Heb na enig gepeins en de afleveringen te hebben terugkekeken besloten om mijn stem te wijzen van Merel naar Rick Paul. Heb zelfs de neiging om eerder in Sinan als Mol te geloven dan in Merel momenteel. Vooral de serenade-opdracht heeft in die zin een rol gespeeld, daar ik de stelling met bijbehorende argumentatie van dat de Mol juist op het goede balkon gaat staan vrij overtuigend vind. Zonder Molboekje en vanwege het feit dat bij één kandidaat verkeerd de opdracht al mislukt is maakt het slagen van de opdracht schier onmogelijk. De Mol kan dus gerust op een goed balkon gaan staan: hij maakt zichzelf niet verdacht en de opdracht is toch mislukt. Natuurlijk valt er iets voor te zeggen dat Rick Paul eventueel polst hoe Niels en Merel zullen handelen, maar dat maakt de actie van Merel (op het laatst nog van balkon veranderen na eerder stellig te zijn geweest over de juistheid van haar balkon) mijns inziens niet minder onmols, in die zin dat ze zichzelf daar natuurlijk onnodig verdacht maakt. Dit in combinatie met onder andere die al dan niet bewuste verspreking bij de 'Op Treden'-opdracht over de speeltijd maakt het dat het er voor mij iets te dik bovenop ligt. De laseropdracht en het feit dat ze in het extra beeldmateriaal een stuk verdachter blijkt te zijn dan uit de uitzendingen zelf blijkt spreekt dan wel weer in haar voordeel als Mol, net als haar gedrag bij de 'Min of Meer'-opdracht: de opdracht uitstekend begrijpen, maar daar uiteindelijk niet naar handelen. Dat geldt natuurlijk ook voor Rick Paul. Wat hem betreft valt mij vooral zijn uitstekende molpositie bij de waslijnen op en is het binnenhalen van geld, maar dermate weinig dat het in feite niet zoveel uitmaakt bij de laseropdracht natuurlijk ook typisch Molgedrag.
Wat betreft Sinan sluit ik me aan bij een ander forumlid dat zei dat Sinan in de vorige aflevering bij elke opdracht verdachte dingen deed. Je kunt natuurlijk zeggen dat het vooral Jamie was die zich bij de eerste opdracht verdacht gedroeg met zijn enthousiasme en opjuttende gedrag, maar ten eerste zagen we Sinan daar niet tegenin gaan en ten tweede is Sinan simpelweg niet het type dat zulk gedrag vertoont. Bij de serenade-opdracht vond ik hem ook verdacht, in de eerste zin vanwege het feit dat ik dus denk dat de Mol op een goed balkon stond, ten tweede omdat hij de andere kandidaten nauwelijks hielp. Bij de laatste opdracht hield hij zich niet aan zijn taak van vliegende kiep en maakte hij een aantal typfouten, al kan de mogelijke stress in de 'heat of the moment' daar natuurlijk ook een rol hebben gespeeld. Verder vond ik hem bij de laseropdracht ook verdacht door het feit dat hij als eerste ging en daardoor dus in een uitstekende positie zat om eventueel bedragen weg te moffelen. Hij faalde zelf natuurlijk ook en reageerde niet tot nauwelijks via de portofoon, al kan daar tegen Sinan als Mol spreken dat hij, enigszins begrijpelijk, geconcentreerd diende te blijven en al dat geblèr via de portofoon daarbij niet bepaald hielp.