Auteur Topic: [Presentator] Rik van de Westelaken  (gelezen 28273 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #80 Gepost op: 10-02-2019, 22:03:50 »
Ik kom me in deze tunnel nestelen, want ik weet het nu echt niet meer.
Dus moet onze kersverse presentator, die het overigens erg goed doet, toch wel stiekem de mol zijn?

 ::rofl:: Ik dacht precies hetzelfde.

De mol moet haast wel iemand zijn van wie we het niet verwachten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #81 Gepost op: 10-02-2019, 23:05:47 »
Ik heb Art nog niet gemist dus complimenten voor Rik ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #82 Gepost op: 10-02-2019, 23:35:58 »
::rofl:: Ik dacht precies hetzelfde.

De mol moet haast wel iemand zijn van wie we het niet verwachten.

Ik vond dat hij deze aflevering echt wel verdacht bezig was. In de eerste opdracht blijken de 9 verschillen niet goed te zijn, maar de fout wordt niet getoond, heeft Rik gewoon wat slordig alles nagekeken? Haalt ie toch mooi wat geld uit de pot.

Zijn beste molactie komt natuurlijk in opdracht 2. Er was 1.900 euro te verdienen en er zat maar 1.200 euro in de enveloppen. Er zou dan in meer dan 2 enveloppen geld verdwenen zijn. Rik was de enige persoon die toegang had tot meer dan 2 enveloppen...

Alles bij elkaar opgeteld is hij best wel verdacht deze aflevering. Ik moet even de vorige afleveringen grondig gaan bekijken, ik had nooit echt gelet op dit abnormaal gedrag van Rik. De tunnel staat op een kier!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #83 Gepost op: 11-02-2019, 02:58:59 »
Ik  vind Rik een fijne presentator.

Art heeft de neiging andere volwassenen toe te spreken als kinderen,  en aandacht te trekken.

Rik doet het veel prettiger de manier waarop hij met de kandidaten om gaat, zijn toon, gedurende de afleveringen voelt hij zich ook steeds fijner in zijn rol, mooi om te zien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #84 Gepost op: 11-02-2019, 10:14:17 »
Ik  vind Rik een fijne presentator.

Art heeft de neiging andere volwassenen toe te spreken als kinderen,  en aandacht te trekken.

Rik doet het veel prettiger de manier waarop hij met de kandidaten om gaat, zijn toon, gedurende de afleveringen voelt hij zich ook steeds fijner in zijn rol, mooi om te zien.
Rik lijkt me een veel prettiger (en loyaler) persoon, idd. Ik denk dat het ook geen toeval is dat Art ws. door Rick het laagste bedrag is toebedeeld op het molgeld... 25 euro, geloof ik. :\'(

Maar ik vind het opvallend dat bijna niemand hier Art mist als presentator. De Art-show en die sneren van hem vond ik echt iets toevoegen. Ik vond dat dat goed paste bij de dik aangezette mysterieuze productie.

Dat was voor mij en sommige andere mensen die ik erover spreek een belangrijk onderdeel van het WIDM gevoel. Hoe Art de kandidaten verwonderd achterliet nadat Jan bij iedereen "vlak langs" was gelopen vond ik, zoals ik al eerder heb gezegd, erg goed gedaan.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 10:21:50 door Amethyst »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #85 Gepost op: 11-02-2019, 10:25:27 »
Zo na 6 afleveringen heb ik zelf eigenlijk ook het idee dat ik Rik een verbetering vind ten opzichte van Art. En ik ben altijd vrij positief over Art geweest; hij heeft het goed gedaan. Maar dat cynische hoeft van mij niet zo; ben blij dat Rik daar neutraler in staat. Ben het helemaal eens met Cosma.

