Veel mensen verdenken Merel vanwege de laseropdracht, waar de tijd niet klopt en ze als 2e wilde en daarmee dus de mogelijkheid creëerde om geld weg te halen, wat lijkt te matchen met de rare bedragen die later zijn opgehaald. Ik vind dit een legitieme reden, maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat zij de mol is met die veel te opzichtige acties: Een kist losmaken, 2 vingers opsteken ipv 1. Als mol pak je dat heel anders aan en anders laat de montage dit wel weg.
Ik denk dat de montage de €350 per kandidaat bij de laseropdracht (wat de €250 van Merel (beide plekken gepakt) verdacht maakt) over het hoofd gezien heeft, verder doen ze er natuurlijk alles aan om iedereen een beetje verdacht te maken.
Ze letten er volgens mij ook op dat de hints naar meerdere kandidaten kunnen wijzen, zodat het debacle "kloosterhint Klaas" (widm2016) voorkomen word.
Voorbeeld:
Als je naar de graffiti muur (leader) kijkt staat Merel op de 7e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 7e nummer is Horseplay...
Deze kan ook naar Sinan wijzen: Sinan staat op de 6e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 6e nummer is Writing On The Wall...
In de leader bibberen de namen van de kandidaten behalve van Sinan, ik vermoed dat de montage Sinan hiermee extra verdacht probeert
te maken, ten bate van mol Merel.