleiding geven om te zoeken en er dan een nog makkelijker versie van de 'Case is the Mole'-hint tegenaan gooien. Dus ik blijf er toch vanuit gaan dat hij gevonden moest worden en dat we hem later in een ruimer kader moeten bekijken.