Daarom staat er ook minus het geld wat is verdiend.
Het hoeft niet evenredig verdeeld te zijn, maar wel een gemiddelde. Dan blijft nog steeds over gemiddelde van € 350 x 8 minus het geld wat wel werd verdiend.
Je rekening klopt nog steeds niet. Je kan niet claimen dat Merel geld uit de pot gehouden heeft dat er überhaupt nooit zou ingekomen zijn. Als jij 8 x €350 rekent, dan reken je er op dat alle 8 kandidaten na haar naar hun beide paaltjes konden gaan en ook de finish gehaald hebben. Dat is natuurlijk niet zo. Als Niels na 1:30 een straal raakt, dan is er €350 niet verdiend door hem en dan heeft een eventuele actie er niets mee te maken.
Er zijn slechts 4 kandidaten die de finish gehaald hebben (waaronder Merel zelf). Merel en Evi gingen naar hun beide paaltjes en Rick Paul en Robčrt gingen slechts naar 1 paaltje. Dat maakt dat er slechts geld van 6 paaltjes de finish kon bereiken.
Neem nu dat de makkelijke paaltjes van Robčrt en Rick Paul €150 moesten bevatten (en hun moeilijke paaltjes dan €200). Dan zitten we op het volgende:
Rick Paul neemt slechts €50, dus Merel heeft €100 weggenomen.
Robčrt neemt €125, dus heeft Merel daar €25 weggenomen.
Merel neemt van haar eigen paaltjes €250 en heeft dus €100 van zichzelf niet genomen.
Evi neemt €225, zegt zelf dat ze €100 heeft laten liggen, dus laat ons zeggen dat die resterende €25 ook door Merel gepakt is.
Dan kom ik op €250 dat in de pot had kunnen komen en dat niet gedaan heeft omdat Merel geld is gaan stelen van paaltjes. Daarbij moet ik dan rekenen dat Merel aan een paaltje stond en dacht slechts €25 te verduisteren van dat paaltje (zoals bij Robčrt en Evi). Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je voor zo'n klein bedrag gaat, maar ik wil je daar gerust tegemoet komen.
Slotconclusie blijft dat als Merel daar even een Reis rond de wereld gedaan heeft op die balken om zo op willekeurige plekken geld weg te nemen op 10 minuten tijd zonder af te geraken dat dat hele gedoe slechts voor €250 niet verdiend geld gezorgd heeft, wat nog altijd een bijzonder magere oogst is.