Ik postte dit in het opdracht-forum, maar ook even hier nu, gezien het om Merel gaat:
Ik heb veel wildwater kajak gevaren en ben dus vaak in dit soort rivieren geweest, waarvan dit bij De Mol dan duidelijk een rustiger stuk is van de rivier.
Maar heb je wel eens geprobeerd een hoed die met de stroming meegaat alsnog te pakken te krijgen? Dat lukt je echt niet.
Geen idee hoe dat Merel is gelukt, maar als de montage in de juiste volgorde is gedaan moet ze wel erg veel tijd kwijt geweest zijn om haar hoed terug te krijgen. Met lopen en zwemmen kun je in dat water namelijk nooit snel genoeg zijn om je hoed in te halen. Die moet dus veel verderop ergens zijn aangemeerd en dat heeft haar dan erg veel tijd gekost.
Een goed idee om een hoed mee te nemen van de mol dus!
[edit] Okee. Ik moet me herstellen. Blijkbaar is er een shot waarin toch blijkt dat het water daar niet zo snel gaat als ik dacht en ze de hoed kan grijpen. Nog steeds een mooie manier op tijd te rekken, maar iets minder goed dan ik dacht.
Heb lang alle andere opties open gehouden, maar ben ik nu 99% zeker van dat ze het is. Voor mij gaf gisteren de doorslag dat we haar hoorden vertellen dat Sarah haar naambordje pakte bij de laseropdracht ipv het geld. Hoe weet jij dat Merel?!?
Eens.
[offtopic relativerend]Toch vroeg ik me ook af hoe Niels kon spreken over de titel van een opdracht. Tot dusver was ik er altijd vanuit gegaan dat ten tijden van de opdrachten er geen titels zijn voor opdrachten, omdat het voor de productie veel handiger is die achteraf te verzinnen om zo hints te kunnen verstoppen. Wat ik eerlijk gezegd nog steeds wel denk. Goed. Ik blijf bij Merel, maar dit vond ik persoonlijk ook wel verdracht.
[/offtopic relativerend]