Hoezo toevallig gefilmd? Het is helemaal niet gefilmd, dus hoeven ze er ook niets omheen te bedenken.
Waarom zou Sarah opeens ergens anders gaan zitten in de bus. Waarom toevallig naast Evelien zodat Niels de joker kon verwisselen. Waarom heeft Niels toevallig van tevoren tegen Sarah verteld dat hij een joker van Evelien wilde stelen?
Met vooropgezet plan bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat Sarah hier bewust Niels in de gelegenheid stelde om de joker te verwisselen. Maakt haar misschien iets minder medeplichtig, maar toch. Ze kon donders goed weten dat Niels hier gebruik van zou maken.
Moest even zoeken, maar hier de posts.
In het extra beeld materiaal topic. Nog even in het kort, om het helder te krijgen:
- Niels wordt gefilmd in de bus.
- Evelien en Sarah inderdaad niet, je hebt gelijk. (Ik moet ook niet teveel op mijn geheugen afgaan
).
- Nikkie zit ook in die bus. Het moet dus gebeurd zijn voor de executie van Nikkie.
- Niels zegt na de aflevering in een interview dat Evelien op het moment dat hij de joker omruilde nog maar 1 van de 3 jokers in haar bezit had.
- Evelien heeft haar 2 jokers ingezet tijdens de executie van Nikkie.
- Het voorval kan dus onmogelijk in deze bus hebben plaatsgevonden.
Laten we het erop houden dat het in een andere bus gebeurde, en dat daar geen beelden van Niels van waren. Dus dan maar deze beelden gebruikt. En nu ik net zijn biecht in het filmpje weer zag, kreeg ik wéér de indruk dat de actie van Sarah bij hem als een verrassing kwam. Terwijl het er even later in het onderonsje tussen de twee inderdaad op lijkt dat het wel degelijk voorafgesproken werk was. Er klopt iets niet tussen die biecht en het onderonsje. Maar ik laat het rusten nu, hè.
.