Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - kiezen of delen?  (gelezen 45604 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kiezen of delen?
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2016, 09:09:08 »
Ben ik de enige die deze opdracht niet zo vond? Die codes met kistjes nam veel te veel tijd en was dus eigenlijk niet te doen, haalde heel wat spanning weg imo. Geld pakt toch niemand dus blijft er over: een paar saaie jokers of niks.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2016, 09:30:08 »
Ben ik de enige die deze opdracht niet zo vond? Die codes met kistjes nam veel te veel tijd en was dus eigenlijk niet te doen, haalde heel wat spanning weg imo. Geld pakt toch niemand dus blijft er over: een paar saaie jokers of niks.

Het pakte inderdaad niet goed uit met die kistjes. Misschien was de inschatting dat een kandidaat een cijfercode mee zou nemen voor zijn teamgenoot en dat die daarmee twee vrijstellingen zou pakken om te delen. Als er op de lijsten had gestaan dat de codes voor kistjes waren was dit mogelijk eerder gebeurd.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2016, 09:36:23 »
Interessante gedachte. Zaten er twee vrijstellingen in een kistje? Zijn we er al uit of er verschillende lijsten waren voor de verschillende koppels en wat de verschillen dan waren?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2016, 09:40:33 »
Interessante gedachte. Zaten er twee vrijstellingen in een kistje? Zijn we er al uit of er verschillende lijsten waren voor de verschillende koppels en wat de verschillen dan waren?

Er was een kistje met een vrijstelling voor aflevering 4 + een vrijstelling voor aflevering 5. (Verschillen in lijsten heb ik nog niet gecheckt. Wel is er eerder op het forum een opmerking over gemaakt.)

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2016, 09:48:35 »
Er was een kistje met een vrijstelling voor aflevering 4 + een vrijstelling voor aflevering 5. (Verschillen in lijsten heb ik nog niet gecheckt. Wel is er eerder op het forum een opmerking over gemaakt.)
Er zaten, voor zover ik heb gezien, geen inhoudelijke verschillen in de lijsten. Wel waren de lijsten verschillend: er stonden volgnummers op en 1 lijst heeft een iets andere layout. Ik snap nog steeds de reden niet: een lijstje en dan 4 keer uitprinten lijkt mij simpeler. Maar tegelijk moet ik ook constateren dat de eerste die een lijst pakt (en dan "verdacht" niet de bovenste pakt) Ellie is. En we weten hoe het daarmee afliep... Kortom: mogelijk is het bedoeld voor kandidaten om zich "verdacht" te kunnen maken naar de rest.

m0ll0m

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2016, 11:42:17 »
Het pakte inderdaad niet goed uit met die kistjes. Misschien was de inschatting dat een kandidaat een cijfercode mee zou nemen voor zijn teamgenoot en dat die daarmee twee vrijstellingen zou pakken om te delen. Als er op de lijsten had gestaan dat de codes voor kistjes waren was dit mogelijk eerder gebeurd.

Dit is wat ik ook dacht inderdaad! Ik zat tijdens de aflevering al een soort van naar de tv te roepen "waarom geeft niemand die codes aan hun teamgenoot door?!"
Jammer dat ze er zelf niet opkwamen ;D

Offline VYB

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2016, 15:30:56 »
Op de inventarislijst stond volgens mij ook het luttele bedrag van 10 euro. Kan me niet voorstellen dat dit interessant is om te pakken voor kandidaten of voor de Mol  ::rofl::

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2016, 16:00:33 »

Ben het zeker met je eens dat ze die opdracht wat mooier hadden kunnen aankleden. Had wat meer dimensie mogen hebben wat mij betreft.. Zeker niet mijn favo opdracht tot nu toe

Offline SuperFurry

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2016, 16:22:20 »
Vond er ook niet zo veel aan. Er viel ook weinig te mollen volgens mij.
Ma how zeg!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 28-01-2016, 16:30:13 »
Op de inventarislijst stond volgens mij ook het luttele bedrag van 10 euro. Kan me niet voorstellen dat dit interessant is om te pakken voor kandidaten of voor de Mol  ::rofl::

