Er is nog weinig over Niels gezegd, waarschijnlijk omdat hij als eerste vertrok met € 250,- op zak. Erg onmols. Aan de andere kant spoorde hij zijn twee medekandidaten aan om vooral te blijven zitten, omdat ze door hem sowieso € 250,- in de pot hadden. Maar als mol weet je dat er ook weer geld uitgaat als je tot het eind blijft zitten. Kan een goede dekmantel zijn.
Wat tegen bovenstaande spreekt is dat je als mol geen invloed meer hebt op het spel als je als je als eerste vertrekt. Ik kan me niet goed voorstellen dat een mol als eerste de kamer zou verlaten.
Ik denk dat je hier best wel een punt hebt.
Ten eerste de twee die achter moesten blijven. Zij halen sowieso geen 250 meer, hooguit 50 ieder of een joker, maar met beetje geluk zelfs -250.
Daarnaast de psychologie naar de andere kamers toe. Zij zien Niels vertrekken en zien op hun scherm een jokeraanbod. Het is niet gebeurd, maar Niels als mol zou kunnen hebben gehoopt dat de kandidaten in die kamer, getriggerd door het vertrek van Niels, voor de jokers zullen gaan en dus ook geen 250 in de pot. (afhankelijk van de volgorde van de aanbiedingen natuurlijk, ik zal de schema's hierboven bestuderen)
Kortom: als mol voor de 250 gaan kan een indirecte molactie zijn.