Toegegeven, sommige dingen zijn arbitrair... die hele jokeractie van RP komt mij enorm vreemd over, maar ik begreep er indertijd ook niets van dat Margriet voor de zwarte vrijstelling ging, dat vond ik zo onmols (maar dat werd verklaard doordat dat ding nu eenmaal het spel in moest komen, dus er was een secundair belang).
Alleen andere dingen zijn NIET arbitrair. Zoals almaar gewoon opdrachten weigeren te doen. Sinan valt gewoon af. Geen enkele mol heeft ooit zo'n opdracht geweigerd. En zie de theorie in Wie verdenkt wie, de mol spreekt ALTIJD verdachtmakingen uit vanaf aflevering 1. Altijd. Dat heeft natuurlijk van doen dat de mol heel graag anderen schuld oplaadt. Maar in elk geval is ook dit een 100% regel, en dan is alleen Merel nog als mol over.
Nou zou het best kunnen dat de regie zich een hoedje schrikt en het volgend jaar TOCH ff anders edit. Deze regel komt nu voor het eerst bekend. Dus dit jaar kunnen we er nog volop van genieten, volgend jaar misschien toch anders. In elk geval, voor nu zijn het fantastische regels die mij heel diep laten tunnelen
.