Hoe Art de kandidaten verwonderd achterliet nadat Jan bij iedereen "vlak langs" was gelopen vond ik, zoals ik al eerder heb gezegd, erg goed gedaan.
Ware het niet dat dat helemaal niet typisch Art is. Turulijk, hij heeft het 7 jaar gedaan en in die tijd is er aan het programma ook wel iets veranderd, maar ik denk toch weer terug aan mijn favoriete seizoen, 2011. Want hetzelfde gebeurde na de eerste opdracht dat jaar, toen Pieter-Jan zei: jullie zaten in de bus met de mol.

Dat zijn gewoon goed gekozen teksten die op precies de goede manier worden gezegd.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #86 Gepost op: 11-02-2019, 10:40:36 »

Dat zijn gewoon goed gekozen teksten die op precies de goede manier worden gezegd.
De vraag is of Rik dat kan. Ik zie die potentie bij hem tot nu toe nog niet en we hebben al 2/3 van de reguliere uitzendingen gehad. 

Ik had veel liever gezien dat Pieter-Jan het weer van Art had overgenomen, maar ik neem aan dat die niet geïnteresseerd was.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #87 Gepost op: 11-02-2019, 13:27:53 »
Ik ben fan, hij doet het goed! Mijn complimenten  ::ok::
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #88 Gepost op: 11-02-2019, 14:02:45 »
Ik vond dat hij deze aflevering echt wel verdacht bezig was. In de eerste opdracht blijken de 9 verschillen niet goed te zijn, maar de fout wordt niet getoond, heeft Rik gewoon wat slordig alles nagekeken? Haalt ie toch mooi wat geld uit de pot.

Zijn beste molactie komt natuurlijk in opdracht 2. Er was 1.900 euro te verdienen en er zat maar 1.200 euro in de enveloppen. Er zou dan in meer dan 2 enveloppen geld verdwenen zijn. Rik was de enige persoon die toegang had tot meer dan 2 enveloppen...

Alles bij elkaar opgeteld is hij best wel verdacht deze aflevering. Ik moet even de vorige afleveringen grondig gaan bekijken, ik had nooit echt gelet op dit abnormaal gedrag van Rik. De tunnel staat op een kier!

 ::rofl::

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #89 Gepost op: 11-02-2019, 15:00:44 »
Ik vond dat hij deze aflevering echt wel verdacht bezig was. In de eerste opdracht blijken de 9 verschillen niet goed te zijn, maar de fout wordt niet getoond, heeft Rik gewoon wat slordig alles nagekeken? Haalt ie toch mooi wat geld uit de pot.

Zijn beste molactie komt natuurlijk in opdracht 2. Er was 1.900 euro te verdienen en er zat maar 1.200 euro in de enveloppen. Er zou dan in meer dan 2 enveloppen geld verdwenen zijn. Rik was de enige persoon die toegang had tot meer dan 2 enveloppen...

Alles bij elkaar opgeteld is hij best wel verdacht deze aflevering. Ik moet even de vorige afleveringen grondig gaan bekijken, ik had nooit echt gelet op dit abnormaal gedrag van Rik. De tunnel staat op een kier!

Vind het heel origineel bedacht en hele sterke argumenten naar Rik als mol. Het feit dat er 5 pagina's over Rik gaan geeft al aan dat veel forummers hem niet vertrouwen.

Tel daar de verborgen aanwijzingen bij op (westelijke brug, lakens in beeld) en je hebt een ijzersterk verhaal.


Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #90 Gepost op: 11-02-2019, 16:54:46 »
Maar ik vind het opvallend dat bijna niemand hier Art mist als presentator. De Art-show en die sneren van hem vond ik echt iets toevoegen. Ik vond dat dat goed paste bij de dik aangezette mysterieuze productie.

Dat was voor mij en sommige andere mensen die ik erover spreek een belangrijk onderdeel van het WIDM gevoel. Hoe Art de kandidaten verwonderd achterliet nadat Jan bij iedereen "vlak langs" was gelopen vond ik, zoals ik al eerder heb gezegd, erg goed gedaan.

