0 euro in de achtbaan, 0 euro in de bioscoop, 0 euro door Steve Baha af te schieten. Maar wel de held omdat ie in de auto bleef slapen. Het wordt een beetje te duidelijk niet?
Ja.
Tot nu toe hebben de makers van De Mol me aardig bij de pootjes gehad...
Ik heb in het begin gedacht dat juist de graven, de 'mis' in 'Heb je me gemist'*, uitzendingen op Pasen en Pinksteren en nog zo het een en ander aan religieuze verwijzingen - zoals het 'breken van het brood' als de Messias aan het avondmaal- te duidelijk waren en wilde (of kon?) Pieter onder meer daarom niet als Mol zien, liet me op het verkeerde been zetten en verdacht zelfs iemand die het meeste geld binnenbracht (
), maar hier - 0 euro, 0- euro , 0 euro - kan ik niet omheen.
* Heb je me gemist? Die laatste twee letters zouden ook nog op zijn bijnaam bij het worstelen kunnen slaan en op zijn bij sommigen kennelijk verworven reputatie van (schijn-) heilig boontje... (St. = Sint = Holy).
Zelfs zijn eigen broer heeft hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen, zegt hij. Maar gezien de goede band die beide broers hebben, zou dat ook wel eens een leugentje kunnen zijn.
Sint Pieter. Heilige Petrus. (Onder meer) mijn veronderstelling dat de euthanasist de kandidaten één voor één naar het einde begeleidde, bleek niet te kloppen. Nu moet de kans behoorlijk groot worden geacht dat het Petrus zal zijn die hen verwelkomt aan de hemelpoort, maar uiteraard pas nadat ze allemaal door hem zijn verraden en allemaal op één na door zijn toedoen zijn gesneuveld.