Tenzij op de achterkant van dat biljet een oog stond van de Mol. Dan wordt het plots het meest interessant biljet van het seizoen. ;D

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #110 Gepost op: 28-01-2016, 16:32:40 »
Tenzij op de achterkant van dat biljet een oog stond van de Mol. Dan wordt het plots het meest interessant biljet van het seizoen. ;D
Dat zou kunnen. Maar aangezien Klaas op het biljet van 10 euro staat... zou het wel eens een veel eenvoudigere hint kunnen zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2016, 16:35:48 »
Dat zou kunnen. Maar aangezien Klaas op het biljet van 10 euro staat... zou het wel eens een veel eenvoudigere hint kunnen zijn.

Niemand heeft dat biljet misschien bekeken. Misschien was Klaas zijn hoofd omcirkeld en staat er bij 'MOL CF KLAAS'.

Offline SuperFurry

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2016, 16:54:12 »
::jaja::
Ma how zeg!

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2016, 17:36:20 »
Hierbij stills van de lijsten.

Lijst X (op de foto zonder nummer): Annemieke en Taeke
Lijst 2: Marjolein en Cecile
Lijst 3: Ellie en Klaas
Lijst 4: Tim en Rop

Deze volgorde is ook de volgorde waarin Art de lijsten (overigens met de beschreven kant boven) aan de kandidaten aanbiedt. Daarbij op dat Ellie heel specifiek lijst 3 uit de stapel pakt. Je zou kunnen zeggen dat zij dat doelbewust doet, maar het kan ook zijn dat Art dat stuurt... Geen idee waarom overigens, zeker omdat er geen afwijking in lijkt te zitten. De enige afwijkende lijst is lijst X. Daar is, zoals iemand anders al opmerkte, het een-na-laatste item verdeeld over twee regels.

m0ll0m

EDIT: lijsten/duo's toegevoegd, tekst aangepast, conclusies gecorrigeerd  :o
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 18:34:23 door m0ll0m »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2016, 17:44:07 »
Dus het blaadje van Klaas en Annemieke had ' Minder  regels nodig dan je denkt

Edit: oh nee, ze was niet met Klaas  ::) Ze was tegen Klaas
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 17:54:12 door FS »

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2016, 17:53:18 »
De lijst waarvan het nummer niet zichtbaar is (1?) wijkt af omdat daar het een na laatste item juist op één regel staat. Wellicht een foutje dat ontstaan is met printen, maar ik vind het nog steeds frappant dat er genummerde lijsten zijn.

Dit spel kon alleen in duos gespeeld worden, dus weer meer bewijs dat er in aflevering 1 niemand mocht afvallen.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2016, 18:25:22 »
Lijst 1 (op de foto zonder nummer): Annemieke en Taeke
Lijst 2: Marjolein en Cecile
Lijst 3: Ellie en Klaas
Lijst 4: Tim en Rop

Deze volgorde is ook de volgorde waarin Art de lijsten (overigens met de beschreven kant boven) aan de kandidaten aanbiedt.

De besprekingen zien we in beeld in de volgorde van de groepjes met lijst 1, lijst 4, lijst 3 en lijst 2. Het volgnummer van lijst 1 zien we niet. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat 5 zal zijn: 5432

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2016, 18:33:17 »
De besprekingen zien we in beeld in de volgorde van de groepjes met lijst 1, lijst 4, lijst 3 en lijst 2. Het volgnummer van lijst 1 zien we niet. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat 5 zal zijn: 5432
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Maar het klopt niet... dit is het moment waarop Art het stapeltje aan de groep toont. Daar staat echt een 1.

m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 18:37:33 door m0ll0m »

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2016, 18:54:25 »
Maar het klopt niet... dit is het moment waarop Art het stapeltje aan de groep toont. Daar staat echt een 1.

Oké, geverifieerd!

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2016, 19:54:51 »
Toch apart dat de lijst nr 1 anders is. Dit lujkt toch bewust gedaan.  Het is anders wel heel onprofessioneel.  Maar wat zit er achter dan...