Hoe goed ik Art ook vind als presentator (denk aan zijn fantastische programma Helden van de Wildernis), in WIDM begon ik me steeds meer aan hem te ergeren. Het werd steeds meer de grote Art-show, dus in dat opzicht mis ik hem zeker niet. Vind ik dan dat Rik het beter doet? Nee, hij probeert voor mij nog teveel Art na te doen, in de manier waarop hij de teksten voorleest maar ook in de manier waarop hij na de opdrachten het resultaat deelt met de kandidaten. Ik had het Rik zó gegund dat hij dit programma gewoon als zichzelf kon presenteren i.p.v. als inval-Art. Rik deed Peking Express namelijk echt super goed en prettig, veel losser ook dan hoe hij nu WIDM presenteert. Ik hoop dat Rik wat meer van die Peking Express schwung krijgt in de volgende paar afleveringen. Maar slecht doet hij het zeker niet, hoor!

EDIT:

Voor de duidelijkheid heb ik een filmpje opgezocht van Rik in Peking Express. Echt een wereld van verschil met hoe hij nu WIDM presenteert.

« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 14:35:20 door joligmolletje »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #91 Gepost op: 11-02-2019, 17:25:53 »
Vind het heel origineel bedacht en hele sterke argumenten naar Rik als mol. Het feit dat er 5 pagina's over Rik gaan geeft al aan dat veel forummers hem niet vertrouwen.

Tel daar de verborgen aanwijzingen bij op (westelijke brug, lakens in beeld) en je hebt een ijzersterk verhaal.

Dé hint is natuurlijk wel de links/rechts opdracht. "Jullie gaan op zoek naar mij"  :o Het is nog net geen klaascfmol hint maar toch overduidelijk  ;)


Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #92 Gepost op: 11-02-2019, 19:04:24 »
Rik doet het goed. En ik mis Art als presentator! Ik hou van zijn scherpte. Hij voelde daardoor voor mij ook betrokken. Ik vond de rol van Art dus juist erg leuk, de dynamiek tussen Art en de groep prettig en ik heb vaak zitten grinniken als de groep zo ongeveer (ludiek) schoorvoetend ter verantwoording werd geroepen.

Het blijft altijd lastig om personen met elkaar te vergelijken. Wat de één doet is wat meer naar de smaak van persoon A en wat de ander doet is wat meer naar de smaak van persoon B. Hoe Art presenteerde was meer mijn smaak. En Rik doet het ook gewoon goed, alleen past zijn stijl wat minder bij mij.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #93 Gepost op: 11-02-2019, 22:43:31 »
Ik vond dat hij deze aflevering echt wel verdacht bezig was. In de eerste opdracht blijken de 9 verschillen niet goed te zijn, maar de fout wordt niet getoond, heeft Rik gewoon wat slordig alles nagekeken? Haalt ie toch mooi wat geld uit de pot.

Zijn beste molactie komt natuurlijk in opdracht 2. Er was 1.900 euro te verdienen en er zat maar 1.200 euro in de enveloppen. Er zou dan in meer dan 2 enveloppen geld verdwenen zijn. Rik was de enige persoon die toegang had tot meer dan 2 enveloppen...

Alles bij elkaar opgeteld is hij best wel verdacht deze aflevering. Ik moet even de vorige afleveringen grondig gaan bekijken, ik had nooit echt gelet op dit abnormaal gedrag van Rik. De tunnel staat op een kier!

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2019, 00:00:29 »
Ik heb mijn afkeer van Art nooit onder stoelen of banken gestoken, hetgeen me hier door sommigen niet in dank is afgenomen. Ik moet dan ook bekennen vrij (en blij) verrast te zijn om te zien dat er toch behoorlijk wat mensen zijn die mijn oorspronkelijke mening deelden. Zijn bedenkelijke gedrag in het kader van zijn overstap (waar ik uit betrouwbare bron nog wat meer over heb vernomen) geeft ook niet echt reden mijn eerdere visie bij te stellen...

Rik is derhalve een levensgrote verbetering. Hij oogt sympathiek, is naturel en heeft dankzij zijn journaalverleden een zeker gezag en probeert dat niet middels slecht Arteerwerk aan te dikken.

Mijn enige punt van kritiek betreft die bloedeloze tekstjes aan het begin van de afleveringen. Bij Angela en Karel was het soms over de top cryptisch, maar wel lekker mysterieus. Dat vond ik toch te verkiezen boven deze wel erg feitelijke samenvattinkjes.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 00:16:46 door Michmol »
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2019, 10:35:52 »
Ik heb mijn afkeer van Art nooit onder stoelen of banken gestoken, hetgeen me hier door sommigen niet in dank is afgenomen. Ik moet dan ook bekennen vrij (en blij) verrast te zijn om te zien dat er toch behoorlijk wat mensen zijn die mijn oorspronkelijke mening deelden. Zijn bedenkelijke gedrag in het kader van zijn overstap (waar ik uit betrouwbare bron nog wat meer over heb vernomen) geeft ook niet echt reden mijn eerdere visie bij te stellen...
Ik kan niet zeggen dat ik daar verbaasd over ben. Het was - helaas - duidelijk dat er ook aan de kant van AVROTROS dingen speelden. Ik herinner me die Instagram posts van Rick nog goed.

Erg jammer dat het zo gelopen is. Maar mooi dat er een streep door het verleden lijkt te zijn gezet.  ::jaja::

Hoe goed ik Art ook vind als presentator (denk aan zijn fantastische programma Helden van de Wildernis), in WIDM begon ik me steeds meer aan hem te ergeren. Het werd steeds meer de grote Art-show, dus in dat opzicht mis ik hem zeker niet. Vind ik dan dat Rik het beter doet? Nee, hij probeert voor mij nog teveel Art na te doen, in de manier waarop hij de teksten voorleest maar ook in de manier waarop hij na de opdrachten het resultaat deelt met de kandidaten. Ik had het Rik zó gegund dat hij dit programma gewoon als zichzelf kon presenteren i.p.v. als inval-Art. Rik deed Peking Express namelijk echt super goed en prettig, veel losser ook dan hoe hij nu WIDM presenteert. Ik hoop dat Rik wat meer van die Peking Express schwung krijgt in de volgende paar afleveringen. Maar slecht doet hij het zeker niet, hoor!
Klopt, Rik doet het niet slecht, en ik gun het hem ook dat het volgend seizoen beter gaat. Ik denk wel dat Peking Express voor een presentator minder veeleisend is. Althans, wat het presenteren betreft.

Bij WIDM heb je een saboteur en het mysterie daar omheen. Ik denk dat de presentator daar een rol in heeft, maar het zou goed kunnen dat het overgrote deel van de kijkers het al helemaal top vindt als Rik het losser en in zijn eigen stijl presenteert.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2019, 12:13:24 »
Rik doet het uitstekend. Ik hoop dat we nog jaren mogen genieten van hem als presentator van WIDM.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #97 Gepost op: 17-02-2019, 13:49:14 »
Dit was de eerste aflevering waarbij Rik (voor mijn gevoel) op zijn gemak was in zijn rol als presentator. Hij presenteerde lekker los, als zichzelf (zoals hij eerder deed bij Peking Express, waar ik eerder in dit topic een fragment van heb geplaatst). Ik had geen enkele associatie meer met Art, wat ik heel goed vind. Ik hoop dat Rik deze stijl voortzet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #98 Gepost op: 17-02-2019, 14:14:13 »
Hij deed het imo deze aflevering wel erg goed ::ok::, lekker scherp :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Presentator] Rik van de Westelaken
« Reactie #99 Gepost op: 18-02-2019, 11:51:04 »
Vooral de manier waarop hij de inhaligheid van de kandidaten onderstreepte bij de executie, en dat ze de situatie aan zichzelf te danken hadden, beviel me. Die overgang van warme presentator naar vermanende ouder kwam op mij heel natuurlijk over.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison